اطلاعات عمومی

بازسازی قابلمه یا خرید قابلمه نو؟

برای یادگیری روش های بازسازی قابلمه و خرید انواع آن با قیمتی مناسب، می توانید به سایت نالینو مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

استفاده از ظروف تفلون  به یکی از اجزای مهم آشپزخانه ها تبدیل شده است. به طوری که بسیاری از بانوان در مواجهه با خراب شدن سطح داخلی این ظروف ، دچار چالش بزرگی در این زمینه می‌شوند. چرا که کار کردن با ظروف غیر نچسب علاوه بر آشپزی پر چالش، با فرایند شست و شوی سختی همراه خواهد بود. تحت این شرایط در صدد برطرف کردن این مشکل در اسرع وقت هستند.
 در چنین مواردی این سوال ایجاد می ‌شود که اقدام به بازسازی قابلمه‌ های آسیب دیده کنیم  یا این مشکل را با خرید قابلمه نو برطرف نماییم. مسلماً بازسازی قابلمه و استفاده از این روش برای احیای مجدد قابلمه با صرف هزینه معقول‌تری برای خانواده‌ها همراه است. اما بسیاری افراد به دلیل عدم اطلاع از این روش در چنین شرایطی متحمل هزینه‌های بالایی برای خرید قابلمه نو می ‌شوند.

در ادامه جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله راهنمای خرید قابلمه دعوت می نماییم.

بازسازی قابلمه

آیا بازسازی ظروف سرطان زا است؟

بسیاری افراد به دلیل عدم آگاهی مناسب بر این باورند که انجام بازسازی ظروف  باعث احتمال بروز سرطان در افراد خواهد شد. در حالی که اگر روش مناسبی را برای این امر انتخاب نمایید، شاهد احیا و بازسازی قابلمه و دیگر ظروف مهم مانند ماهیتابه با صرف هزینه کم و به حداقل رساندن مضرات آن هستیم. با توجه به قیمت بالای خرید ظروف نچسب، مسلماً استفاده از روش درست و اصولی بازسازی ظروف می‌ تواند تا حد چشمگیری با صرفه اقتصادی برای خانواده‌ها همراه باشد.
 ضمن اینکه نمی ‌توان از ظروف آسیب دیده در طولانی مدت استفاده کرد. چرا که علاوه بر چالش ‌های خاصی که در پخت غذا در این ظروف وجود دارد، به مرور باعث نفوذ مواد مضر و یون ‌های سمی به مواد غذایی شده که باعث به خطر افتادن سلامت اعضای خانواده خواهد شد.

 

انتخاب روش درست برای بازسازی ظروف

همان طور که در بخش قبل گفته شد، عدم آگاهی کافی افراد از روش درست بازسازی باعث تحمیل هزینه ‌های بالا به اقتصاد خانواده برای خرید ظروف جدید خواهد شد. بازسازی قابلمه و دیگر ظروف پر مصرف در آشپزخانه با انتخاب روش درست طی چند مرحله صورت می ‌گیرد. انجام درست هر بخش از آن با خروجی بی‌عیب و نقصی کار همراه خواهد بود. هرگونه کم کاری یا نقص در انجام مرحله  بازسازی ظروف علاوه بر پایین آمدن کیفیت کار، با ضررهای جبران ناپذیری به سلامت افراد همراه خواهد بود.

 

انواع پوشش های نچسب در ظروف

قبل از پرداختن به مقوله بازسازی قابلمه، بهتر است با انواع پوشش ‌های نچسب ظروف در این زمینه آشنا شوید:

  • پوشش سرامیکی که از ترکیبی از مخلوط سیلیس و خاک رس تولید می ‌شود.
  • پوشش آدونیز شده که بسیار صاف، غیر سمی و سخت است.
  • پوشش گرانیتی که از یک هسته آلومینیومی یا فولادی ضد زنگ با یک لایه نازک از سنگ خرد شده سطوح ظرف را پوشش می‌ دهد.

مقاله پیشنهادی: تهیه سیر قلیه

بهترین روش بازسازی ظروف با استفاده از روش سند بلاست

استفاده از این روش بازسازی با پاک کردن کامل پوشش و رنگ قبلی ظروف آغاز می ‌شود. پاک سازی کامل در این مرحله باعث خواهد شد تا بستری مناسب برای پوشش جدید قابلمه و ظروف فراهم شود. پس هرگونه اهمال و کم کاری در این قسمت باعث بازسازی قابلمه و ظروف به صورت ناخالص خواهد شد.
 به همین دلیل کار بازسازی ظروف خود را با استفاده از روش سند بلاست به مراکز و افراد خبره در این زمینه بسپارید. چرا که اگر کار بازسازی با این روش به صورت اصولی انجام شود، علاوه بر بالا رفتن سطح کیفی کار مانع از ضرر برای سلامتی افراد خواهد شد.

انتخاب بهترین جا برای بازسازی قابلمه و ظروف آسیب دیده

یکی از مواردی که باید علاوه بر انتخاب روش بازسازی قابلمه به آن توجه داشت، انتخاب بهترین مرکز برای انجام این عملیات است. با رعایت موارد زیر قادر به انتخاب محل مناسب برای این کار هستید:

  • مطمئن شوید که کارگاه مورد نظر از روش سند بلاست و دستگاه‌های مجهز برای این منظور استفاده می‌کند.
  • با توجه به اینکه بازسازی ظروف چند سالی است که متداول شده، مراکز بازسازی با شرح مراحل کار خود بعضاً با عکس و مستندات ویدیویی اقدام به شرح عملیات بازسازی می ‌کند. با این روش علاوه بر شفاف سازی این فرایند باعث جذب بیشتر مشتری می ‌شود.
  • با اطلاع از مواد استفاده شده در پوشش کار در این مراکز می ‌توانید از کیفیت نهایی کار خود مطلع شوید.

 

انجام مراحل بازسازی ظروف به روش سندبلاست

از این روش به منظور پاک سازی و زدودن پوشش و رنگ در بازسازی انواع وسایل فلزی استفاده می‌ شود. مراحل مربوط به بازسازی ظروف به این روش بر طبق دسته بندی زیر انجام می ‌شود:

  • به منظور حذف پوشش و لایه های قدیمی ظروف آنها را در کوره های مخصوص قرار می‌دهند.
  • با حرارت دادن به ظروف در داخل کوره، لایه‌ها به راحتی از ظرف جدا شده و روکش کاملاً تمیز می ‌شود.
  • بعد از خروج از کوره به منظور پاک سازی کامل با استفاده از روش سند بلاست اقدام به ترکیب یک یا چند ماده همراه با فشار هوا به داخل ظروف می ‌نمایند. انجام پاشش این مواد با استفاده از فشار هوا باعث می ‌شود که سطح داخلی و خارجی ظروف عاری از هرگونه پوشش و عایق قدیمی شود.
  • در این مرحله به خواست مشتری اقدام به رنگ کردن سطح بیرونی کار می ‌نمایند.
  • سطح داخلی کار نیز با بهترین مواد گرانیتی و طی انجام چندین لایه پوشش نچسب انجام می‌ شود.

به این ترتیب کار بازسازی با استفاده از روش سند بلاست با انجام درست مراحل با موفقیت به اتمام می ‌رسد.

 

رعایت نکات مهم بعد از بازسازی و افزایش طول عمر ظروف احیا شده

با رعایت نکات بسیار ساده می‌توانید باعث افزایش طول عمر ظروف نچسب خود شوید. این موارد در خصوص ظروف بازسازی شده نیز صدق می کند:

  • در هنگام آشپزی با ظروف نچسب از قاشق چوبی استفاده کنید.
  • برای هم زدن غذا در این ظروف هرگز از ظروف نوک تیز و فلزی استفاده نکنید.
  • از هرگونه شوک حرارتی در استفاده از ظروف نچسب خودداری کرده و این ظروف را بعد از برداشتن از روی حرارت بلافاصله در معرض آب سرد قرار ندهید.
  • عدم قرار دادن ظروف خالی نچسب به طور طولانی مدت بر روی حرارت اجاق
  • از پختن برخی از غذاها در این ظروف خودداری کنید. به عنوان مثال از تفت دادن آرد بدون روغن در این ظروف به منظور دوام بیشتر لایه نچسب امتنا کنید.
  • عدم استفاده از مواد شوینده قوی در شستشوی ظروف نچسب
  • عدم استفاده از سرکه و جوش شیرین برای شستشوی ظروف نچسب
  • در صورتی که غذای شما در ظروف نچسب سوخت، با قرار دادن آن در آب گرم و صرف اندکی وقت اقدام به پاک سازی آن از مواد سوخته نمایید.
  • به هیچ عنوان از ماشین ظرفشویی برای شست و شوی ظروف نچسب استفاده نکنید.

 

کلام پایانی
ظروف نچسب در آشپزخانه‌ ها جزو وسایل مهم و کاربردی محسوب می‌ شوند؛ چرا که کار پخت و پز و شستشوی بعد از آن با این ظروف با کمترین دردسری همراه است. به همین دلیل خرابی پوشش نچسب آن برای بسیاری از بانوان یک چالش بسیار بزرگ به شمار می ‌رود. در این شرایط یک سوال برای افراد به وجود می ‌آید که آیا اقدام به خرید قابلمه و ظروف نو کنند و یا با انجام بازسازی قابلمه اقدام به رفع این مشکل کنند.
 از آنجایی که بسیاری افراد از فرایند بازسازی ظروف مطلع نیستند، شاید با اکراه به این گزینه فکر کنند. اما باید بگوییم در صورتی که انجام این عملیات در مراکز معتبر و با روش ‌های استاندارد انجام شود، با خروجی کار بی‌ عیب و نقصی همراه خواهد بود.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه