اطلاعات عمومی

چگونه در زود پز را باز کنیم؟

ممکن است برخی از افراد تازه کار این سوال برایشان پیش بیاید که چگونه در زود پز را باز کنیم؟ برای یافتن پاسخ به این سوال می توانید از سایت نالینو استفاده کنید.

اشتراک گذاری

همه‌ خانم‌ های خانه دار ایرانی با این وسیله به خوبی آشنا هستند. زودپز به عنوان وسیله ‌ای پرکاربرد در آشپزخانه به کار می ‌رود. جنس این وسیله از فولاد ضد زنگ است که از طریق آن می ‌توانید غذای مورد نظرتان را در کم ترین مدت آماده کنید. از آن ‌جایی که این وسیله از طریق فشار بخار آب کار می‌ کند، به همین دلیل در کوتاه‌ ترین زمان باعث پخته شدن مواد غذایی می ‌شود.
 امروزه با پیشرفت در زمینه تولید لوازم آشپزخانه، تغییراتی در شکل زودپز ها نسبت به دوران قدیم ایجاد شده است به گونه ‌ای که امروزه اغلب زود پز ها از جنس استیل هستند. اما به هرحال کارایی آن تغییری نکرده است. در این مقاله می ‌خواهیم به بررسی مطالبی درباره این وسیله و همچنین پاسخ به این پرسش که چگونه در زود پز را باز کنیم؟ بپردازیم. پس جهت بهره‌ مندی از مطالب تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با روش‌های بازکردن در زود پز

در این ‌جا می‌ خواهیم به این سوال که چگونه در زود پز را باز کنیم؟ به صورت دقیق، پاسخ دهیم. سپس به نکات آموزشی مهم درباره نحوه باز کردن در زود پز اشاره کنیم. پس از آن که فرایند پخت غذا کامل شد، شما باید با رعایت نکات و اصول لازم،  دراین مرحله اقدام به باز کردن در زود پز کنید. در ادامه می‌ خواهیم نکاتی را جهت باز کردن در این وسیله ذکر کنیم.

  1. مهم‌ ترین نکته پیش از آن که بخواهیم به این سوال، که چگونه در زود پز را باز کنیم؟ بپردازیم، این است که در هنگام باز کردن در زود پز این است که اجازه دهید مدت زمانی کافی جهت پخت کامل غذا سپری شود.
  2. سوپاپ زود پز پس از تمام شدن زمان پخت غذا، می ‌بایست به سمت پایین حرکت کند.
  3. مرحله سوم به این صورت است که باید اجازه دهید تا بخار آبی که در زود پز جمع شده است، به طور کامل خارج شود.
  4. هنگامی که دستتان با زود پز برخورد دارد، از یک دستگیره استفاده کنید.
  5. به هیچ عنوان برای باز کردن در زود پز، آن را زیر آب سرد قرار ندهید.
  6. برای افزایش ایمنی، سعی کنید زود پزی را خریداری کنید که از یک قفل ایمنی برخوردار باشد. درب این‌ گونه زود پز ها تنها زمانی که بخار آب به صورت کامل خارج شده باشد، باز می ‌شود.
  7. فضایی که زود پز را بر روی آن قرار داده ‌اید می ‌بایست ثابت باشد و بتوانید به طور کامل به آن تسلط داشته باشید.
  8. در این مرحله باید به آرامی قفل‌ هایی که در دو سمت زود پز نمایان هستند را باز کنید.
  9. هنگامی که درب زود پز را باز می ‌کنید به این نکته که دست و صورت در معرض سوختگی نباشد، توجه کافی داشته باشید.
  10. پس از این که درب زود پز را باز کردید، آن را به آرامی برداشته و به کنار بگذارید.
  11. پس از آن‌ که تمامی بخار ‌های باقی مانده از داخل زود پز خالی شد، می ‌توانید با احتیاط غذا را به درون ظرف بریزید.

این راهکار ها را با افرادی می ‌خواهند بدانند چگونه در زود پز را باز کنیم؟ به اشتراک بگذارید.

در هنگام باز کردن درب زود پز باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام باز کردن درب زود پز باید به برخی نکات مهم جهت جلوگیری از رخ دادن حوادث، رعایت کامل داشته باشیم. از آن ‌جا که غذا در درون زود پز با فشار و دمای بالا پخته می ‌شود، به همین دلیل زمانی که در آن باز می ‌شود حرارت زیادی تولید می ‌کند که باعث سوختگی می‌ شود. از این رو علاوه بر این موضوع که چگونه در زود پز را باز کنیم، به نکاتی مهم و قابل توجه هنگام باز کردن درب آن نیز توجه کافی داشته باشید.

  1. تا زمانی که بخار آب به صورت کامل از درون زود پز تخلیه نشده است، اقدام به باز کردن درب آن نکنید.
  2. هنگامی که می ‌خواهید درب زود پز را باز کنید، پیش از هرچیزی دست و صورت خود را بپوشانید تا از رخ  دادن حوادث جلوگیری کنید.
  3. برای باز کردن در زود پز آن را روی شعله گاز قرار ندهید.
  4. دقت کنید که حتما سوپاپ از کار افتاده باشد و بخار آب از زود پز خارج شده باشد.
  5. به هیچ وجه زود پز را تکان ندهید.

راهکار برای برطرف کردن مشکل باز نشدن درب زود پز؟

اگر تمامی مراحل گفته شده را به درستی انجام دادید اما درب زود پز شما باز نشد، باید راهکار های دیگری را نیز امتحان کنید. ما در این‌ جا به ذکر برخی روش ‌های موثر در این مشکل می ‌پردازیم.

  • اولین روشی که باید انجام دهید، مربوط به واشر پلاستیکی درب زود پز است، زیرا در برخی مواقع به دلیل پاره شدن این واشر، در زود پز باز نمی ‌شود. اگر واشر زود پز شما نیز پاره شده بود، باید منتظر بمانید تا زود پز کاملا سرد شود و سپس اقدام به باز کردن درب آن نمایید.
  • اگر زود پز شما دارای قفل ایمنی باشد، در این صورت تا زمانی که بخار کامل آب از زود پز خارج شود و غذا پخته شود باید منتظر بمانید. زیرا در غیر این صورت، قفل ایمنی مانع باز شدن درب زود پز می ‌شود.

 

  • اگر هنگام بستن درب زود پز آن را بیش از اندازه سفت و محکم کرده ‌اید، در این صورت هنگام باز کردن درب آن، با مشکل مواجه می ‌شوید. در این زمان تا سرد شدن زود پز منتظر بمانید و سپس آن را در زیر آب گرم قرار دهید تا در آن باز شود.

خرید زود پز

در مطالب بالا نکاتی درباره اینکه چگونه در زود پز را باز کنیم؟ به شما ارائه دادیم که می ‌توانید با مطالعه مراحل ذکر شده، به درستی این ‌کار را انجام دهید. اینک می‌ خواهیم مطالبی جهت خرید این وسیله به علاقه ‌مندان آن ارائه دهیم. همان‌ طور که می‌دانید این محصول برای کسانی که به دلیل مشغله کاری، زمان کافی برای آماده کردن غذا ندارند، کاملا کاربردی است. علاوه بر این در هنگام خرید این محصول باید به میزان کیفیت آن نیز توجه کنید. 
اگر محصولی با کیفیت پایین خریداری کنید، علاوه بر اینکه کارکرد مطلوبی نخواهد داشت بلکه پس از مدتی عملکرد آن ضعیف‌ تر خواهد شد. فروشگاه نالینو مجموعه بزرگی از فروش لوازم آشپزخانه است که محصولات با کیفیتی در این زمینه ارائه می ‌دهد. در این فروشگاه لوازم مختلفی همچون انواع تابه، زود پز، محصولات رژیمی، محصولات جهیزیه و محصولات سرو، وجود دارد که شما می ‌توانید با اطمینان کامل این محصولات را از مجموعه ما سفارش دهید.

کاربرد زود پز

با استفاده از این وسیله می ‌توانید در کم ترین زمان هر غذایی که می‌ خواهید را درست کنید. در اینجا می‌ خواهیم اشاره ای به کاربرد های این دستگاه برای آشنایی بیشتر شما داشته باشیم.

  • پخت انواع گوشت و خورشت
  • تهیه ماست
  • تهیه آب قلم گوسفند
  • پخت سوپ، برنج و حلیم
  • تهیه انواع مرغ کبابی
  • درست کردن پاپ کورن و یا ذرت بو داده
  • گرم کردن مواد غذایی با استفاده از این وسیله
  • درست کردن نان خوشمزه

جمع‌بندی
در این مقاله به توضیحاتی درباره زود پز و همچنین بیان راهکار هایی در پاسخ به این پرسش که چگونه در زود پز را باز کنیم؟ ارائه دادیم. ما در فروشگاه نالینو محصولات متنوعی جهت برطرف کردن نیاز شما عزیزان ارائه کرده ‌ایم. مجموعه ما با بسیاری از سازمان ‌ها و شعبه‌ ها قرارداد دارد. شما در فروشگاه نالینو می ‌توانید انواع سرویس ‌های چدن و گرانیت، کباب پز، محصولات فیتنس، قوری و کتری و... را با کیفیت بالا و قیمت مناسب، خریداری نمایید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه