اطلاعات عمومی

کدام قابلمه را می توان در فر گذاشت؟

اگر شما نیز دغدغه خرید قابلمه مناسب فر را داشته و به دنبال مجموعه ای مطمئن و امن برای خرید هستید، توصیه می شود سری به سایت اینترنتی نالینو بزنید.

اشتراک گذاری

امروزه بیشتر افراد برای آشپزی از فر استفاده می کنند‌. اما نکته مهم جنس قابلمه هایی است که می توان در فر از آن استفاده کرد‌. در پاسخ باید گفت ظروف سرامیکی، آلومینیومی، پیرکس، چدنی نچسب از جمله قابلمه های مناسب برای استفاده در فر هستند. هر کدام از این ظروف مزیت هایی داشته و برای طبخ غذا هایی مناسب هستند.
قابلمه مناسب فر

در ادامه جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله راهنمای خرید قابلمه دعوت می نماییم.

معرفی انواع قابلمه مناسب فر

انتخاب قابلمه مناسب فر اهمیت بالایی دارد؛ زیرا انتخاب نامناسب باعث خراب شدن غذا می شود. انتخاب نوع ظروف مناسب برای فر باعث بهتر و لذیذتر شدن غذاها می شود. انواع قابلمه هایی که می توانید برای فر استفاده کنید، عبارتند از:

قابلمه آلومینیومی

قابلمه آلومینیومی در بازار به قابلمه روحی معروف بوده و بسیار پرکاربرد است. وزن این نوع قابلمه ها سبک بوده و از قیمت مناسبی برخوردارند. مقاومت آن ها در برابر گرما بالا بوده و رسانای خوبی برای گرما هستند.

از این رو پخت غذا به خوبی و در زمان کوتاه تری انجام می شود. برای پخت انواع مواد غذایی و کیک های مختلف استفاده از این ظروف انتخاب مناسبی است. ضمن آنکه تمیز کردن آن نیز به راحتی انجام می شود.

 

ظروف چدنی نچسب

 این قابلمه ها دارای پوششی از جنس چدن بوده که برای پخت انواع غذاها داخل فر مناسب هستند. از ویژگی های این ظروف می توان استحکام و دوام بالای آن در محفظه فر را عنوان کرد. کارایی مطلوبی داشته و پخت غذا به سرعت و راحت انجام شده ضمن آنکه غذا به آن نمی چسبد. با استفاده از این قابلمه ها شرایط پخت سوپ، آش، سبزی ها، خوراک گوشت و ... فراهم خواهد شد.

 

قابلمه پیرکس

 پیرکس یا شیشه نوع دیگر قابلمه مناسب فر است که اورجینال و اصل بودن آن خیلی اهمیت دارد. در صورت عدم‌ توجه به این مورد و در صورت انتقال گرما به قابلمه شاهد شکستن آن خواهید بود؛ زیرا کیفیت آن پایین بوده و در برابر گرما و حرارت مقاومتی ندارند و خیلی زود دچار ترک خوردگی می شوند. 
در مقابل با انتخاب قابلپه پیرکس اصل و با کیفیت می توان مدت ها درون فر از آن استفاده کرد و غذاهای خوشمزه طبخ نمود. این ظروف برای پخت غذاهای گوشتی، سبزی ها، شیرینی و کیک انتخاب مناسبی است. از طرفی این قابلمه ها به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، طرفداران زیادی داشته و نظر افراد را به خود جلب می کنند.

 

ظروف استیل

 یکی از مناسب ترین و بهترین قابلمه مناسب فر جنس استیل است. کاربرد آن در حرارت و گرمای زیاد فر مطلوب بوده و در برابر نوسانات دمایی استحکام زیادی دارد؛ همچنین در برابر حرارت و گرما نیز بسیار مقاوم هستند. از دیگر ویژگی های این ظروف می توان به مقاومت آن در برابر خراشیدگی، زنگ زدگی و خوردگی اشاره کرد. آشپزی در آن راحت است؛ زیرا غذا به آن نمی جسبد و تمیز کردن آن نیز راحت است. این ظروف تمام عیار بوده و برای طبخ انواع غذاها داخل فر یک انتخاب عالی محسوب می شود.

 

ظروف چند لایه

 در ساخت این نوع قابلمه ها از موادی چون مس، فولاد ضد زنگ، تیتانیوم و آلومینیوم استفاده شده است. با توجه به اینکه از این مواد در ساختار آن استفاده شده کارایی و دوام بالایی دارند؛ همچنین به دلیل استفاده از متریال های مختلف در ساختار آن جلوی واکنش نشان دادن مواد غذایی به فلز گرفته می شود. سرعت پخت در این ظروف آهسته بوده و احتمال سوختن غذا صفر است. بدون نگرانی در داخل فر از آن استفاده کرده و انواع مواد غذایی را داخل آن طبخ نمایید.

 

قابلمه سرامیکی

اگر به دنبال یک قابلمه مناسب فر هستید، به هیچ عنوان از قابلمه های جنس سرامیکی غافل نشوید. ساختار این ظروف کاملا طبیعی بوده و از خاک رس برای ساختن آن استفاده شده است. از آنجا که این ظروف بدون فلز و آلیاژ هستند، خطراتی چون ترکیب مواد غذایی با یون های سمی و فلزات در آن وجود ندارد؛ بنابراین بدون نگرانی و با خیالی راحت برای پخت و گرم کردن انواع غذاها داخل فر می توان از آن استفاده کرد. 
نکته مهم درباره این ظروف نگه داشتن خوب حرارت بوده و از این رو برای تایم طولانی غذا را گرم نگه می دارند. برای پخت غذا نیاز به حرارت بالا نداشته و در زمانی کوتاه می توانید غذا را طبخ می کنید.

مقاله پیشنهادی: بازسازی قابلمه یا خرید قابلمه نو؟

ویژگی های قابلمه مناسب فر

قابلمه مناسب فر باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد. ظروف مورد استفاده برای فر باید به گونه ای باشد که در اثر حرارت وارده، بو خاصی به غذاسرایت نکند. توصیه می شود قبل از خرید انواع مختلف قابلمه، از ویژگی های این محصول اطلاعات لازم را به دست آورده و سپس اقدام نمایید تا پس از خرید، قادر به بهره مندی از محصول شوید. به طورکلی مهم ترین این ویژگی ها عبارتند از:

 

مقاومت در برابر حرارت

اولین ویژگی این قابلمه ها مقاومت آن ها در برابر حرارت است. معمولا دمای فر بین ۱۰۰ الی ۲۵۰ درجه سانتیگراد بوده و قابلمه انتخابی باید در برابر این میزان گرما با دوام و مقاوم باشد. در غیر این صورت ظروف ترک خورده، شده و یا تغییر شکل می دهند که خطرناک است.

 

عدم تغییر شکل

این ظروف باید در برابر حرارت مقاوم بوده و تغییر شکل ندهند. ظروفی که تغییر شکل می دهند، علاوه بر نشت غذا به فر نیز آسیب می زنند که این امر موجب بوجو آمدن هزینه های بسیاری می شود.

 

عدم واکنش با مواد غذایی

قابلمه مناسب فر باید به مواد غذایی واکنش ندهد؛ زیرا این واکنش باعث تولید مواد مضر می شوند. این ویژگی قابلمه ها از اهمیت بالایی برخوردار است: زیرا سلامت و ایمنی مواد غذایی را تهدید کرده و برای سلامت افراد خوب نیست.

نکات مهم قابلمه مناسب فر

نکات مهم در انتخاب قابلمه مناسب فر

برای انتخاب قابلمه مناسب فر بایستی نکاتی را رعایت کرد. در ادامه این متن، اطلاعات لازم و نکات مهم خرید قابلمه مناسب فر، ذکر می شوند.

 

جنس قابلمه

مهم ترین نکته مهم در انتخاب یک قابلمه مناسب برای فر جنس آن است. ظروفی را انتخاب کنید که در برابر حرارت و گرما مقاومت بالا داشته باشد. اگر جنس مناسب نباشد، احتمال تغییر شکل، شکستن و آسیب دیدن ظروف و فر وجود دارد.

 

عدم استفاده از قابلمه های ترک خورده

به هیچ عنوان از قابلمه های سوراخ شده، شکسته و یا ترک خورده در فر استفاده نکنید. این مورد، بسیار مهم بوده و در سالم ماندن فر، نقش بسزایی دارد.

 

سایز قابلمه

استفاده از اندازه مناسب قابلمه، اهمیت زیادی دارد و توصیه می شود بسته به اندازه فر و استفاده ای که دارید از سایز قابلمه مناسب انتخاب کنید.

 

عدم استفاده از قابلمه دارای پوشش یا لعاب

قابلمه هایی که پوشش یا لعاب دارند، وقتی در معرض حرارت و گرمای زیاد قرار گیرند، ذوب می شوند. امکان دارد پوشش آن از بین رفته و مواد شیمیایی مضر آزاد می شود. با این اتفاق غذا سلامت خود را از دست داده و مصرف آن برای سلامت افراد نیز مضر است.

 

جمع بندی
سایت نالینو انواع قابلمه مناسب فر در جنس های مختلف را برای کاربران خود ارائه می دهد. ما در این مجموعه بهترین کیفیت را برای محصولات ارائه شده درنظر گرفته ایم تا شما کاربران از لذت غذای اصیل ایرانی بهره مند شوید. لازم به ذکر است اطلاعات کافی درباره هر محصول در سایت درج شده که می توانید با انتخاب نوع قابلمه، ویژگی های آن را مطالعه کنید. یادآور می شویم که در این مجموعه سایزهای مختلف قابلمه ارائه شده که طبق نیاز خود، قادر به انتخاب کالای مورد نیاز هستید. از سراسر کشور برای خرید انواع قابلمه اقدام کرده و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه