اطلاعات عمومی

راهنمای سایز بندی قابلمه با تعداد افراد (جدول سایز بندی)

در هنگام خرید قابلمه، انتخاب سایز مناسب یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند تأثیر زیادی در پخت و پز داشته باشد. برای راحتی خانم‌ها، به خصوص نوعروسان، که اغلب با این مشکل مواجه هستند، راهنماهای مختلفی برای سایزبندی قابلمه ها وجود دارد. توجه به این راهنماها می تواند تا حد زیادی به انتخاب مناسب ترین ظرف برای آشپزی و پخت و پز کمک نماید.

اشتراک گذاری

در هنگام خرید قابلمه و توجه به راهنمای خرید قابلمه، انتخاب سایز مناسب یکی از عوامل مهمی است که می‌تواند تأثیر زیادی در پخت و پز داشته باشد. برای راحتی خانم‌ها، به خصوص نوعروسان، که اغلب با این مشکل مواجه هستند، راهنماهای مختلفی برای سایزبندی قابلمه ها وجود دارد. توجه به این راهنماها می تواند تا حد زیادی به انتخاب مناسب ترین ظرف برای آشپزی و پخت و پز کمک نماید. به همین خاطر در این مقاله از مجله نالینو قصد داریم تا شما را با راهنمای سایز بندی قابلمه بر اساس تعداد افراد و حجم ظروف آشنا نماییم. بنابراین اگر قصد خرید قابلمه برای آشپزخانه تان را دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله همراه نالینو باشید.

راهنمای سایز قابلمه

 

در انتخاب سایز قابلمه به چه عواملی توجه کنیم؟

سایز بندی های متداولی که معمولا برای استفاده از قابلمه ها ارائه می شود، بیشتر در مورد قابلمه‌های استاندارد و معمول کاربرد دارد. اما برای قابلمه‌های مختلف، نظیر زود پزها و انواع دیگ و دیگچه، این سایز بندی ها مناسب نبوده و بایستی به عوامل دیگری در انتخاب آن ها توجه نمود. به طور کلی پیشنهاد می شود برای انتخاب سایز مناسب قابلمه، به عوامل زیر توجه کنید:

تعداد افراد

 براساس تعداد افرادی که به طور معمول برای آنها غذا تهیه می کنید، سایز قابلمه را انتخاب کنید. اگر خانواده کوچک دو نفره ای دارید، بهتر است که اغلب قابلمه هایتان را از میان سایزهای کوچک انتخاب کنید و یک یا دوقابلمه بزرگتر را برای مواقعی که قرار است میزبان اطرافیانتان باشید انتخاب نمایید.

نوع غذا

نوع غذا و حجم مواد غذایی که قرار است در قابلمه پخته شود نیز باید در انتخاب قابلمه در نظر گرفته شود. برای غذاهایی که حجم بیشتری دارند، سایز بزرگتری از قابلمه نیاز است. به عنوان مثال پخت انواع خورشت در قابلمه های سایز متوسط بهتر است. اما اگر قصد پختن آش یا آبگوشت و غذاهایی از این دست را دارید، معمولا باید از قابلمه های سایز بزرگ استفاده نمایید.

استفاده مورد نظر

در نظر داشته باشید که آیا قصد دارید قابلمه را برای پخت و پز روزمره استفاده کنید یا برای تهیه غذاهایی با حجم بزرگتر و در مناسبت‌ها خاص. تصمیم گیری بر سر این موضوع نیز بر انتخاب سایز قابلمه تأثیر می‌گذارد. خوب است که بدانید قابلمه های سایز متوسط و کوچک گزینه مناسبی برای استفاده های روزمره بوده و  قابلمه های بزرگتر موارد استفاده محدودتری دارند. با این حال نمی توان از انتخاب هیچ یک از سایزهای مختلف قابلمه، به راحتی صرف نظر کرد. با توضیحاتی که ارائه دادیم، تا به اینجا متوجه شدیم که در هر مورد خاص، بهتر است راهنمای همراه قابلمه را مطالعه کرده و در صورت امکان، قبل از خرید، به خوبی در موردِ موارد استفاده از آن تحقیق نماییم.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله زمان تعویض سرویس قابلمه دعوت می نماییم.

نحوه انتخاب سایز قابلمه

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

تخمین حجم غذا

 در ابتدا، باید حجم مواد غذایی که قرار است در قابلمه پخته شود را تخمین بزنید. تخمینِ این مورد کاملا به نوع غذا، نوع قابلمه (یعنی این که زودپز باشد یا قابلمه عادی) و همچنین تعداد افراد بستگی دارد.برای تعداد افراد بیشتر نیاز به قابلمه با حجم بیشتری است

تعیین حجم مورد نیاز براساس تعداد افراد

بعد از محاسبه حجم غذا، می‌توانید با توجه به تعداد افرادی که می خواهید برایشان غذا آماده کنید، حجم قابلمه را تعیین کنید. برای این منظور، می‌توانید از جدول سایز بندی قابلمه‌ها استفاده کنید که در انتهای این مقاله آمده است.

در نظرگرفتن فضای اضافی

 بهتر است در انتخاب سایز قابلمه، فضای اضافی را هم در نظر بگیرید. یکی از دلایلی که بسیاری از کدبانوها را در انتخاب سایز مناسب قابلمه به اشتباه می اندازد، همین عدم توجه به فضای اضافی است. خوب است که بدانیم علاوه بر حجم مواد غذایی، همواره بایستی فضایی خالی را برای پخت هرچه بهتر غذا در نظر بگیریم. چرا که یکی از دلایلی که می تواند باعث شود، غذای ما در انتهای کار از کیفیت مطلوبی برخوردار نشود، عدم وجود فضای کافی برای پختن و جا افتادن غذاست.

 توجه به ابعاد فیزیکی قابلمه:

قطر قابلمه: برخی قابلمه ها دارای قطرهای مختلفی هستند. برای نفرات کمتر، قابلمه هایی با قطر کمتر می توانند مفید باشند.

ارتفاع قابلمه: برخی قابلمه ها ارتفاع بالاتری دارند که ممکن است برای تعداد کمتری از افراد نامناسب باشند. ارتفاع قابلمه را باید با توجه به تعداد افراد انتخاب کنید با این روش‌ها و با توجه به نکات فوق، می‌توانید سایز مناسب قابلمه را بر اساس تعداد افراد مشخص کنید و تجربه پخت و پز بهتری را داشته باشید.

راهنمای خرید قابلمه

چگونه سایز قابلمه را اندازه بگیریم ؟

این روزها در بازار، قابلمه ها با سایزهای مختلفی عرضه می شوند، اما چگونه می توان سایز آن ها را اندازه گرفت. اندازه گیری دهانه قابلمه، ساده ترین راه برای پی بردن به سایز آن است. به عنوان مثال اگر قطر دهانه قابلمه 24 سانتی متر باشد، گفته می شود که سایز قابلمه 24 است. اما معمولا سایز قابلمه روی بسته بندی آن درج می شود. قابلمه های استاندارد موجود در بازار را می توان از سایز 12 تا 52 پیدا کرد. اما با این حال ممکن است با سایزهای کوچک تر و یا بزرگتر هم مواجه شویم. به طور کلی برای یک خرید مناسب و استاندارد پیشنهاد می کنیم که سرویس های شامل سایزهای مختلف قابلمه و همچنین انواع تابه را انتخاب نمایید. برخی از این سرویس ها، مانند سرویس ظروف چدنی نالینو دارای جعبه های چوبی نفیسی هستند که به شما این امکان را می دهند که ظروف پخت و پزتان را داخل جعبه نگهداری کرده و در عین حال نمایی زیبا را به آشپزخانه خود ببخشید.

به طور کلی، انتخاب سایز مناسب قابلمه بر اساس تعداد افراد و نیازهای شما بستگی دارد. همچنین اطلاعات بیشتری در مورد نوع غذاها و نیازهای خاص خانواده شما می تواند به این انتخاب کمک کند. در انتها برای آشنایی بیشتر شما با راهنمای سایز بندی انواع قابلمه، از شما دعوت می کنیم که به جدول زیر توجه نمایید.

 

 

تعداد نفرات

سایز مناسب قابلمه

1 نفر

سایز 12 و 14

2 نفر

سایز 16

3 نفر

سایز 18

4   تا 5 نفر

سایز 20، 22 و 24

5 تا 7 نفر

سایز 26

6   تا 8 نفر

سایز 28

7 تا 9 نفر

سایز 30

8 تا 10 نفر

سایز 32

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بادمجان شکم پر

سخن آخر

گروه تولیدی و صنعتی پانیذ سازان دانا (نالینو) به عنوان تنها تولید کننده ظروف چدنی سلامت محور در کشور، با تولید محصولات متنوع پخت و پز، امکانی را فراهم آورده که بتوان تمام غذاهای ایرانی و فرنگی را با کمترین میزان کالری و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده نماییم. اگر شما هم علاقه مند به تهیه و طبخ این غذا هستید، پیشنهاد می کنیم که با انتخاب یکی از ظروف نالینو، این غذای اصیل را با بهترین طعم و بالاترین خواص، تهیه نمایید. تمامی محصولات نالینو ساخته شده از چدن اصل بوده و با پوشش نچسب دیسکاور، امکان آشپزی آسان و سالم را برای تمامی علاقه مندان به آشپزی فراهم نموده اند. شما می توانید بدون استفاده از حتی یک قطره روغن، این غذا را در هریک از ظروف نالینو تهیه نموده و به هیچ عنوان، نگران چسبیدن غذا به سطح ظرفتان نباشید. علاوه بر این مقاومت ظروف چدنی نالینو در برابر حرارت بسیار بالا بوده و به همین خاطر می توانید آن ها را روی اجاق گاز، داخل فر و یا حتی روی آتش زغال مورد استفاده قرار دهید. فراموش نکنید که تمامی ظروف نالینو دارای ضمانت 2 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله هستند. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با مرکز پشتیبانی نالینو تماس حاصل فرمایید.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه