دستور پخت

طرز تهیه پنکیک خانگی برای صبحانه

پنکیک، یکی از صبحانه‌ های مقوی است که بزرگسالان و کودکان به آن علاقه زیادی دارند. طرز تهیه پنکیک بسیار ساده است و به ‌راحتی یک پنکیک فوری در منزل تهیه می شود.

اشتراک گذاری

پنکیک یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب در سراسر جهان است و به دلیل پخته شدن در تابه، به این نام معروف شده است. کیک تابه ای را می‌ توان به عنوان یکی از غذاهای اصلی برای وعده صبحانه در نظر گرفت. پنکیک انواع مختلفی دارد و با روش های گوناگونی تهیه خواهد شد. این دسر، یکی از کیک ‌های محبوب و معروف محسوب می شود که همه افراد از بزرگ تا کوچک به آن علاقه دارند. برای پختن پنکیک در خانه، تنها باید با طرز تهیه پنکیک آشنا باشید و به نکات مربوط به خوشمزه تر شدن آن توجه کنید.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله نگهداری ظروف چدن دعوت می نماییم.

 

برای پخت یک پنکیک خانگی خوشمزه به چه وسایلی نیاز داریم؟

طرز تهیه پنکیک خانگی آسان است. برای پخت یک پنکیک خانگی خوشمزه، به چند وسیله نیاز دارید. اولین و مهم ترین وسیله، یک تابه نسبتا ضخیم و نچسب در نظر گرفته می شود. یکی از بهترین گزینه ها برای پخت این دسر خوشمزه، تابه چدنی است. این تابه ها، حرارت بهتر را توزیع می کنند و باعث می شوند پنکیک ها به طور یکنواخت و به درستی پخته شوند.

علاوه بر تابه چدنی، به یک قاشق یا همزن دستی برای مخلوط کردن مواد پنکیک نیاز دارید. باید قبل از ریختن مواد پنکیک در داخل تابه، کف تابه را با مقدار کمی روغن چرب کنید. در غیر این صورت، اگر تابه شما به اندازه کافی گرم شده باشد، پنکیک به آن نمی چسبد. 

همان طور که مشاهده کردید، طرز تهیه پنکیک بسیار ساده است و شما این امکان را دارید تا با استفاده از این وسایل ساده و در دسترس، به راحتی پنکیک های خانگی خوشمزه و لذیذی تهیه کنید و همه افراد منزل را به یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه دعوت کنید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک خانگی

برای تهیه ۸ عدد پنکیک، به مواد زیر نیاز دارید:

  • آرد سفید: یک پیمانه
  • تخم مرغ: یک عدد
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر: یک قاشق چای خوری
  • شکر: ۳ قاشق غذاخوری
  • شیر یا آب: یک پیمانه سرخالی
  • روغن مایع یا کره: ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک: مقدار کمی

در ادامه، با طرز تهیه پنکیک خوشمزه و لذیذ خانگی آشنا می شوید.

طرز تهیه پنکیک

پخت یک پنکیک خانگی لذیذ و خوشمزه کار راحتی است. حتی اگر سر رشته ای از کیک پزی نداشته باشید، باز هم این امکان را دارید تا یک پنکیک خوشمزه تهیه کنید. طرز تهیه پنکیک خانگی به شرح زیر خواهد بود:

  • ابتدا آرد، تخم مرغ، وانیل، بکینگ پودر، شکر و نمک را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کنید.
  • به این مواد، شیر یا آب را بیافزایید و همه مواد را تا زمان یکنواخت شدن با یکدیگر هم بزنید.
  • سپس روغن مایع یا کره را به مخلوط اضافه کنید و دوباره همه مواد را هم بزنید تا خمیری یکنواخت به دست آید.
  • در این مرحله، یک تابه که بهتر است ترجیحا چدنی باشد را روی حرارت متوسط قرار دهید و سطح آن را کمی چرب کنید.
  • با استفاده از قاشق، مقداری از خمیر را به صورت دایره ای روی تابه بریزید.
  • اجازه دهید پنکیک در تابه پخته شود. به محض حباب زدن روی پنکیک آن را برگردانید. زمان پخت هر سمت پنکیک حدود 2 الی 3 دقیقه است.
  • پنکیک های آماده را در یک بشقاب قرار دهید و با توت فرنگی، عسل، نوتلا، مربا یا هر چیز دیگری که دوست دارید، تزئین کنید.

مقاله پیشنهادی: ویژگی ظروف پیرانیت

اکنون با استفاده از روش طرز تهیه پنکیک، خوراکی های خوشمزه خانگی شما آماده است.

برای تهیه یک پنکیک خوشمزه از آب استفاده کنم یا شیر؟

انتخاب بین استفاده از آب یا شیر برای تهیه پنکیک به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد و هر دو گزینه می توانند نتایج خوبی به همراه داشته باشند. اما استفاده از شیر در پنکیک، موجب بهتر شدن طعم و بافت پنکیک ها را همراه دارد و آنها را مقوی ‌تر و خوشمزه‌ تر می ‌کند. 

شیر به دلیل داشتن چربی و پروتئین، می ‌تواند پنکیک ‌ها را به بافتی لطیف ‌تر تبدیل سازد. اگر مایل به پخت پنکیک سبک و کم چرب هستید، این امکان را دارید تا در دستور تهیه پنکیک، به جای شیر از آب بهره ببرید. آب موجب حجم دهی و سبک ‌تر شدن بافت پنکیک ‌ها می ‌شود. 

استفاده از آب برای کسانی مناسب است که به محصولات لبنی حساس اند یا تمایلی به مصرف شیر ندارند. بنابراین، هر دو گزینه قابل قبول هستند و می ‌توانید با تست و آزمایش، به رسپی مورد پسند و دلخواه خود برسید.

پنکیک خانگی با روغن خوشمزه تر می‌شود یا کره؟

برای بهبود طعم پنکیک، این امکان را دارید تا مقداری کره را به مواد اشاره شده در طرز تهیه پنکیک اضافه کنید. با این حال، می ‌توانید پنکیک های خود را بدون استفاده از کره نیز تهیه کنید، زیرا برخی از افراد به پنکیک کره ‌ای علاقه ای ندارند. پس از آماده شدن پنکیک، آن ‌ها را با کره نوش جان کنید.

چرا تابه چدنی بهترین گزینه برای پخت پنکیک است؟

به دلایل زیر، تابه چدنی می ‌تواند یکی از بهترین گزینه ها برای آشپزی، از جمله پخت پنکیک باشد:

توزیع حرارت

تابه چدنی دارای خواصی است که حرارت را به طور یکنواخت و متعادل منتقل می ‌کند. این ویژگی موجب رسیدن حرارت به کل سطح تابه و پخت یکنواخت پنکیک و جلوگیری از سوختن یا نیمه پخته ماندن بخشی از پنکیک می ‌شود.

حفظ حرارت

تابه چدنی حرارت را به خوبی انتقال می دهد، بنابراین حرارت به اندازه کافی به پنکیک ها می رسد و پنکیک ‌های شما به اندازه کافی حرارت می ‌بینند.

نچسب بودن طبیعی تابه های چدنی

اگر طرز کار با تابه ‌های چدنی را بلد باشید، تابه‌ های چدنی واقعا نچسب هستند. این به معنای عدم نیاز به استفاده از روغن در زمان پخت پنکیک و راحت جدا شدن پنکیک ‌ها از تابه است. با این حال، این امکان را دارید تا برای پخت پنکیک از تابه های دیگری مانند تابه نچسب نیز استفاده کنید، اما تابه های چدنی به دلایل فوق، بهتر و پرطرفدارتر هستند.

جمع بندی

اگر به دنبال ایجاد تنوع در صبحانه های معمول هستید یا به کیک ‌های فوری علاقمند هستید یا طعم و مزه پنکیک را می ‌پسندید، پس همین حالا دست به کار شوید. پختن یک پنکیک خوشمزه بسیار ساده و آسان است. شما می ‌توانید با دنبال کردن طرز تهیه پنکیک که به آن اشاره شد، به راحتی یکی از بهترین صبحانه ‌های خوشمزه عمرتان را تهیه کنید. این امکان را دارید تا این کیک لطیف و خوشمزه را علاوه بر صبحانه، در وعده عصرانه یا به عنوان میان وعده نیز مصرف کنید. خوشبختانه، پختن پنکیک خانگی اصلا کار

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه