اطلاعات عمومی

چه ظروفی برای استفاده روی هیزم و ذغال مناسب است؟

وقتی می خواهیم برای یک سفر دلپذیر و به یاد ماندنی آماده شوید حتما به این نکته باید توجه داشته باشید که چه ظروفی برای استفاده روی هیزم و ذغال مناسب است؟

اشتراک گذاری

وقتی می خواهیم برای یک سفر و کمپینگ دلپذیر و به یاد ماندنی آماده شوید حتما به این نکته باید توجه داشته باشید که چه ظروفی برای استفاده روی هیزم و ذغال مناسب است؟ اگر دلیل استفاده از ظروف چدنی را بدانید، قطعا انتخاب اول شما در سفر خواهد بود. از گذشته ما انسان ها هیزم را به عنوان سوخت برای آماده کردن غذا استفاده می کردیم و هنوز هم دوست داریم با روش های سنتی غذای خود را آماده کنیم. اصلا دوست داریم دور آتش جمع شویم و همگی با هم غذای سفر را تهیه کنیم. اما اگر بازی گوشی کنیم و کنار غذا نباشیم چیزی از آن جز یک غذای جزقاله باقی نمی ماند. اینجا ظروف چدنی به یاری شما آمده است. ظروف چدنی به دلیل پخش یکنواخت حرارت، شعله آتش به هیچ وجه نمی تواند به بافت غذا آسیب برساند و شما را از خوردن یک غذای لذیذ نا امید نمی کند. اما آیا این ظروف فقط برای طبخ خورشت و دیزی طراحی شده اند و خبری از کباب و سرخ کردنی های دوست داشتنی نیست؟

تنوع ظروف چدنی

همه شما علاقه مندید در یک سفر یا گردش چند ساعته، در فضایی باز چادر بزنید و از طبیعت بکر لذت ببرید و بعد از گذراندن هفته ای پر استرس و کاری، بنشینید و چای هیزمی میل کنید تا خاطرات قدیم برایتان تداعی شود. اما به محض قرار دادن کتری بر روی آتش، به یکباره سیاه می شود و مجبور هستید بعد از سفر کتری را به سختی سفید کنید اما بشر با پیشرفت روز افزون به راه حلی درست رسیده و با تولید کتری چدنی، اجازه نمی دهد خستگی سفر بر تن شما بماند. با طراحی کتری چدنی دیگر آتش هیزم یا ذغال نمی تواند آسیبی به کتری شما وارد کند و دیگر نیازی نیست به پاک کردن کتری خود فکر کنید. اما سرخ کردن غذا روی ظروف نامرغوب به دلیل اینکه گرما را به طور یکنواخت پخش نمی شود، سبب می شود که یک قسمت غذای شما نیم پز و طرف دیگر بسوزد. باز هم ظروف چدنی به کمک انسان آمده و همانطور که میدانید این ظروف خاصیت پخش حرارت دارد و اجازه نمی دهد غذای شما شکل زیبای خود را از دست بدهد. معمولا ما به سفر میرویم که خستگی هفته را در طبیعت جا بذاریم و دوست نداریم زمان زیادی را به پخت غذا صرف کنیم. بنابراین ماهی تابه استیک چدنی در سفر یک نیاز اساسی است تا علاوه بر داشتن یک غذای پخته و آب پز افتاده، بتوانیم یک غذای سالم و بدون روغن سرو کنیم. دیزی یکی از غذاهای سنتی، ایرانی است که ارزش غذایی آن به قدری است که پیشینیان ما در هفته 2 تا 3 بار در وعده های غذایی خود این غذای لذیذ و ارزشمند را جای می دادند و باور داشتند این غذا مقوی و برای سلامتی لازم است.

چنانچه این غذا را برای یک روز تعطیل و در فضای آزاد انتخاب کرده اید، پیشنهاد می کنیم از دیزی چدنی برای تهیه دیزی خود استفاده کنید. دیزی چدنی همانند دیگر ظروف چدنی به مواد مغذی اهمیت می دهد و در زمان پخت، آهن موجود در این غذای دلپذیر را حفظ می کند. این ظرف چدنی را می توانید بر روی آتش هیزم یا ذغال قرار دهید و نگران سوختن غذای خود نباشید. برای پخت انواع خورشت ها در طبیعت می توانید از قابلمه های چدنی نیز استفاده کنید. انعطاف پذیری، دوام و پخش گرما در قابلمه چدنی باعث قوام و به اصطلاح باعث جا افتادن غذای شما می شود. اما اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، حتما برای کباب کردن یا گریل کردن گوشت از قرار دادن گوشت بر روی شعله مستقیم آتش ذغال و یا هیزم اجتناب کنید. در هنگام کباب کردن گوشت، اسیدهای آروماتیک موجود در گوشت از آن خارج می شود و بر روی زغال یا هیزم زیر آتش می ریزد و باعث دود مطبوعی می شود که به گوشت شما عطر خاصی می دهد. اما همین دود حاصل از اسید گوشت سرطان زا بوده و سلامتی را به خطر می اندازد. پس برای گریل یا کباب کردن سعی کنید از روش غیر مستقیم استفاده کنید و گوشت های خود را بر روی تابه های گریل چدنی قرار دهید تا گوشت شما با آبی که از آن خارج می شود، ابتدا بخار پز شود و پس از پخت، بدون روغن گریل شود و اسید های مفید آن هم حفظ شود.

بیشتر بخوانید: آشپزی بدون روغن در طبیعت

محصولات چدنی نالینو

نالینو با تولید محصولاتی چدنی از قبیل: قابلمه، ماهی تابه، کتری و دیزی پز از آشپزخانه تا سفر بدون هیچ محدودیتی همراه شما بوده است. ظروف چدنی نالینو نه تنها در مقابل آتش مستقیم هیزم و ذغال آسیب نمی بیند، از غذای شما نیز در برابر گرما محافظت می کند. در ظروف چدنی با خیالی راحت می توانید، متریال غذای خود را به آن بسپارید و از سوختگی و از دست رفتن ویتامین موجود در غذا اطمینان حاصل نمایید. در استفاده از این ظروف نیازی به استفاده از روغن نیست بنابراین احتیاجی ندارید بار روغن را به دوش بکشید و این گونه توانسته اید در سفر هم به رژیم غذایی خود توجه کرده باشید. کتری چدنی نالینو که با یون آهن غنی شده است دارای یک دستگیره چرم طبیعی است و اجازه نمی دهد آسیب یا صدمه ای به دستان شما وارد شود و برای گردشگری انتخاب مناسبی است. تابه گریل چدنی دو طرفه نالینو نیز برای پخت و گریل کردن انواع گوشت و سبزیجات طراحی شده است و می تواند همسفری خوبی برای شما باشد. تمامی محصولات نالینو دارای کیفیت و استاندارد سلامت است و می توانند جایگزینی عالی برای ظروف قدیمی و نامرغوب در سفر های شما باشد. این ظروف بسیار زیبا و پر طرفدار بوده و دارای ضمانت طلایی تعویض 2 ساله بوده و در صورتی که مشکلی پیش بیاید می توانید محصول خریداری شده خود را تعویض نمایید. همچنین این شرکت 10 سال خدمات پس از فروش برای محصولات خود قرارداده است و می توانید برای آگاهی از محصولات نالینو و یا خرید به سایت نالینو مراجعه نمایید

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه