دستور پخت

طرز تهیه خورشت کرفس رژیمی

در صورتی که در دوران رژیم غذایی قرار دارید، خورشت کرفس می‌تواند یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای رژیمی برای شما باشد. خورشت کرفس دارای کمترین مقدار کالری است و همچنین طعم و مزه بی‌نظیری دارد.کرفس یکی از سبزیجات پرمصرف و با ارزشی است که به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد، در تغذیه انسان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری

در صورتی که در دوران رژیم غذایی قرار دارید، خورشت کرفس می‌تواند یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای رژیمی برای شما باشد. خورشت کرفس دارای کمترین مقدار کالری است و همچنین طعم و مزه بی‌نظیری دارد.کرفس یکی از سبزیجات پرمصرف و با ارزشی است که به دلیل فواید بسیار زیادی که دارد، در تغذیه انسان نقش مهمی را ایفا می‌کند. بذرهای کرفس خواص بسیار فراوانی دارند و در طب سنتی برای درمان بعضی بیماری‌ها استفاده می‌شود. به دلیل مصرف غذایی و قدرت آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌توان گفت که کرفس دارای خواص دارویی مفیدی برای سلامتی است. همچنین، کرفس حاوی مواد معدنی مهمی مانند کلسیم، پتاسیم، مس، منیزیم و ویتامین‌هاست که برای سیستم ایمنی بدن و سلامت استخوان‌ها بسیار مفید هستند. مصرف کرفس می‌تواند مشکلاتی مانند درد معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی‌های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز و روماتیسم را بهبود بخشد. بنابراین، خوردن خورشت کرفس می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. کرفس را می توان به صورت تازه در انواع سالادها یا به صورت بخار پز و یا سرخ کرده استفاده کرد. در ادامه و در این قسمت از مجله نالینو، روش تهیه خورشت کرفس رژیمی را بیان خواهم کرد تا بتوانید از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. علاوه بر این، باید بدانید که خورشت و برنج نیز می‌توانند جزو غذاهای کم کالری محسوب شوند.

در ادامه مطالعه مقاله معرفی رژیم کتوژنیک و حذف روغن را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

چگونه می توانیم در منزل خورشت کرفس کم کالری درست کنیم؟

در ابتدا بهتر است نگاهی به مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این خورشت بیاندازیم:

مواد لازم برای تهیه خورشت کرفس رژیمی

  •  کرفس خرد شده: دو پیمانه
  •  جعفری تازه خرد شده: یک پیمانه
  •  گشنیز تازه خرد شده: یک پیمانه
  •  برگ کرفس تازه خرد شده: نیم پیمانه
  •  پیاز خرد شده: یک عدد
  •  گوشت خرد شده: 500 گرم
  •  نعنا خشک: چهار قاشق چای‌خوری
  •  زرد چوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم
  •  رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذا خوری
  •  آبلیمو یا آبغوره تازه: یک سوم پیمانه

طرز تهیه خورشت کرفس رژیمی

برای تهیه خورشت کرفس رژیمی، بایستی مراحل زیر را سپری کنید:

مرحله اول:

در مرحله اول بایستی کرفس های خرد شده را در یک تابه چدنی با مقدار بسیار کمی روغن تفت دهید. در صورتی که از تابه چدنی اصل مثل تابه های نالینو استفاده می کنید، هیچ نگرانی ای از بابت چسبیدن غذا به سطح ظرف نداشته باشید. چون به هیچ عنوان مواد غذایی به بدنه ظرفتان نخواهد چسبید.

مرحله دوم:

پس از این که کرفس ها به شکل مطلوبی سرخ شد و عطر ملایمی از آن ها بلند شد، نوبت به اضافه کردن نعنا می رسد. توجه داشته باشید که نعنا را نباید زیاد تفت داد زیرا خیلی سریع، طعم تلخی به خود می گیرد. بنابراین به اندازه یک دقیقه کرفس و نعنا را با هم تفت داده و سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم:

حالا نوبت به سبزی‌های تازه خرد شده یعنی جعفری، گشنیز و برگ کرفس می رسد. این سبزی ها در روغن بسیار کم، با هم تفت دهید. یکی از راهکارهایی که به شما کمک می کند تا سبزی را با روغن کم تفت دهید، این است که ابتدا سبزی ها را بدون روغن در تابه چدنی ریخته و دائم هم بزنید. در اثر حرارت آب سبزی خارج می شود. پس از این که آب آن کاملا جمع شد، نوبت به اضافه کردن روغن می رسد. در این حالت می توانید سبزی هایتان را با کمترین میزان روغن، تفت دهید. داخل سبزی های خورشت کرفس، استفاده از برگ کرفس خرد شده را فراموش نکنید، چراکه عطر بسیار مطلوبی را به غذایتان می بخشد. پس از این که سبزی ها به خوبی سرخ شد، آن ها را از روی حرارت برداشته و به ظرف دیگری منتقل می کنیم.

مرحله چهارم:

در این مرحله نوبت به تفت دادن پیاز می رسد. پیازها را هم با مقدار بسیار کمی روغن سرخ کنید و زمانی که نرم شد، زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و قدری هم بزنید تا بوی خامی ادویه ها نیز گرفته شود. اکنون نوبت اضافه کردن گوشت هاست. گوشت های خرد شده را به پیازها اضافه کنید، شعله زیر ظرف را کم کنید و اجازه دهید گوشت به خوبی با پیاز تفت بخورد و طعم مطلوبی به خود بگیرد. پس از این که برای چند دقیقه با صبر و حوصله گوشت ها را تفت دادید، نوبت به اضافه کردن رب می رسد. یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را به پیاز و گوشت داخل تابه اضافه کنید. وقتی ربتان را هم به خوبی تفت دادید، 4 پیمانه آب جوشیده شده را به محتویات داخل ظرف اضافه کرده و شعله را زیاد کنید تا آب خیلی سریع به جوش بیاید. سپس دوباره شعله را کم کنید تا موادتان برای چند ساعت بتوانند به آهستگی با هم بپزند. اکنون درب ظرف را بگذارید. 

مرحله پنجم:

پس از این که محتویات داخل ظرف برای مدت 2 الی 3 ساعت پخت، سبزی ها را هم به آن ها اضافه کنید. اگر احساس می کنید که آب خورشتتان کم است، می توانید مجددا کمی آب به آن اضافه کنید. اما اگر از ظروف چدنی با درب چدنی استفاده می کنید، می توانید آسوده خاطر باشید که آب غذایتان کم نخواهد شد، زیرا درب چدنی ظرف، اجازه خروج بخار آب از ظرف را نداده، و مجددا آن را به داخل غذا بر می گرداند. به همین خاطر غذایتان طعم و عطر جا افتاده تری به خود می گیرد.

مرحله ششم:

 یک الی یک ساعت و نیم بعد، وقتی که سبزی هایتان هم به خوبی داخل ظرف پخت، نوبت به اضافه کردن چاشنی هایی نظیر آبغوره و آبلیمو به غذاست. سپس نمک را نیز اضافه کنید. اجازه دهید خورشت برای 15 دقیقه دیگر هم بجوشد، سپس زیر آن را خاموش کرده و داخل یک ظرف مناسب سرو نمایید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا با نان تست بدون فر

سخن پایانی 

گروه تولیدی و صنعتی پانیذ سازان دانا (نالینو) به عنوان تنها تولید کننده ظروف چدنی سلامت محور در کشور، با تولید محصولات متنوع پخت و پز، امکانی را فراهم آورده که بتوان تمام غذاهای ایرانی و فرنگی را با کمترین میزان کالری و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده نماییم. اگر شما هم علاقه مند به تهیه و طبخ این غذا هستید، پیشنهاد می کنیم که با انتخاب یکی از ظروف نالینو، این غذای اصیل را با بهترین طعم و بالاترین خواص، تهیه نمایید. تمامی محصولات نالینو ساخته شده از چدن اصل بوده و با پوشش نچسب دیسکاور، امکان آشپزی آسان و سالم را برای تمامی علاقه مندان به آشپزی فراهم نموده اند. شما می توانید بدون استفاده از حتی یک قطره روغن، این غذا را در هریک از ظروف نالینو تهیه نموده و به هیچ عنوان، نگران چسبیدن غذا به سطح ظرفتان نباشید. علاوه بر این مقاومت ظروف چدنی نالینو در برابر حرارت بسیار بالا بوده و به همین خاطر می توانید آن ها را روی اجاق گاز، داخل فر و یا حتی روی آتش زغال مورد استفاده قرار دهید. فراموش نکنید که تمامی ظروف نالینو دارای ضمانت 2 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله هستند. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با مرکز پشتیبانی نالینو تماس حاصل فرمایید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه