دستور پخت

طرز تهیه بادمجان شکم پر

بادمجان شکم پر یک غذای سنتی و خوشمزه است که در بسیاری از کشورها مانند ایران، ترکیه، لبنان و سوریه محبوب است. این غذا به واسطه طعم و ترکیباتش می‌تواند به صورت غذای اصلی یا پیش غذا سرو می شود و تنوع فراوانی در انواع آن وجود دارد. بادمجان شکم پر، یک غذای خوشمزه و متنوع است که با ترکیبات مختلف قابل آماده سازی است.

اشتراک گذاری

بادمجان شکم پر یک غذای سنتی و خوشمزه است که در بسیاری از کشورها مانند ایران، ترکیه، لبنان و سوریه محبوب است. این غذا به واسطه طعم و ترکیباتش می‌تواند به صورت غذای اصلی یا پیش غذا سرو می شود و تنوع فراوانی در انواع آن وجود دارد. بادمجان شکم پر، یک غذای خوشمزه و متنوع است که با ترکیبات مختلف قابل آماده سازی است. با طعم دلچسب و برخورداری از ارزش غذایی بالا، این غذا می‌تواند برای یک وعده نهار یا شام متنوع و خوشمزه باشد. در این قسمت ار مجله نالینو شمارو دعوت می کنیم به طرز پخت بادمجان شکم پری که در ایران طبخ می شود با ما همراه باشید.

در ادامه مطالعه مقاله راهنمای خرید قابلمه را به شما پیشنهاد می کنیم.

بادمجان شکم پر، یکی از غذاهای مشهور و خوشمزه ایرانی است که در برخی شهرهای کشورمان به عنوان یکی از غذاهای مجلسی معروف است. این غذا با ترکیب گوشت چرخ کرده، بادمجان و گوجه فرنگی تهیه می‌شود. در شهرهای مختلف کشورمان، بادمجان شکم پر با روش‌های متفاوتی طبخ می‌شود. می‌توانید بادمجان شکم پر را بدون استفاده از گوشت چرخ کرده نیز تهیه کنید. همچنین، برای افزایش خوشمزگی این غذا، می‌توانید قارچ و پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید. در این قسمت از مجله نالینو قصد داریم شما را با طرز تهیه بادمجان شکم پر برای 4 نفر آشنا کنیم. اگر تمایل دارید تعداد بیشتر یا کمتری بادمجان شکم پر تهیه کنید، می‌توانید مقادیر مواد را بیشتر یا کمتر کنید. در ادامه همراه ما باشید تا طرز تهیه این غذای خوشمزه ایرانی را به شما آموزش دهیم.

بادمجان شکم پر

در ادامه مطالعه مقاله راهنمای سایز بندی قابلمه با تعداد افراد را پیشنهاد می کنیم.

چگونه بادمجان شکم پر درست کنیم؟ 

برای تهیه بادمجان شکم پر، بایستی ابتدا به سراغ مواد اولیه برویم.

مواد لازم:

  • بادمجان:  ۴عدد
  • پیاز متوسط :  ۲عدد
  • گوجه فرنگی:  ۳عدد
  • روغن مایع:  به مقدار لازم
  • گوشت چرخ کرده :  ۲۰۰گرم
  • سبزی خشک:  ۱ق غذا خوری
  • رب گوجه فرنگی : ۳  ق غذا خوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه:  به مقدار لازم

 

نحوه آماده سازی بادمجان شکم پر:

مراحل آمائه سازی بادمخجاغن شکم پر به شرح زیر است:

مرحله اول:

ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم ومی شوییم و مقداری نمک روی آنها می پاشیم. به مدت ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا هم تلخی بادمجان و هم آب اضافه آن کاملا خارج شود. البته این کار باعث می شود بادمجان ها روغن کمتری نیز جذب کنند.

مرحله دوم:

در این مدت ۳۰ دقیقه، ما مایه داخل بادمجان را آماده می‌کنیم. به این ترتیب که پیاز‌ها را پوست می‌کنیم، می شوییم و روی تخته نگینی خرد می‌کنیم. سپس در یک تابه روغن به مقدار لازم ریخته و حرارت را کم می‌کنیم تا روغن داغ شود. سپس پیاز‌ها را در روغن تفت می‌دهیم تا نرم و طلایی شوند. کمی زردچوبه روی پیاز ها می ریزیم و رب گوجه فرنگی را نیز اضافه می کنیم. رب را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود و طعم خام آن از بین برود. توجه داشته باشید که زیر شعله همچنان کم است. پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی و تفت دادن آن، نیمی از مواد را برای تهیه سس مخصوص بادمجان شکم پر بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم:

حالا گوشت چرخ کرده را درون تابه ریخته و با سایر مواد تفت می‌دهیم. کمی نمک و فلفل سیاه را روی گوشت می ریزیم و مجدداً تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت کاملاً تغییر کند. سپس نیمی از سبزی خشک (مانند گشنیز، جعفری، ترخون و غیره) را بر روی مواد ریخته و خوب تفت می‌دهیم تا تماماً مخلوط شوند. حالا تابه را کنار می‌گذاریم.

مرحله چهارم:

گوجه‌فرنگی‌ها را شسته و با رنده‌ی ریز رنده می‌کنیم و درون قابلمه‌ای ریخته و نصف لیوان آب را بر روی آن می‌ریزیم. سپس مخلوط پیاز داغ و رب گوجه‌فرنگی را که کنار گذاشته بودیم، به مواد قابلمه اضافه می‌کنیم.  حرارت را ملایم می‌کنیم تا آب در قابلمه جوش بیاید. در این حالت، نمک و فلفل سیاه را روی مواد سس می‌ریزیم و صبر می‌کنیم. سپس پس از ۳ دقیقه، قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم و کنار می‌گذاریم. بادمجان‌ها را آبکش می‌کنیم (اگر نمک زیادی استفاده کرده‌اید و احساس می‌کنید مزه شوری دارد). پس از شستن بادمجان‌ها، آن ها را به کمک یک دستمال تمیز و نخی خشک می‌کنیم. سپس با چاقو، از طول بادمجان ها آن ها را برش زده و به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. این برش عمیق از وسط، برای پرکردن بادمجان است.

مرحله پنجم:

حالا در یک تابه، روغن را ریخته و روی حرارت کم می گذاریم تا داغ شود. سپس بادمجان‌ها را درون تابه می‌چینیم و آنها را به درجه سرخی می رسانیم. هر دو طرف بادمجان‌ها را سرخ می‌کنیم تا رنگی زیبا و طلایی به آنها ببخشیم. پیشنهاد می کنیم برای این کار از تابه چدن تک دسته نالینو و یا تابه تیام استفاده نمایید. سپس با استفاده از قاشق، داخل تمام بادمجان‌های سرخ شده را با مواد آماده شده برای پرکردن بادمجان، پر می‌کنیم. در قابلمه‌ای که سس را درست کرده‌ایم، بادمجان‌های شکم پر را می‌چینیم. درب قابلمه را باز گذاشته و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا آب سس تبخیر شود و بادمجان‌ها طعم سس را جذب کنند. در نهایت، بادمجان‌های شکم پر را در دیس سرو می‌کنیم و با نان یا پلو آنها را میل می‌کنیم.

بادمجان شکم پر را می‌توان با جوانه یا نان سفید سرو کرد. همچنین می‌توان برنج یا غذاهای سفید دیگری را نیز به عنوان همراه آن سرو کرد. علاوه بر این، می‌توان بادمجان شکم پر را با سس‌های مختلفی مانند سس خامه، سس زعفرانی یا سس نمکی سرو کرد. در طول پخت بادمجان شکم پر، ترکیبات داخل آن می‌پزند و طعم خوشمزه‌ایی به آن می‌دهد. بهترین زمان برای پخت این غذا حدود یک ساعت است و می‌توان آن را در دمای متوسط پخت کرد. 

 

طرز تهیه بادمجان شکم پر

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چلو گوشت مجلسی

سخن پایانی

گروه تولیدی و صنعتی پانیذ سازان دانا (نالینو) به عنوان تنها تولید کننده ظروف چدنی سلامت محور در کشور، با تولید محصولات متنوع پخت و پز، امکانی را فراهم آورده که بتوان تمام غذاهای ایرانی و فرنگی را با کمترین میزان کالری و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده نماییم. اگر شما هم علاقه مند به تهیه و طبخ این غذا هستید، پیشنهاد می کنیم که با انتخاب یکی از ظروف نالینو، این غذای اصیل را با بهترین طعم و بالاترین خواص، تهیه نمایید. تمامی محصولات نالینو ساخته شده از چدن اصل بوده و با پوشش نچسب دیسکاور، امکان آشپزی آسان و سالم را برای تمامی علاقه مندان به آشپزی فراهم نموده اند. شما می توانید بدون استفاده از حتی یک قطره روغن، این غذا را در هریک از ظروف نالینو تهیه نموده و به هیچ عنوان، نگران چسبیدن غذا به سطح ظرفتان نباشید. علاوه بر این مقاومت ظروف چدنی نالینو در برابر حرارت بسیار بالا بوده و به همین خاطر می توانید آن ها را روی اجاق گاز، داخل فر و یا حتی روی آتش زغال مورد استفاده قرار دهید. فراموش نکنید که تمامی ظروف نالینو دارای ضمانت 2 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله هستند. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با مرکز پشتیبانی نالینو تماس حاصل فرمایید.

 
0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه