اطلاعات عمومی

معایب استفاده از ظروف چدن بدون روکش چیست؟

اگر از مضرات استفاده از ظروف چدن بدون روکش آگاه بوده و به دنبال مرجعی معتبر برای تهیه قابلمه‌های چدنی هستید، مراجعه به سایت نالینو بهترین گزینه است.

اشتراک گذاری

تشکیل رسوب

ظروف چدن از پرکاربردترین انواع وسایل آشپزخانه هستند. امروزه از ظروف چدنی به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود و می‌توان گفت که هر کدبانویی حداقل یک نوع ظرف چدنی در آشپزخانه خود دارد. اگر شما نیز قصد خرید این نوع ظروف را دارید و یا به علت کنجکاوی می‌خواهید که معایب ظروف چدنی بدون روکش را بدانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم در مورد معایب استفاده از ظروف چدن بدون روکش صحبت کنیم. 

در ادامه شما را به مطالعه مقاله ظروف چدنی چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟ دعوت می نماییم.

 مضرات ظروف چدنی بدون روکش

ظروف چدنی در دو نوع روکش دار و بدون روکش تولید می‌شوند. به طور معمول ظروف چدنی بدون روکش معایب و مضراتی نسبت به دیگر نوع ظروف چدنی دارند. برخی از افراد به دلیل بهره مندی از خواص و مزایای آهن، ظروف چدنی بدون روکش را انتخاب می‌کنند.
 برخی از معایب استفاده از ظروف چدن بدون روکش عبارتند از: 
 

تشکیل رسوب

قبل از هرچیزی توجه داشته باشید که ظروف چدنی بدون روکش به مراقبت‌های زیادی نیاز دارند، زیرا با گذشت زمان بقایای مواد غذایی در کف این نوع ظروف رسوب می‌کند و مشکلات بسیار زیادی را به وجود می‌آورند. در نظر داشته باشید که اگر مواد غذایی را در داخل ظروفی که دارای رسوب هستند طبخ کنید، تغییراتی در بو و مزه غذا به وجود می‌آید.
 علاوه بر این موضوع، طبخ غذا در این نوع ظروف به درستی صورت نمی‌گیرد و مواد غذایی به خوبی طبخ نمی‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که ایجاد رسوب در کف ظروف چدنی بدون روکش موجب می‌شود تا نتوانیم آن‌ها را به خوبی شستشو دهیم. 
 
مضرات ظروف چدنی بدون روکش

اکسیداسیون و زنگ زدگی

برای در امان ماندن از ضررهای قابلمه چدنی، از نگهداری آب به مدت طولانی در آن‌ها جلوگیری کنید؛ زیرا احتمال زنگ زدگی و اکسیداسیون در آن افزایش می‌یابد. بعضی از افراد برای پاکسازی رسوبات کف قابلمه، آن را پر از آب می‌کنند و ساعات طولانی منتظر می‌مانند تا رسوبات پس از خیس شدن جدا شوند. در حالی که این موضوع موجب انجام واکنش شیمیایی و زنگ زدگی کف آن خواهد شد؛ بنابراین به هیچ عنوان در ظروف زنگ زده غذا درست نکنید. این موضوع یکی از معایب استفاده از ظروف چدن بدون روکش است. 
 

واکنش با مواد اسیدی

به طور معمول توصیه می‌شود مواد غذایی اسیدی مانند سرکه، سس، آبلیمو و… را در ظروف چدنی تهیه نکنید؛ زیرا مواد اسیدی سبب ایجاد واکنش‌های شیمیایی می‌شوند و طعم و بوی غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در نتیجه برای تهیه مواد اسیدی مانند انواع سس‌ها از ظروف سرامیکی، تفلون و … استفاده کنید. 
 
 

قابلمه چدن اصل و تقلبی

امروزه تهیه ظروف چدنی اصل، کار دشواری است؛ چرا که تولید آن توسط چند برند محدود انجام می‌شود و متاسفانه در بازار شاهد آن هستیم که گونه های تقلبی ظروف چدنی به صورت بدون روکش قابل رویت اند به همین خاطر در راستای تشخیص اصل یا تقلبی بودن ظروف، یک معیار مهم داشتن روکش مناسب و استاندارد است. 
 
 
 
در ادامه مطالعه مقاله آیا ظروف چدن بدون روکش سرطانزاست؟ را پیشنهاد می کنیم.

 

ظروف چدن نالینو با پوشش دیسکاور

برای در امان بودن از مضرات ظروف چدنی بدون روکش وقت آن است که با ظروف چدنی اصل و سلامت محور نالینو با پوشش دیسکاور آشنا شوید. نالینو به عنوان یک تولید کننده ی تراز اول در ظروف چدن اصل و استاندارد با تولیداتی که دارای سیب سلامت می باشد سال هاست که در زمینه ی تولید و فروش محصولات چدنی فعال است. توصیه می شود اگر شما هم جزء طرفداران ظروف چدنی و پخت بهتر غذا و اثرات مثبت آشپزی در این ظروف هستید از ظروف چدنی نالینو با پوشش دیسکاور بهره‌مند شوید.
علاوه بر افزایش طول عمر ظروف چدن با این پوشش، از مزایای دیگر آن می توان به زنگ نزدن و حفظ بهتر ظرف در طول زمان اشاره داشت. همچنین پوشش دیسکاور به عدم چسبندگی غذا به سطح ظرف کمک خواهد نمود و لذت آشپزی را برای شما دوچندان خواهد کرد.
لازم به ذکر است که تولید ظروف چدن بدون روکش توسط برخی از کارگاه های تولید ظرف کاملا غیر بهداشتی و تهدیدی بر سلامت افراد است.
 
 
بیشتر بخوانید: راهکارهای جلوگیری از زنگ زدن ظروف چدنی
 
 

 
0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه