دستور پخت

طرز تهیه دمنوش دارچین و زنجبیل در قوری چدنی

توصیه می شود دمنوش دارچین و زنجبیل را در قوری های چدنی نالینو تجربه کنید.

اشتراک گذاری

با زندگی پر دغدغه و پر اضطراب امروزی، نوشیدن یک دمنوش گرم و خوشمزه می ‌تواند خستگی‌ و کوفتگی‌ روزانه شما را بشوید و انرژی از دست رفته‌تان را بازگرداند. یکی از این دمنوش ‌ها، دمنوش دارچین و زنجبیل است که ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد آن ها صحبت کنیم. به شما نیز پیشنهاد می ‎‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا روش درست تهیه یک دمنوش فوق ‌العاده را یاد بگیرید و بتوانید از خواص منحصر به فرد آن بهره‌مند شوید.  
 

مراحل تهیه

دمنوش دارچین و زنجبیل، خواص درمانی فوق العاده‌ای دارد و برای این که بتوان از تمام این مزیت‌های بهره‌مند شد لازم است نکاتی را در حین دم کردن آن مورد توجه قرار داد. از این رو ما نحوه تهیه این دمنوش را شرح می‌دهیم و این نکات را به اطلاع شما می ‌رسانیم.

شستن زنجبیل‌ها 

برای تهیه دمنوش دارچین و زنجبیل، ابتدا پوست زنجبیل ‌ها را بکنید و آن‌ ها را به صورت ورقه ورقه برش دهید. 

 

خرد کردن چوب‎های دارچین 

برای تهیه یک دمنوش دارچین و زنجبیل خوشمزه یک یا دو عدد چوب دارچین را خرد کنید و آن ‌ها را با آب سرد بشورید.

 

جوشاندن 

حالا که مواد اولیه دمنوش را آماده کردید، آن‌ها را داخل قوری چدنی بریزید و اجازه دهید برای 20 دقیقه بجوشند. 

 

اضافه کردن افزودنی‌ها

برای این که دمنوش شما طعم دلچسب‌تر و لذیذتری داشته باشد، در آخرین مرحله مقداری عسل و آب لیمو به این دمنوش اضافه کنید. 

خواص دمنوش دارچین و زنجبیل در قوری چدنی 

این دو دمنوش مزایای بسیاری دارند و استفاده از آن ها می توانید در زندگی روزمره بسیار تاثیر گذار باشد. از مهم‌ترین خواص دمنوش دارچین و زنجبیل در قوری چدنی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

لاغری و کاهش وزن

دمنوش دارچین و زنجبیل در قوری چدنی، خاصیت چربی ‌سوزی دارد و می ‌تواند اشتها را به صورت معجزه ‌آسایی کم کند. از این رو در طب سنتی به افرادی که با چاقی و اضافه وزن دسته و پنجه نرم می ‎‌کنند توصیه می ‌شود این دمنوش را در برنامه روزانه خود بگنجانند و به صورت دائمی آن را مصرف کنند. 

 

تسکین دردهای عضلانی و مفصلی

از دیگر مزیت‌های دمنوش دارچین و زنجبیل این است که می‌ تواند دردهای عضلانی و مفصلی را تسکین بدهد. البته افرادی که با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کنند، باید بر اساس شدت بلغم خود از دمنوش دارچین و زنجبیل استفاده کنند تا نتیجه بهتری بگیرند. 

 

تقویت سیستم ایمنی بدن 

دمنوش دارچین و زنجبیل در قوری چدنی، حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و مصرف روزانه آن به شدت برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است، به همین دلیل نیز به افرادی که به صورت ژنتیکی با ضعف سیستم ایمنی بدن دست و پنجه نرم می‌ کنند، توصیه می ‌شود که در فصل ‌های شیوع بیماری‌ های ویروسی و عفونی حتماً این دمنوش را مصرف کنند. 

 

درمان سر دردهای مزمن 

یکی دیگر از مزیت ‌های منحصر به فرد دمنوش دارچین و زنجبیل، این است که می ‌تواند عارضه‌ هایی مثل سردرد های مزمن و آزاردهنده را به راحتی درمان کند و تسکینی مؤثر برای این مدل درد ها محسوب می‌ شود.

 

برطرف شدن پر خوابی 

یکی دیگر از مزیت ‌های این دو دمنوش این است که می ‌توانند موجبات تحریک جریان خون را فراهم کرده و مشکل پر خوابی را برای همیشه از بین ببرند. 

 

کاهش کلسترول و چربی خون 

دمنوش های دارچین و زنجبیل از طریق تنظیم میزان کلسترول و چربی خون، موجبات کاهش وزن و تناسب اندام را فراهم می ‌کند. اگر چاقی از دغدغه های شما نیز است، استفاده از این دمنوش های خوش مزه بسیار توصیه می شود.

 

کاهش دردهای دوران قاعدگی 

برای تسکین درد های دوران قاعدگی نیز از این دمنوش ها می توان استفاده نمود.

 

بهبود بیماری‌های گوارشی 

از دیگر مزیت‌های دمنوش دارچین و زنجبیل این است که از طریق بهبود عملکرد معده احتمال بروز بیماری ‌هایی مثل سوء هاضمه، نفخ و تهوع و استفراغ را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می ‌دهد. 

 

تقویت قوای جنسی 

 دمنوش دارچین و زنجبیل در قوری چدنی طبع گرمی دارد و برای تقویت قوای جنسی بسیار مفید است. 

 

کاهش التهابات

یکی دیگر از مزیت ‌های دمنوش دارچین و زنجبیل این است که می ‌تواند التهابات ناشی از اضافه وزن و چاقی را درمان کند. افرادی که به بیماری دیابت نوع دو مبتلا هستند، با این دمنوش می ‌توانند از تشدید بیماری خود جلوگیری کنند. 

 

درمان کننده استرس و اظطراب 

دمنوش دارچین و زنجبیل، آرامش‌ بخش است و در برابر اضطراب و استرس همچون آب روی آتش عمل می‌ کند.

 

کاهش حساسیت

یکی دیگر از خواص بی ‌نظیر این دمنوش این است که خاصیت ضد حساسیتی دارد و می ‌تواند حساسیت‌ های فصلی و آزاردهنده را به راحتی درمان کند. 
 

مضرات دمنوش دارچین و زنجبیل 

با وجود این که دمنوش دارچین و زنجبیل، از مزیت‌های زیادی برخوردار است اما مصرف بیش از حد آن مضراتی را نیز در پی دارد. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ما اینک به برخی از مضرات این دمنوش اشاره می‌کنیم و آن‌ها عبارتند از: 

 

 رقیق کننده بیش از حد خون 

یکی از بدترین مضرات نوشیدن بیش از حد دمنوش دارچین و زنجبیل این است که موجب رقیق شدن غیر عادی خون می‌ شود و احتمال بروز خونریزی‌ های مکرر را افزایش می ‌دهد. 

 

 افزایش فشار خون 

از دیگر عارضه‌ هایی که به دلیل مصرف بیش از حد دمنوش چای و دارچین به وجود می ‌آید، می ‌توان به فشار خون اشاره کرد. این عارضه تا حدی خطرناک است که ممکن است باعث بروز سکته و مرگ فرد شود. 

 

بهترین زمان برای مصرف دمنوش دارچین و زنجبیل 

 یکی از مهم‌ ترین سؤال ‌هایی که در مورد دمنوش دارچین و زنجبیل وجود دارد، این است که بهترین زمان برای مصرف این دمنوش چه زمانی است؟ در مورد این مسأله باید توجه داشتید باشید که بهترین زمان برای نوشیدن این دمنوش بر اساس نوع مشکل فرد مشخص می ‌شود.
  مثلاً ممکن است برخی افراد مشکل کم‌خوابی داشته باشند طبیعتاً این افراد نباید قبل از خواب این نوشیدنی را مصرف کنند، چرا که نمی‌توانند خواب عمیق و خوبی داشته باشند و مدام از خواب می‌پرند. این افراد می‌‌ توانند در طول روز این دمنوش را استفاده کنند تا بهتر از خواص آن بهره‌مند شوند.
اما ممکن است مشکل فرد، یک مشکل گوارشی باشد در این صورت بهترین زمان برای نوشیدن این دمنوش، دقیقاً بعد از صرف وعده‌های غذایی است. این دمنوش هم پروسه هضم غذا را تسهیل می‌کند، هم درمانی مؤثر برای بیماری‌های گوارشی است. 

 

قوری چدنی نالینو

یکی از ابزارهای مهم برای تهیه دمنوش‌های مختلف، قوری است که در کیفیت طعم و رنگ تاثیر به‌سزایی می‌تواند داشته باشد. اگر شما نیز می‌خواهید طعم فوق‌العاده دمنوش‌ها را بچشید و لذت ببرید توصیه می‌کنیم قوری چدنی نالینو را تهیه کنید. 
این محصول با بالاترین کیفیت تهیه می‌شود و می‌توان گفت بهترین گزینه برای دم کردن چای و ... محسوب می‌شود. برای تهیه این محصول می‌توانید از مشاورین سایت کمک بگیرید.

سخن پایانی 
ما امروز به طور مفصل در مورد دمنوش دارچین و زنجبیل در قوری چدنی صحبت کردیم و در کنار شرح نحوه تهیه این دمنوش، خواص آن را نیز بیان نمودیم. در آخر نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم که این نوشیدنی فوق‌العاده را امتحان کنید تا طعمی جدید و طبیعی را تجربه کنید و بتوانید از خواص منحصر به فرد آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. از آنجایی که قوری چدنی نیز تاثیر بسزایی در خوش طعم بودن محصولات می گذارد، توصیه می شود به بخش خرید قوری چدنی سایت نیز سری بزنید.
 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه