اطلاعات عمومی

ویژگی های یک سرویس قابلمه خوب چیست؟

سرویس قابلمه خوب سرویسی است که قابلیت استفاده بر روی فر، گاز و زغال داشته باشد و ویتامین های موجود در مواد غذایی حفظ شود. همچنین کمترین میزان روغن برای طبخ غذا در آن استفاده شود.

اشتراک گذاری

سرویس قابلمه خوب

سرویس های قابلمه در انواع و مدل های مختلف چون چدن، مسی، تفلون، آلومینیوم، گرانیتی، استیل و سرامیکی به بازار عرضه می شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. یک سرویس قابلمه خوب باید بتواند حرارت و گرما را به صورت یکنواخت به درون قابلمه انتقال دهد و دارای پوششی نچسب باشد. همچنین شما باید سرویس قابلمه را با توجه به نیاز خود و برخی نکات چون جنس، نوع درب قابلمه، وزن آن و تعداد قابلمه در سرویس خریداری نمایید. همچنین جهت استفاده از قابلمه برای درون فر می بایست به دنبال سرویس قابلمه هایی باشید که قادر به تحمل حرارت تا دمای 260 درجه سانتی گراد باشند. 

در ادامه جهت کسب اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله راهنمای خرید قابلمه دعوت می نماییم.

نکات قابل توجه برای خرید سرویس قابلمه خوب

هنگام خرید سرویس قابلمه بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید خرید بدون نقص را تجربه کنید:

  • توجه به تعداد قابلمه و تابه‌ ها: قبل از خرید سرویس قابلمه می ‌بایست به تعداد قابلمه‌ ها توجه کنید تا مطابق با نیاز شما باشند. در واقع شما باید بدانید که چند عدد قابلمه در چه اندازه ‌هایی نیاز دارید. سرویس قابلمه های چند پارچه در تعداد مختلفی عرضه می شوند.
  • بررسی میزان مصرف روغن: برخی از سرویس های پخت و پز جوری طراحی شده اند که نیاز به روغن ندارند و یا به میزان حداقل می باشد مانند ظروف چدنی که با توجه به پوشش استفاده در چدن نالینو شما نیازی به روغن برای پخت و پز ندارید.
  • توجه به نوع درب قابلمه: برخی مقاله ها اشاره کرده اند که درب های شیشه ای بهترین نوع درب برای سرویس قابلمه هستند. درب های شیشه ای این امکان را به شما می دهند تا بتوانید روند پخت غذاها و وضعیت محتویات درون قابلمه را مشاهده کنید. همچنین بخار به خوبی می تواند از درون درب های شیشه ای خارج شود اما در ظروف چدنی بهتر است درب از جنس خود چدن باشد تا ویتامین های موجود در مواد غذایی حفظ شود. بنابراین بهترین نوع درب بر اساس جنس محصول مشخص می شود.
  • قابلیت نچسب بودن: برخی از قابلمه ها قابلیت نچسب بودن دارند مانند ظروف چدنی نالینو، با توجه به ماهیت پوششی آن اگر در ابتدای کار به صورت یکنواخت گرم شود دیگر نیازی به روغن ندارد و مواد غذایی نمی چسبد.
  • قابلیت استفاده از قابلمه در فر: اگر تصمیم داشته باشید که از قابلمه ها در فر با درجه دمای بالا استفاده کنید باید قابلمه هایی را خریداری نمایید که برای فر مناسب باشند. برخی از ظروف برای دمای 180 درجه سانتی گراد و برخی دیگر برای دمای 260 درجه سانتی گراد مناسب هستند. بهتر است قابلمه هایی که قدرت تحمل حرارت بالایی دارند مانند چدنی را انتخاب کنید. 

بهترین نوع سرویس قابلمه

مقاله پیشنهادی: تهیه تاس کباب یزدی 

بهترین نوع قابلمه برای طبخ غذا

قابلمه هایی که خریداری می کنید باید دارای استاندارد های لازم و کیفیت بالایی باشند تا بتوانید از آن ها برای مدت طولانی استفاده کنید. قابلمه ها و تابه های چدنی نالینو از بی ضرر ترین نوع سرویس قابلمه در بازار ها شناخته شده اند؛ این ظروف چدنی دارای استاندارهای لازم می باشند و شما می توانید با اطمینان خاطر از این طروف برای پخت و پز کودکان استفاده کنید.

 

سرویس قابلمه آلومینیومی، پخش یکنواخت حرارت به غذا

از قابلمه های آلومینیومی در بیشتر خانه ها برای طبخ غذا استفاده می شود؛ چراکه در برابر خوردگی، بسیار مقاوم هستند. همچنین قابلمه های آلومینیومی می توانند از ایجاد واکنش های شیمیایی با غذا جلوگیری نمایند. سرویس قابلمه های آلومینیومی آنودایز شده هستند؛ از این رو باعث عدم نفوذ مواد شیمیایی ظروف درون غذا می شوند. ناگفته نماند که شستشوی سرویس قابلمه آلومینیومی بسیار آسان است و این نوع قابلمه ها به خوبی می توانند حرارت را به غذا انتقال دهند. البته ظروف آلومینیومی با نمک واکنش شیمیایی ایجاد می‌کنند و به همین دلیل برای خیس کردن برنج با نمک اصلا مناسب نیستند.
 

سرویس قابلمه استیل، حفظ عطر و طعم غذا

سرویس قابلمه های استیل با عنوان سرویس قابلمه خوب و ضد زنگ شناخته می شوند؛ چراکه در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند. شستشوی آسان قابلمه های استیل سبب می شود تا بتوانید از آن ها به خوبی در طول روز استفاده کنید. پوشش درونی قابلمه های استیل به گونه ای است که باعث چسبیده شدن مواد غذایی به درون قابلمه نمی شود و می تواند به خوبی عطر و طعم غذا را حفظ کند. این نوع ظروف برای پخت انواع حبوبات و غلات گزینه ایده آلی هستند و قیمت مناسبی برای خرید دارند. اما اگر ظاهر قابلمه برایتان مهم است باید توجه داشته باشید که با توجه به جنس این نوع قابلمه به راحتی جای دست و لکه های ناشی از برخورد انگشتان دست با قابلمه ایجاد می شود و بعد از شست و شو حتما باید با دستمال مناسب آن را خشک کنید تا لکه های قطرات آب بر روی آن باقی نماند.

 

سرویس قابلمه چدن، دارای طرح و مدل های جذاب

قابلمه های چدن اصل وزن سنگینی دارند و با اضافه کردن مواد غذایی به درون آن ها، وزن قابلمه افزایش می یابد. قابلمه های چدن می توانند گرما را به خوبی به صورت یکنواخت به فضای درون قابلمه هدایت نمایند. همچنین پخت مواد غذایی به خوبی انجام می شود و ویتامین های موجود در غذا حفظ می گردد. از ویژگی های اصلی ظروف چدنی این است که هم درون فر، روی گاز و روی زغال قابلیت استفاده دارد.
سرویس قابلمه چدن

سرویس قابلمه مسی، مفید برای سلامت بدن

قابلمه های مسی یک سرویس قابلمه خوب و انتخابی سالم و ایمن جهت پخت انواع غذا ها هستند. جنس مس می تواند گرما را برای مدت بیشتری درون خود حفظ نماید. البته پخت غذا های پرنمک با نمک های یددار برای قابلمه های مسی توصیه نمی شود؛ زیرا مس با نمک واکنش نشان می دهد‌. 

 

سرویس قابلمه های تفلون، با جنس نچسب

از مهم ترین مشخصه های سرویس قابلمه می توان به وزن سبک و  نچسب بودن پوشش درونی آن اشاره کرد.  اما از بزرگترین معایب آن می توان به کنده شدن همین پوشش ها اشاره کرد. همچنین عمر قابلمه های تفلون کوتاه است و باید به محض آسیب دیدن مجددا بازسازی شود.
 
سرویس قابلمه سرامیکی، مقاوم در برابر زنگ زدگی
انتخاب بین قابلمه های سرامیکی و قابلمه های گرانیت بسیار سخت است. این دو سرویس قابلمه متریال های مشابهی در ساختار خود دارند و هر دو در مقابل زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند. قابلمه های سرامیکی علاوه بر زیبایی ظاهری، در برابر ضربه و سایش بادوام هستند. 

 

سرویس قابلمه گرانیتی، بادوام و ایمن

عمده سرویس قابلمه های گرانیتی دارای پوششی با طرح خال خالی هستند که این نوع روکش برای درون قابلمه نیز استفاده می شود. در واقع قابلمه های گرانیتی ترکیبی از قابلمه های سرامیکی و تفلون هستند و لایه کف درونی قابلمه کاملا نچسب است. لایه های خال خالی درون قابلمه و پوشش بیرونی آن باعث افزایش دوام می شود. قابلمه های‌ گرانیتی از نظر ایمن بودن و نحوه انتقال گرما، مشابه قابلمه های تفلون عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: تهیه حمص
 
سخن پایانی 
خرید سرویس قابلمه خوب از مهم ترین دغدغه های هر خانم خانه داری است؛ زیرا با استفاده از آن می‌توان غذاهایی خوش طعم و خوش عطر را طبخ کرد. نالینو عرضه کننده انواع سرویس قابلمه های چدنی، گرانیتی و... باکیفیت بسیار عالی است. شما می توانید از سایت نالینو انواع و اقلام سرویس های قابلمه را با هم یا به صورت جداگانه خریداری نمایید.
 

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه