اطلاعات عمومی

معایب کتری گرانیتی

اگر قصد خرید کتری گرانیتی را دارید، باید ابتدا به تمامی اطلاعات در رابطه با این نوع، اعم از معایب کتری گرانیتی نیز بدانید. در این مطلب به این موضوع می پردازیم.

اشتراک گذاری

از جمله معایب کتری گرانیتی می توان به حساسیت بیشتر بدنه در برابر حرارت نسبت به سایر کتری‌ ها مانند روی اشاره کرد. برخی استفاده از کتری های گرانیتی را عامل اصلی بروز سرطان می دانند. این در حالی است که این نوع کتری به دلایل مختلفی محبوبیت زیادی دارد. 

در ادامه شما را به مطالعه دمنوش گیاهی مخصوص رفع خستگی دعوت می نماییم.

برخی معایب کتری گرانیتی

تمام ظروف و کتری ها دارای مزایا و معایبی هستند. اگر چه کتری های گرانیتی امروزه در بین افراد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما معایب آن ها به گونه ای است که برخی از خرید آن ها صرف نظر می کنند و به دنبال جایگزین هستند. حال در ادامه بیشتر به معایب این نوع کتری می پردازیم:
 

قیمت بیشتر

کتری های گرانیتی، با ارائه ویژگی ها و کیفیت منحصر به فرد، اغلب گران‌ تر از سایر کتری ها هستند. این مسأله احتمال دارد برخی افراد را به دلیل هزینه بیشتر آنها از خرید باز دارد. اما باید توجه داشت که ارزش افزوده و طول عمر طولانی این کتری ها، نیاز به تعویض و تعمیر را در دراز مدت از بین می برد. با وجود انواع اجناس تقلبی در بازار، بسیاری از افراد از خرید کتری گرانیتی سرباز می زنند، زیرا شناخت نوع اصل از تقلبی بسیار مشکل است.
 

وزن نسبتا سنگین 

کتری های گرانیتی به دلیل ویژگی های مختلف و استفاده از انواع مواد اولیه در ساخت، از وزن بیشتری نسبت به سایر کتری ها برخوردار هستند. این موضوع که یکی از مهم ترین معایب کتری گرانیتی است، ممکن است عملکرد برخی افراد را در جابجایی و استفاده محدود کند. به ‌خصوص زمانی که به دلیل مسائلی مانند درد کمر و درد دست عملکرد صحیح غیر ممکن باشد. 
با این حال شاید برایتان جالب باشد بدانید که برخی از افراد، وزن بیشتر را به ‌عنوان کیفیت کتری در نظر می گیرند و این موضوع برای آن ها اهمیت دارد. به همین دلیل، انتخاب کتری با وزن متناسب با نیازهای شخصی می تواند موثر و کارآمد باشد.


 

لعاب شکننده

کتری های گرانیتی با پوشش لعابی که بر روی آنها قرار می ‌گیرد، در برابر ضربات و برخوردهای ناگهانی با زمین آسیب ‌پذیر هستند. این لعاب احتمالا در صورت وقوع حوادثی مانند ضربه محکم، کاهش کیفیت کتری را به همراه داشته باشد و باعث افت استقامت و کاهش ضخامت آن شود. این ویژگی یکی از معایب کتری گرانیتی است و نیاز به دقت بیشتر در استفاده و نگهداری این محصولات را ایجاب می‌ کند.
 

رعایت نکاتی در هنگام استفاده

کتری های گرانیتی به دلیل خصوصیاتی همچون عدم چسبندگی، مستحکمی و دوام بالا، یک گزینه عالی برای آشپزخانه هستند. اما برای حفظ ویژگی هایی این کتری ها، نکاتی را باید رعایت کرد. استفاده از اسکاچ های پارچه ای به جای مدل های فلزی، استفاده از شوینده هایی مناسب و شستشوی دستی با آب گرم تا حد زیادی به دوام و کیفیت کتری ها کمک می ‌کند. 
با این راهکارها، می ‌توانید از خصوصیات گرانیتی کتری های به بهترین نحو استفاده کنید. البته که به هیچ عنوان نمی توان از معایب کتری گرانیتی چشم پوشی کرد، اما به هر حال با دانستن این اطلاعات حین خرید می توان بهترین انتخاب را انجام داد.
مقاله پیشنهادی: دمنوش مناسب هوای گرم

دلایل اصلی خراب شدن کتری های گرانیتی کدام اند؟

ظروف گرانیتی با ویژگی‌ های گرماپایه و نچسب بودن، از محبوب‌ ترین وسایل آشپزخانه به شمار می‌ آیند. این ظروف با داشتن کمترین مضرات، مقاومت بالا و طول عمر طولانی، انتخابی عالی برای آشپزخانه هر خانه هستند. با این حال، آن ها به راحتی خراب می شوند و طول عمر مناسب را ندارند. 
این موضوع در رابطه با کتری های گرانیتی نیز صدق می کند. به همین دلیل است که معایب کتری گرانیتی باعث می شود تا افراد کمتر به سراغ خرید این مدل بروند.
 

گرمای بالا

در مورد حرارت و گرما باید گفت که پوشش کتری ها مقاومت لازم در برابر گرما را ندارد و به سرعت از بین می رود. استفاده نادرست و شستشوی ناصحیح نیز می تواند به خرابی این کتری ها کمک کند. توجه به نکات شستشو، از جمله استفاده از وسایل مناسب و اجتناب مواد شستشوی قوی می تواند تا حدی از این موضوع جلوگیری کند اما به خودی خود نمی تواند مقاومت کتری را بالا ببرد.
 

تغییر رنگ 

یکی دیگر از معایب این نوع کتری، تغییر رنگ آن است. پس از این که برای مدتی از این کتری استفاده کنید، گرما و ضربات متعدد باعث تغییر رنگ و از بین رفتن زیبایی ابتدایی کتری می شوند. از این رو، افرادی که همواره به تمیزی و زیبایی وسایل آشپزخانه خود اهمیت می دهند، به هیچ عنوان به سراغ خرید این مدل کتری ها نمی روند.
 

چرا نباید به هیچ عنوان کتری گرانیتی را بازسازی کنیم؟

از مهم ترین معایب کتری گرانیتی، نبود امکان برای بازسازی آن است. مضرات بازسازی کتری گرانیتی به ویژه از نظر سلامتی بسیار اهمیت دارد. در فرایند بازسازی، باید اطمینان حاصل شود که هیچ ذره ای از گرانیت قدیمی در کتری باقی نمانده باشد. 
این موضوع مشکلات جدی در آینده به وجود می آورد و ممکن است سلامتی شما را به خطر بیاندازد. به عنوان یک راهکار مناسب، جلوی هر گونه ریسک و خطا را بگیرید و به جای بازسازی، به خرید یک کتری چدنی جدید بپردازید.
جرم گیری دقیق و کامل ظروف پیش از هر فرایند تعمیر یا بازسازی ضرورت دارد. این مرحله نباید به سهل انگاری بیانجامد تا از ورود ذرات مضر به ظروف جلوگیری به عمل آید. اما در عمل، این موضوع به درستی انجام نمی‌ شود و به راحتی سلامتی افراد به خطر می افتد. 
با توجه به مضرات بازسازی کتری گرانیتی، پیشنهاد می ‌شود که به جای اینکه به تعمیر آن ‌ها بپردازید، از خرید کتری جدید با کیفیت بهره ‌مند شوید تا سلامتی شما و عزیزانتان تضمین شود.


 

چرا باید از کتری چدنی به جای گرانیتی استفاده کنیم؟

نوع کتری که برای دم کردن چای انتخاب می ‌کنید، تأثیر زیادی بر طعم و مزه چای دارد. کتری‌ های شیشه ای عمدتا به خوبی چای را دم می ‌کنند، اما مشکل شکستگی آنها باعث می‌ شود نیاز به مراقبت و هزینه‌ های جایگزینی بالاتری داشته باشند.
از سوی دیگر، کتری ‌های استیل یا رویی به دلیل مقاومت بالا در برابر شکستن و نگهداری خوب حرارت، انتخاب مناسبی محسوب می ‌شوند. با تمامی این توضیحات اما کتری ‌های چدنی، با دوامی بالا و قابلیت تهیه چای زغالی جذابیت ‌های خاصی دارند. 
جنس چدن آنها باعث بهبود طعم چای می‌ شود و دوام زیادی نیز دارند. علاوه بر این، شستشوی آسان و مقاومت در برابر تغییرات پس از شستشو، این کتری ‌ها را به انتخاب مناسبی برای کسانی که به دنبال لوازم خاص و متفاوت هستند، تبدیل می‌ کند.
بیشتر بخوانید: تهیه دمنوش دارچین و زنجبیل 

جمع‌بندی
کتری ‌های گرانیتی شاید ظاهری جذاب داشته باشند، اما معایب بسیاری را با خود به همراه دارند . این کتری ‌ها نسبت به سایر انواع، گران تر هستند و از حیث قیمت به هیج عنوان قابل مقایسه با محصولات دیگر نیستند. علاوه بر این، لایه گرانیتی احتمال دارد به طور ناگهانی آسیب ببیند و در صورت ضربه یا شوک، کیفیت آن کاهش یابد. وزن بالای آن نیز باعث مشکلات در جابجایی و استفاده خواهد شد، به خصوص برای افرادی که با مشکلات کمر یا دست درگیر هستند. معایب کتری گرانیتی باعث می شود که ما خرید کتری چدنی را ترجیح دهیم. 
 

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه