دستور پخت

طرز تهیه پنینی مرغ

ساندویچ پنینی مرغ، به عنوان یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و محبوب ایتالیایی، غذایی بین المللی محسوب می شود که اتفاقا طرفداران زیادی هم در کشور ما دارد. به همین خاطر در این قسمت از مجله نالینو تصمیم داریم که شما را با طرز تهیه پنینی مرغ در منزل آشنا نماییم.

اشتراک گذاری

ساندویچ ها، به خصوص ساندویچ هایی که سبک و سیاق فرنگی و غربی دارند، این روزها در کشورمان طرفداران زیادی پیدا کرده اند. منوهای متنوع رستوران ها با انواع و اقسام ساندویچ های پر کالری و کم کالری، خود تاییدی بر صحت این ماجراست. در این میان ساندویچ پنینی مرغ، به عنوان یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و محبوب ایتالیایی، غذایی بین المللی محسوب می شود که اتفاقا طرفداران زیادی هم در کشور ما دارد. به همین خاطر در این قسمت از مجله نالینو تصمیم داریم که شما را با طرز تهیه پنینی مرغ در منزل آشنا نماییم. بنابراین پیشنهاد می کنیم که برای آگاهی از آموزش کامل و مرحله به مرحله آماده سازی ساندویچ پنینی مرغ در ادامه همراه ما باشید.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله راهنمای خرید تابه دعوت می نماییم.

طرز تهیه پنینی

 

چگونه می توانیم ساندویچ پنینی مرغ را داخل منزل آماده کنیم؟

برای تهیه یک ساندویچ لذیذ پنینی مرغ، بایستی در ابتدا مواد اولیه لازم را آماده کنیم. پس آستین ها را بالا بزنید تا به شما بگوییم که برای تهیه این ساندویچ برای 4 نفر، به چه مواد اولیه ای نیاز داریم؟

مواد لازم برای ۴ نفر

  • سینه مرغ: ۳۰۰گرم
  • پیاز: ۱عدد درشت
  • فلفل سبز: ۲عدد
  • سیر: ۲حبه
  • فلفل دلمه ای: ½ فلفل دلمه ای
  • کنسرو قارچ: ۱قوطی
  • رب گوجه فرنگی: ۱قاشق غذاخوری
  • خیارشور: ½ پیمانه
  • سس هزار جزیره: ۳قاشق غذاخوری
  • پنیر ورقه ای: ۱بسته
  • نان برگر: به مقدار کافی
  • زردچوبه، پودرسیر و پاپریکا: به مقدار کافی
  • فلفل سیاه و نمک: به مقدار کافی 

مقاله پیشنهادی: تهیه ناگت میگو

طرز تهیه ساندویچ پنینی مرغ 

برای تهیه این ساندویچ، بایستی مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله اول

برای تهیه یک ساندویچ پنینی مرغ خوشمزه در خانه، بایستی در ابتدای کار سینه مرغ را به خوبی شسته و سپس به کمک یک چاقوی تیز و یک تخته گوشت مناسب، آن را به صورت ریز و نگینی، خرد کنیم. پس از آن پیازها را با دنده درشت رنده کرده و داخل یک تابه حاوی روغن می ریزیم. پیشنهاد می کنیم برای تهیه این غذا از تابه ووک چدنی نالینو استفاده کنید. چرا که هم به شما این امکان را می دهد که از حداقل مقدار روغن استفاده کنید و هم خیالتان را راحت می کند که قرار نیست هیچ ماده غذایی ای به سطح تابه بچسبد. از طرف دیگر شکل گود این تابه به شما این امکان را می دهد که حجم قابل توجهی از مواد غذایی را به سادگی داخل آن ریخته، ترکیب و طبخ نمایید.

 مرحله دوم

در مرحله بعدی پیازهایی را که داخل تابه ریخته ایم، به کمک یک قاشق چوبی و یا غیر فلزی تفت می دهیم تا به شکلی طلایی، سبک و شیشه ای درآید. پس از این که پیازها به این مرحله رسید، نوبت به آن می رسد که سیر ها را پوست کنده، تمیز بشوییم و به صورت بسیار ریز خرد کنیم. سیرهای خرد شده را به پیازهای داخل تابه اضافه می کنیم و برای چند ثانیه ی کوتاه تفت می دهیم تا عطر خوش آن ها آزاد شود. فراموش نکنید که اگر سیرها را زیاد تفت دهید، به سرعت سوخته و بوی نامطبوعی به غذا می دهد. وقتی عطر خوش سیرها آزاد شد، یعنی زمان آن رسیده است که سینه مرغ خرد شده را به تابه اضافه کنید. پس سینه مرغ ها را اضافه کرده و شروع به تفت دادن آن ها می کنیم.

 

آموزش پنینی

 

 مرحله سوم

در این مرحله نوبت به اضافه کردن زردچوبه می رسد. پس مقداری زردچوبه را به تابه اضافه کرده و شروع به تفت دادن آن می کنیم تا به تدریج تغییر رنگ پیدا کند. توجه داشته باشید که در این مرحله زیر تابه بایستی حرارت متوسط روشن باشد تا گوشت مرغ به خوبی مغز پخت شود. اگر حرارت زیاد باشد این طور به نظر می آید که گوشت مرغ پخته است، در حالی که تنها لایه بیرونی آن شکل پخته گرفته و مغز آن همچنان خام است.

پس از این که سینه خرد شده مرغ، تغییر رنگ داد، نوبت به اضافه کردن فلفل دلمه ای می رسد. برای این کار لازم است که پیش از شروع به طبخ غذا، نیمی از یک فلفل دلمه ای متوسط را جدا کرده، زیر آب به خوبی بشوییم و سپس به صورت ریز و نگینی خرد کنیم. فلفل دلمه ای های خرد شده را داخل یک آبکش کوچک بریزید تا آب اضافی آن ها به خوبی گرفته شود. در این مرحله از طبخ غذا، فلفل دلمه ای ها را به محتویات داخل تابه اضافه کرده و به تفت دادن آن ها ادامه می دهیم تا تمامی مواد به طور کامل پخته و نرم شوند.

 مرحله چهارم

حالا که مرغ ها در کنار سیر و پیاز و فلفل دلمه ای، داخل تابه به خوبی پخته است، زمان آن شده که کنسرو قارچ را به تابه اضافه کنیم و کمی تفت دهیم. می توانید به جای کنسرو قارچ، از قارچ خام، شسته شده و خرد شده استفاده کنید. در ابتدا، قارچ ها کمی آب می اندازند ولی در مدت زمان کوتاهی آب آن ها جذب و تبخیر می شود. وقتی آب قارچ ها جمع شد، وقت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود. پس از آن پودر سیر، پاپریکا، فلفل سیاه و نمک را به محتویات داخل تابه اضافه کنید و به هم زدن مواد ادامه دهید. این کار باعث می شود تا طعم مواد و ادویه ها به خوبی با هم ترکیب شود. توجه داشته باشید، از آنجاییکه ساندویچ پنینی مرغ را معمولا با پنیر پیتزا و خیارشور سرو می نماییم، مهم است که در تهیه محتویات ساندویچ، از نمک زیاد استفاده نکنیم تا در نهایت شوری ساندویچ برایمان آزار دهنده نباشد.

مرحله پنجم

در ادامه کار نان های برگری را که از قبل تهیه کرده ایم به کمک یک چاقوی مناسب از وسط به دو نیمه مساوی تقسیم می کنیم. حالا به دلخواه روی یکی از طرفین نان را به خوبی با سس هزار جزیره می پوشانیم. این سس مناسب ترین گزینه برای استفاده داخل این ساندویچ است. اما اگر تمایل دارید می توانید از مقداری سس سیر یا کمی سس سزار هم استفاده کنید.

 

پخت پنینی مرغ

 

مرحله ششم

وقتی سس را بر روی سطح نان کشیدید، نوبت به آن می رسد که مقداری از مواد داخل تابه را روی نان ریخته و با کمی خیارشور خرد شده همراه نمایید. پس از آن یک ورق پنیر گودا را روی مواد مرغی قرار داده و قسمت دیگر نان را روی پنیر می گذاریم. در این مرحله دستگاه گریل را روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود اما می توانید به جای دستگاه گریل از یکی از تابه های گریل چدنی نالینو هم استفاده کنید.

مرحله هفتم

حالا پنینی های مرغ را روی سطح گریل می گذاریم و اجازه می دهیم برای مدت ۴الی ۵ دقیقه در همان حالت بماند. در صورت تمایل می توانید سطح دیگر ساندویچ ها را هم روی کفه گریل قرار دهید تا ساندویچ تان به خوبی گریل شود. بعد از این که 4 تا 5 دقیقه سپری شد، ساندویچ ها را داخل ظرف مناسبی قرار می دهیم و برای سرو آماده می کنیم. توجه داشته باشید که میزان مواد پر کالری این ساندویچ نظیر پنیر پیتزا و یا سس، کاملا به انتخاب شما بستگی دارد. بنابراین اگر می خواهید که یک ساندویچ کم کالری و رژیمی داشته باشید، می توانید از مقدار این مواد کم کنید و سبزیجات بیشتری به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: انواع تابه گریل

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه