مزایای ظروف گرانیتی چیست؟

مزایای ظروف گرانیتی برای خرید این لوازم به قدری است که توانسته در این سال ‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. بسیاری از سرآشپزان حرفه ‌ای از این محصولات برای پخت و پز استفاده می‌ کنند.

اشتراک گذاری

استفاده از ظروف و قابلمه های با کیفیت یکی از مزیت‌ ها در آشپزی محسوب می‌شود. مزایای ظروف گرانیتی هم از این قاعده مستثنی نیست و با استفاده از آن ها می‌توانید بهترین زمان را برای آشپزی صرف کنید. دلیل محبوبیت این قابلمه ها انتقال حرارت به میزانی مناسب است تا افرادی که با این لوازم کار می‌کنند به راحتی بتوانند در حین آشپزی دما را کنترل کنند. 
اما بهترین مزیتی که استفاده از این ظروف می‌توانند داشته باشند نچسب بودن آن ها است. این لایه نچسب اجازه می‌دهد تا مواد غذایی به صورت یک دست پخته و سرخ شوند بدون این که نیاز باشد تا دمای روغن تنظیم شود. در ادامه بیشتر با این ظروف آشنا می‌شوید.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله نکات ظروف گرانیتی دعوت می نماییم.

دلیل محبوبیت ظروف گرانیتی

در طول سال ‌هایی که افراد زمان خود را صرف درست کردن غذاهای مختلف کرده‌اند متوجه این موضوع شدند که استفاده از ظروفی با کیفیت و تخصصی ‌تر تا چه اندازه می ‌تواند به روند آشپزیشان سرعت ببخشد. از طرفی بهره گرفتن از این ظروف و استفاده از مزیت ‌های ظروف گرانیتی می ‌توانند به بالا رفتن کیفیت غذایی هم که تهیه می‌ کنید کمک کند.
یکی از مهم‌ ترین مزایای ظروف گرانیتی طول عمر بالای این ابزار در آشپزی است. لایه نچسبی که برای ساخت این ظروف در نظر گرفته شده است بسیار مقاوم بوده و سبب می ‌شود تا آسیب کمی در برابر حرارت ببیند. باید به این موضوع توجه داشته باشید که تهیه ظروفی با کیفیت یکی از نکته‌ های مهم در خرید قابلمه و سرویس های آشپزی محسوب می‌شود.
نکته دیگری که توانسته دلیل بسیار خوبی بر محبوبیت این ظروف داشته باشد این  است که محصولات گرانیتی هیچ گونه ضرری برای سلامت انسان و محیط زیست ندارند. با توجه به این مزایای ظروف گرانیتی، می‌توانید با خیالی آسوده آشپزی کنید چراکه هیچ مواد مضری را به غذایتان منتقل نمی‌ کنند.

مزایای ظروف گرانیتی

باورهای اشتباه درباره ظروف گرانیتی

بسیاری از افراد معتقد هستند که سرویس های قابلمه و غذا خوری گرانیتی تماما از جنس گرانیت ساخته می‌شود در حالی که این موضوع حقیقت ندارد. ظروف گرانیتی با استفاده از آلومینیوم ساخته می‌ شود و تنها یک لایه نازک رویی از جنس گرانیت در سطح آن به کار رفته است. 
همین لایه است که سبب شده مزیت‌ های ظروف گرانیتی بالا رود و رفاه بیشتری را در حین آشپزی برای افراد فراهم کند. تنها شباهتی که این ظروف با گرانیت دارند ظاهر خال دار آن است که ممکن است این باور اشتباه را در عموم ایجاد کند.
نکات مهم که باید در نگهداری ظروف گرانیتی به آن ها دقت کنید
 
اگر علاقه دارید که از مزایای ظروف گرانیتی بیشتر استفاده کنید و عمر این لوازم را افزایش دهید اطلاع از برخی نکات و اجرای آن‌ها می‌توانند در این امر به شما کمک کند. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • توجه داشته باشید که هر نوع ماده غذایی را در این ظروف نگهداری نکنید.
  • برای شست و شوی این محصولات از اسکاج نرم یا اسفنج استفاده کنید.
  • بعد از شست و شو حتما با یک دستمال تمیز آن ها را خشک کنید.
  • در هیچ زمانی این ظروف را به صورت خالی روی حرارت قرار ندهید.
  • از نگهداری آن‌ها درون هم خودداری کنید.
  • برای این که بتوانید مزیت نچسب بودن ظرفتان را حفظ کنید از شعله کم یا متوسط بهره ببرید.
  • از خرد کردن یا برش دادن مواد غذایی درون این ظروف با ابزار فلزی خودداری کنید.
  • در حین پخت و پز از ابزارهای فلزی مانند قاشق یا کفگیر برای هم زدن غذا استفاده نکنید.

مقاله پیشنهادی: بهترین مارک قابلمه گرانیتی

مهم ترین فاکتورها در خرید ظروف گرانیتی

برای این که بتوانید خرید و انتخاب بهتری برای این ظروف داشته باشید بهتر است تا با برخی از نکات و ترفندهای خرید آشنا شوید. این نکات می ‌تواند در افزایش مزایای ظروف گرانیتی تاثیر داشته باشند.

  • ایمنی
  • سازگاری با گاز
  • سازگاری با فر
  • ضمانت نامه

 

بررسی ایمنی در ظروف گرانیتی

اگر قصد دارید تا سرویس قابلمه و پخت و پز خود را از جنس گرانیت انتخاب کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که از محصولاتی مانند کادمیوم، سرب، PTFE و PFOA استفاده کنید. ایمنی در این ظروف بالا بوده و مزایای ظروف گرانیتی را چند برابر می‌کنند. پخت و پز در این محصولات به شما این اطمینان را می ‌دهد که هیچ ماده مضری به غذا منتقل نخواهد شد.

 

بررسی سازگاری ظروف گرانیتی با گاز

در بسیاری از مواقع محصولات گرانیتی با اجاق گازهایی که شیشه‌ای و القایی هستند سازگاری ندارند. هنگام خرید ظروف پخت و پز گرانیتی حتما به این نکته توجه داشته باشید که آیا می ‌توانند برای استفاده روی اجاق گازتان مناسب باشند یا خیر؟

 

بررسی سازگاری ظروف گرانیتی با فر

اینکه برخی ظروف قابلیت استفاده در فر را داشته باشند یک مزیت است. اما برای استفاده از این مزایای ظروف گرانیتی باید در ابتدا مطمئن شوید که آیا این محصولات مناسب برای استفاده در فر هستند یا خیر؟ از آن جایی که درست کردن بسیاری از غذاها در فر صورت می‌ گیرد این که بتوانید از یک ظرف در فر هم استفاده کنید یک مزیت عالی محسوب می‌ شود.

 

بررسی ضمانت نامه در هنگام خرید ظروف گرانیتی

داشتن ضمانت نامه 12 ماهه پس از فروش می‌تواند یکی از مزایای ظروف گرانیتی به حساب آید. در هنگام خرید حتما به این برگه توجه داشته باشید و به دنبال محصولی بگردید که این ضمانت نامه را به شما عرضه می‌کند. چاپ ریزی که روی ضمانت نامه نوشته شده است را به دقت مطالعه کنید. در برخی از این ضمانت نامه ‌ها استفاده از ظروف فلزی و استیل می ‌تواند این مزیت را برای محصولات گرانیتی از بین ببرد.

مزایای ظرف گرانیتی

مزایای ظروف گرانیتی

در این قسمت به بررسی دقیق مزیت ‌هایی که سبب می ‌شود تا شما ظروف گرانیتی را به عنوان لوازمی برای پخت و پز خود انتخاب کنید می ‌پردازیم.

  • این محصولات در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند.
  • ظروف گرانیتی در مقایسه با محصولات دیگر مانند تفلون و سرامیک از طول عمر بالاتری برخوردار هستند.
  • حرارت و دما را نسبت به محصولات دیگر بهتر پخش کرده و نگه می ‌دارد.
  • محصولات گرانیتی حرارت را به صورت یک دست به مواد غذایی می ‌رسانند و پخش می‌ کنند.
  • این ظروف دارای دستگیره‌ای از جنس باکالیتی است و این امکان را به شما می‌ دهد تا از آن ها در داخل فر هم استفاده کنید.
  • تمیز کردن یا شست و شوی این لوازم بسیار آسان و ساده است و به راحتی می‌توانید با یک اسفنج نرم تمام چربی ها را از روی ظرف تمیز کنید.
  • از مهم ترین مزایای ظروف گرانیتی این است که می ‌توانید با حداقل استفاده از روغن به پخت و پز غذا بپردازید. بسته به نوع غذایی که تهیه می ‌کنید این ظروف حتی نیازی به استفاده از روغن هم نخواهند داشت. برای افرادی که به سلامت بدن خود اهمیت می‌ دهند و دارای انواع رژیم های غذایی هستند این ظروف می ‌تواند بسیار کاربری و ضروری باشد.

بیشتر بخوانید: راه های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل

جمع بندی
از لوازم مهمی که هر آشپزخانه به آن نیاز دارد انواع سرویس های قابلمه و ظروف پخت و پز محسوب می‌ شود. این روزها خرید و انتخاب محصولات با کیفیت و کاربردی کمی سخت شده است. تنوع در جنس و کیفیت بسیار بالا رفته و باعث ایجاد سردرگمی در افراد هنگام خرید می‌شود. اما مزایای ظروف گرانیتی به قدری بالا بوده که توانسته در سال‌ ها اخیر محبوبیت بسیاری در بین افراد و خریداران خود داشته باشد. 
در این مقاله سعی کردیم تا شما را بیشتر با این جنس از ظروف آشنا کنیم و مزیت‌ های استفاده از این محصولات را بررسی کردیم. اگر از آن دسته از افرادی هستید که علاقه به آشپزی به صورت حرفه‌ای دارند می ‌توانید استفاده از این ظروف را یکی از اولویت‌ های خود قرار دهید. 
 

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه