اطلاعات عمومی

ظروف چدنی چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟

ظروف چدنی چقدر می تواند در سلامتی ما نقش داشته باشد؟ شاید بهتر باشد قبل از استفاده و آماده سازی یک وعده غذایی خوشمزه و لذیذ، این مقاله را مطالعه کنید تا برای سلامتی خود و خانواده تصمیم بهتری بگیرید

اشتراک گذاری

ظروف چدنی ظروف چدنی چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟

بین ظروف پخت و پز و سلامت بدن انسان رابطه ای هست؟ چقدر ظروف چدنی مانند تابه می تواند در سلامتی ما نقش داشته باشد؟ شاید بهتر باشد قبل از استفاده و آماده سازی یک وعده غذایی خوشمزه و لذیذ، این مقاله را مطالعه کنید تا برای سلامتی خود و خانواده تصمیم بهتری بگیرید. شاید شما از آن دسته از افرادی هستید که از لحظه ای که بیدار می شوید به اولین چیزی که فکر می کنید، غذایی است که قصد دارید، آماده کنید. چی درست کنیم؟ چه غذایی برای ما مفید است؟ اگر هم اهل رعایت رژیم هستید، به غذاهای رژیمی و کالری آن فکر می کنید اما چقدر به سلامت غذایی که می خورید اهمیت می دهید؟ آیا این غذایی که برای آن هزینه کرده اید، ویتامین روزانه شما را تامین می کند؟ غذایی که ساعت ها زمان صرف پخت آن کرده اید، سلامت شما را ضمانت می کند؟ باید بگوییم ظروفی که برای آشپزی کردن استفاده می کنید رابطه مستقیمی با سلامتی بدن دارد و همان اندازه که به ارگانیک بودن محصولاتی که برای طبخ غذا استفاده می کنید اهمیت می دهید باید به ظروفی که برای پخت غذا استفاده می کنید نیز باید اهمیت قائل باشید.

 

 آشنایی با فواید ظروف چدن

آهن یک ماده معدنی و وجود آن برای بدن حیاتی است و باید در رژیم های غذایی از آن استفاده شود، علی الخصوص به کودکان، نوجوانان، زنان قبل از یائسگی، زنان باردار و گیاه خواران مصرف آهن بسیار توصیه می شود. آهن نقش پررنگی در تقویت سیستم دفاعی بدن، واکنش های آنزیمی و انتقال اکسیژن ایفا می کند. آیا غذایی که روزانه ای که مصرف می کنیم آهن بدن ما را تامین می کند؟ ظروف چدنی از آهن، کربن و سیلیسیم ساخته می شوند و همین نوع مواد تشکیل دهنده باعث شده در برابر حرارت و خوردگی مقاوم باشد. بیش از2 میلیاردها نفر در جهان از کم خونی و فقر آهن رنج می برند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ظروف چدنی نه تنها آهن موجود در غذا حفظ می کند بلکه هنگام پخت آن را به میزان 5 برابر نیز افزایش می دهد. یکی از فواید ظروف چدنی، نگهداری و افزایش آهن موجود در مواد غذایی در هنگام پخت است. محققان مطالعاتی بر روی ظروف چدنی و شیشه ای انجام دادند و هر دو را در پخت غذاهای اسیدی و غذاهایی که زمان زیادی برای پخت نیاز دارند، مورد ارزیابی قرار دادند و متوجه شدند، غذایی که در ظروف چدنی طبخ گردیده نه تنها آهن غذا را از بین نبرده بلکه طور متوسط آهن موجود را تا 5 برابر نیز افزایش داده است. قطعا شما هم در هنگام آشپزی حداقل یک بار از ظروف نچسب یا تفلون استفاده کرده اید. جالب است بدانید این ظروف نه تنها سلامتی انسان بلکه سلامتی حیوانات و گیاهان را نیز به خطر می اندازد. هنگامی که به این ظروف حرارت داده می شود، یک سم به نام PFC در هوا آزاد می شود. این سم سرطان زا موجب اختلال عملکرد کبد و سلامت مغز می شود و همچنین به راحتی از طریق شیر مادر به بدن نوزاد منتقل می شود و باعث بیماری در طفل می شود اما این سم فقط به انسان اکتفا نمی کند و می تواند از طریق زباله وارد مجاری آب شود و روی زندگی آبزیان تاثیر بگذارد و موجب مرگ آنها شود و این زنجیره غذایی بین سایر حیوانات و گیاهان ادامه پیدا کند. اما راه حل بهتر استفاده از ظروف چدنی است. ظروف چدنی به طور طبیعی نچسب بوده و هنگامی که حرارت ببیند هیچ گونه ماده شیمیایی آزاد نمی کند.

 

چرا ادعا می کنیم ظروف چدنی مقرون به صرفه است؟

زمانی که شما در ظروفی چدنی روغن می ریزید تا غذای دلپذیر خود را آماده نمایید، در واقع موجب جوان سازی یا بهتر بگوییم باعث بازسازی آن می شوید. یعنی استفاده زیاد از ظروف چدنی نه تنها از طول عمر آن کم نمی کند بلکه اگر استفاده نشود و در مقابل رطوبت باقی بماند، زنگ می زند. پس بهتر است، همیشه آن را چرب نگهداری کنید یا مدام از آن استفاده کنید و برای قابلمه دیگری هزینه نکنید و هزاران سال از همین ظروف استفاده کنید. علاوه بر این در هنگام استفاده از ظروف چدنی نیازی نیست از روغن سرخ کردنی و یا غیر سرخ کردنی استفاده کنید چرا که ظروف چدنی به طور طبیعی نچسب هستند و برای سرخ کردن و تفت دادن به روغن نیازی نیست و این یعنی با یک تیر دو نشان زده اید. علاوه براینکه می توانید با کبد چرب و چربی خون خداحافظی کنید، نیازی به خریدن روغن های صنعتی و مضر هم ندارید. بنابراین می توان ادعا کرد ظروف چدنی مقرون به صرفه برای خانواده ها است.

ویژگی های ظروف چدنی نالینو چیست؟

ظروف چدنی نالینو با تکیه بر فناوری های نوین به سلامت خانواده های ایرانی اندیشیده و توانسته محصولاتی مرغوب برای خانواده های ایرانی تولید نماید. همچنین ظروف چدنی نالینو با قیمتی مقرون به صرفه توانسته جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کند و هر روز با برند های روز دنیا رقابت می کند تا مشتریان خود را راضی نماید. این ظروف درکنار حفظ طعم و عطر غذا آسیبی به سلامتی بدن وارد نمی کند و بر خلاف ظروف نامرغوب، رنگ آن از بین نمی رود و در برابر خوردگی و حرارت مقاوم است. این محصول را علاوه بر شعله گاز می توانید با خیالی آسوده روی آتش یا ذغال قرار دهید. درب این محصول با برجستگی های گنبدی شکل که سیستم بارشی نام گذاری کرده اند، باعث برگشت بخار به درون ظرف می شود که این عملکرد درب های ظروف چدنی نالینو باعث برگشت ویتامین ها و مواد مغذی به غذا شده و لذا کیفیت غذا افزایش می یابد. برای اطمینان از خرید به یاد داشته باشید که ظروف چدنی علاوه بر این که سنگین هستند، آهن ربا را نیز به خود جذب می کنند. ظروف چدنی با دوام نالینو در بسته بندی های جذاب عرضه می شود و به شما دو سال گارانتی طلایی تعویض ارائه می دهد که در صورت وجود هر گونه مشکلی می توانید محصول خریداری شده خود را تعویض نمایید. علاوه بر این می توانید از طریق سایت نالینو، تمامی محصولات نالینواز جملخ انواع تابه، قابلمه و... را مشاهده و خریداری نمایید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه