اطلاعات عمومی

زمان تعویض سرویس قابلمه

استفاده از قابلمه‌های سالم و بهداشتی برای پخت و پز غذاها بسیار مهم است. زیرا بهداشت قابلمه می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت شما و کیفیت غذاهایتان داشته باشد.سرویس قابلمه یکی از وسایل پایه‌ای در آشپزخانه است که برای پخت و پز غذاها استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری

استفاده از قابلمه‌های سالم و بهداشتی برای پخت و پز غذاها بسیار مهم است. زیرا بهداشت قابلمه می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت شما و کیفیت غذاهایتان داشته باشد.سرویس قابلمه یکی از وسایل پایه‌ای در آشپزخانه است که برای پخت و پز غذاها استفاده می‌شود. همانطور که از طبیعت مصالح تشکیل دهنده قابلمه (مانند فلز) مشخص است، به مرور زمان و استفاده مکرر، قابلمه دچار سایش، خراش، زنگ‌زدگی و کاهش عملکرد می‌شود. بنابراین، تعویض سرویس قابلمه در زمان مناسب ضروری است تا از سلامتی و کیفیت غذاهایی که آماده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید. زمانی که ظروف پخت و پز خانگی خود را برای مدت زمان طولانی استفاده کرده اید، ممکن است به تدریج متوجه شوید که ظروفتان کیفیت خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارند. برخی از ظروف قابلیت تعمیر و بازسازی داشته و برخی دیگر بایستی به طور کلی تعویض شوند. در این مقاله از نالینو قصد داریم که با شما راجع به بهترین زمان برای تعویض سرویس قابلمه و ظروف پخت و پز صحبت کنیم. بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مدتیست فکرتان درگیر این موضوع شده است، پیشنهاد می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه نمایید.دقت نکات زیر و رعایت بهداشت قابلمه پخت و پز، به شما کمک می‌کند تا غذاهایی خالی از آلودگی و سالم برای خانواده خود آماده کنید. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بهترین زمان برای تعویض و خرید دوباره ظروف پخت و پز.

جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله راهنمای خرید قابلمه دعوت مینماییم.

زمان تعویض سرویس قابلمه

چه زمانی سرویس قابلمه مان را عوض کنیم؟

سرویس قابلمه و ماهیتابه به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل آشپزخانه، برای پخت و پز در سراسر جهان استفاده می شوند. هر چند که ظروف پخت و پز  معمولا کیفیت بالایی دارد، اما حتی با کیفیت ترین محصولات نیز با گذر زمان خراب می شوند. یکی از مهم ترین علل تعویض ظروف پخت و پز، سایز و شکل آن هاست. ممکن است ظروف پخت و پزی که در دسترس دارید، سایز و شکل نامناسبی برای نوع غذایی که می خواهید پخت کنید، داشته باشند. به عبارت دیگر، ممکن است سایز ظرفتان برای پخت و پز غذای خانواده مناسب بوده، اما اکنون با گسترده تر شدن خانواده تان، آن کارایی گذشته را نداشته باشد. هنگامی که ظروف پخت و پز شما دچار ایرادات و آسیب های ساختاری مانند ترک یا شکستگی شوند نیز نیاز به تعویض دارند. این مشکلات ساختاری ممکن است باعث نشت غذا شود و در نتیجه ظرف ممکن است دیگر برای استفاده مناسب نباشد. گاهی هم ممکن است در طول زمان ظروف پخت و پز شما به طور طبیعی خراب شوند. مثلاً ظروف پخت و پز غیر چدنی (مانند ظروف آلومینیومی) به سرعت پوسته پوسته شده یا خراب می شوند و نیاز به تعویض دارند. یکی دیگر از دلایل تعویض ظروف پخت و پز، کیفیت بدنه آن هاست. ممکن است بدنه ظروف پخت و پز شما، از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و به مرور در اثر مجاورت با حرارت یا رطوبت، خراب شده و دیگر قابل استفاده نباشد. زمانی که سرویس قابلمه شما به سرعت خراب می شود و نیاز به تعویض دارند، بهتر است آن ها را در اولین فرصت عوض کنید. این کار به جلوگیری از آلودگی غذا و همچنین حفظ سلامتی شما کمک می کند.

از سرویس قابلمه چند سال می توانیم استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم پاسخ دقیقی به این پرسش بدهیم و زمان مشخصی را برای تعویض سرویس قابلمه تعیین کنیم، بایستی بگوییم که به طور معمول، ظروف پخت و پز باید حداقل هر ۵ سال یک بار تعویض شوند. اما با این حال، برخی از ظروف با کیفیت، نظیر ظروف چدنی مرغوب نالینو را می توانید برای مدت زمان بیشتری هم مورد استفاده قرار دهید. به طور کلی بهترین زمان برای تعویض ظروف پخت و پز، زمانی است که آن ها در اثر صدمه به بدنه و روکش داخلی ظرف، برای سلامتی شما خطرناک هستند. مثلاً ظروف پخت و پز تفلونی که قابلیت تولید سرب و سرایت آن به مواد غذایی را دارند، باید به سرعت تعویض شوند. بنابراین زمانی که ظروف پخت و پز شما به طور طبیعی خراب شده اند، بهتر است تا آن ها را در همان زمان تعویض کنید تا به مشکلات بیشتری برخورد نکنید. بهترین راه برای جلوگیری از خرابی ظروف پخت و پز، استفاده صحیح و مراقبت مناسب از آن هاست.

نکات تعویض سرویس قابلمه

 

چگونه از ظروف پخت و پز خود نگهداری کنیم؟

هنگامی که به دنبال خرید ظروف پخت و پز جدید هستید، به سراغ برندهای مطرح و با کیفیت بروید. معمولا این برندها سرویس های قابلمه را با کیفیت بالا و طراحی زیبا تولید می کنند. اصولا سرویس قابلمه با کیفیت را می توانید از فروشگاه هایمعتبر و مطمئن خریداری کرده و برای محصول خریداری شده تان کارت گارانتی و ضمانت نامه خدمات پس از فروش از فروشنده دریافت کنید. همچنین با پیگیری نظرات و تجربیات مشتریان قبلی، می توانید بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید. زمانی که سرویس قابلمه جدید خود را خریداری کردید، حتما آن ها را قبل از استفاده با ابر و مایع ظرفشویی بشویید. همچنین، از راهنمایی های درج شده در دفترچه راهنما و ضمانت کالا، استفاده نمایید تا طول عمر سرویس قابلمه تان افزایش یابد. فراموش نکنید که برای حفظ کیفیت ظروف پخت و پز خود، بهتر است آن ها را در جای خشک و به دور از رطوبت نگه داری کنید. همچنین در حین پخت و پز از کفگیر و قاشق فلزی برای زیر و رو کردن و هم زدن مواد غذایی استفاده نکنید. چراکه برخورد این ابزار سخت با پوشش داخلی ظروف نچسب، باعث از بین رفتن پوشش آن ها می شود. مطمئناً توجه به این علائم و مراقبت منظم از سرویس قابلمه‌های خود می‌تواند مانع از بروز مشکلات بزرگتر شود و به شما در پخت و پز غذاهای خوشمزه و لذیذ کمک کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سایز بندی قابلمه با تعداد افراد

سخن آخر

گروه تولیدی و صنعتی پانیذ سازان دانا (نالینو) به عنوان تنها تولید کننده ظروف چدنی سلامت محور در کشور، با تولید محصولات متنوع پخت و پز، امکانی را فراهم آورده که بتوان تمام غذاهای ایرانی و فرنگی را با کمترین میزان کالری و در کوتاه ترین زمان ممکن آماده نماییم. اگر شما هم علاقه مند به تهیه و طبخ این غذا هستید، پیشنهاد می کنیم که با انتخاب یکی از ظروف نالینو، این غذای اصیل را با بهترین طعم و بالاترین خواص، تهیه نمایید. تمامی محصولات نالینو ساخته شده از چدن اصل بوده و با پوشش نچسب دیسکاور، امکان آشپزی آسان و سالم را برای تمامی علاقه مندان به آشپزی فراهم نموده اند. شما می توانید بدون استفاده از حتی یک قطره روغن، این غذا را در هریک از ظروف نالینو تهیه نموده و به هیچ عنوان، نگران چسبیدن غذا به سطح ظرفتان نباشید. علاوه بر این مقاومت ظروف چدنی نالینو در برابر حرارت بسیار بالا بوده و به همین خاطر می توانید آن ها را روی اجاق گاز، داخل فر و یا حتی روی آتش زغال مورد استفاده قرار دهید. فراموش نکنید که تمامی ظروف نالینو دارای ضمانت 2 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله هستند. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکلی می توانید با مرکز پشتیبانی نالینو تماس حاصل فرمایید.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه