اطلاعات عمومی

کاربرد تابه گریل چیست؟

کاربرد تابه گریل سبب شده تا این محصول به یکی از محبوب ترین لوازم آشپزی تبدیل شود. از این تابه می‌توانید برای کبابی و پخت انواع گوشت و سبزیجات با درصد چربی کم بهره ببرید.

اشتراک گذاری

این روزها کاربرد تابه گریل در حوزه آشپزی و پخت و پز به قدری محبوب شده است که بسیاری از سرآشپزان بزرگ دنیا دستور پخت لذیذ ترین غذاهای خود را از این روش خلق کرده‌اند.
در 10 سال گذشته به‌ دلیل افزایش رژیم‌ های غذایی و کم چربی و کالری باعث شده تا برخی روش های پخت و پز مانند گریل کردن به یک استایل در آشپزی تبدیل شود. در ادامه استفاده از این سبک غذاها ابزارهایی مانند تابه های آشپزی مخصوص گریل هم روانه بازار شد تا بهره گیری از این روش را تسریع کرده و آسان کند.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله مزایا و معایب استفاده از تابه گریل دعوت می نماییم.

تابه گریل

مزیت های استفاده از تابه های گریل

بررسی کاربرد تابه گریل سبب می‌شود تا علاقه بیشتری به استفاده از این محصولات و خریدشان داشته باشید. طعم و زیبایی که این تابه‌ ها به غذاهای شما می ‌دهد می‌تواند هر فردی را که شیفته غذا است را به سمت خود بکشاند.
از مهم ترین کاربرد تابه گریل حذف یا به حداقل رساندن چربی در غذاها است. گرچه این موضوع سبب می‌شود تا کاربرد اصلی در پخت و پز انواع گوشت ها خود را نشان دهد اما باور کردنی نیست که می‌توانید بسیاری از سبزیجات را هم در این محصولات گریل کنید. خطوطی که روی این ظروف وجود دارد سبب می‌شود تا چربی های اضافه از غذا گرفته شود و این امر سلامت غذایی که تهیه می‌کنید را بالا می‌برد.
استفاده از تابه گریل سبب شده تا گریل کردن غذاها آسان شود و کاربران مجبور نباشند تا برای کبابی کردن مواد غذایی خود از دستگاه های گریل استفاده کنند. گریل باعث می‌شود تا به جای این که چربی های اضافه در داخل غذا انباشته شود، بیرون آمده و قابل جدا کردن باشند.
از مزیت های مهم دیگری که در استفاده از این ابزارها وجود دارد زیبایی بصری است که به غذاها می‌بخشد. به جا ماندن رد این خطوط روی سبزیجات و انواع استیک‌ها سبب شده تا بسیاری از افراد شیفته این سبک آشپزی شوند. همین امر هم به سلامت تغذیه آن ها کمک خواهد کرد.

بررسی تابه گریل چدنی

اگر به دنبال محصولی با ماندگاری بالا هستید قطعا تابه های گریل چدنی می‌توانند بهترین نوع در این ویژگی محسوب شوند. این تابه ها را با استفاده از چدن لعاب دار درست می‌کند و این امر به محصول مقاومت بالا در برابر حرارت را می‌دهد. این ظروف را با خیالی آسوده خریداری کنید چراکه علاوه بر خاصیت ضد چسبندگی که دارند قابلیت شست و شویی آسان و سریع هم دارند.

بیشتر بخوانید: باز سازی ظروف چدن

بررسی تفاوت ها در کاربرد تابه گریل با تابه های معمولی 

در واقع این بررسی می‌تواند شما را متقاعد کند تا درکنار تابه های معمولی که در سرویس های پخت و پزتان دارید یکی از تابه های گریل را هم خریداری کنید.
تابه های معمولی اکثرا برای سرخ کردن، تفت دادن و گرم کردن غذا به کار می‌روند و این در حالی است که از تابه های گریل تنها برای کبابی کردن غذاها استفاده می‌کنند.
به لحاظ ظاهر تابه های معمولی به شکل گرد طراحی و تولید می‌شوند اما در تابه های گریل شما می‌توانید شکل هایی مانند مستطیل، مربع و بیضی را مشاهده کنید. کاربرد تابه گریل سبب می‌شود تا بیشتر به شکل مربع و مستطیل تولید شوند.
از مشخصه های اصلی تابه های گریل است که دارای شیارها و خطوطی کف تابه باشند. هرچند در بسیاری از نمونه‌های آن این خطوط وجود ندارند اما دیواره های کوتاه تابه بهترین راه تشخیص گریل بودن آن ها است.
از آن جایی که این خطوط در تابه های گریل یکی از ویژگی های مهم آن محسوب می‌شوند در نمونه‌های جدید برای بالا بردن کاربری این وسیله نیمی از تابه را با خطوط و نیمی دیگر را بدون خطوط طراحی می‌کنند.

تفاوت تابه گریل و معمولی

بهترین روش تهیه غذا در تابه های گریل

اگر از آن دسته از افرادی هستید که علاقه به طعم کبابی در گوشت و سبزیجات دارند استفاده از این محصولات می‌تواند بهترین انتخاب باشد. در واقع کار با این ابزار بسیار ساده بوده و هیچ ترفندی ندارد. کافی است تابه را روی اجاق قرار داده تا گرم شود. می‌توانید مواد غذایی خود را بدون نیاز به روغن هم در تابه ها کبابی کنید. برای مواد غذایی که در خوابانده‌ها قرار داده‌اید و کمی چرب هستند می‌توانید اصلا از روغن استفاده نکنید. 
اما برای کبابی کردن سبزیجات استفاده از حوله های روغنی یا فرچه هایی که به روغن آغشته هستند گزینه مناسبی است. کف تابه را با این ابزارها چرب کرده و سبزیجاتتان را درون تابه قرار دهید. کمی که حرارت دید و رد خطوط روی آن نقش بست می‌توانید آن را برگردانید تا سمت دیگرش هم پخته شود.
یکی از نکاتی که در هنگام طبخ گوشت در تابه گریل باید به آن توجه کنید این است که هنگام پخت در تابه را ببندید تا فرآیند پخت و پز بهتر صورت گیرد.
اگر مواد غذاییتان ترکیبی از گوشت و سبزیجات است دقت داشته باشید که به ضخامت آن ها توجه کنید تا میزان پخت هرکدام با هم برابر باشد.

 

جمع بندی
این روزها استفاده از ابزارهای متنوع برای آشپزی بسیار رایج شده است که هر کدام هم کاربرد خودشان را دارند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که به پخت و پز علاقه دارند و قصد دارید تا کمی حرفه‌ای تر به این موضوع بپردازید بهتر است بیشتر با این محصولات آشنا شوید. تابه های گریل یکی از این محصولات است که در این مقاله به آن پرداختیم. 
با اطلاع از کاربرد تابه گریل می‌توانید بهتر درک کنید که طبخ غذا در آن تا چه اندازه به آن طعم، عطر و ظاهری زیبا می‌بخشد. علاوه بر این موارد بشقابی که در مقابلتان قرار می‌گیرد قطعا از سلامت بالایی برخوردار است.
 

 
0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه