دستور پخت

مدت زمان گریل کردن انواع گوشت چقدر است؟

گریل روشی در پخت غذا است که حرارت مستقیم از زیر یا بالا به غذا اعمال می‌شود. به علت طعم و عطر دودی که غذا حین گریل کردن به خود می‌گیرد، این روش بسیار محبوب است.

اشتراک گذاری

مدت زمان گریل کردن انواع گوشت چقدر است؟

گریل روشی در پخت غذا است که حرارت مستقیم از زیر یا بالا به غذا اعمال می‌شود. به علت طعم و عطر دودی که غذا حین گریل کردن به خود می‌گیرد، این روش بسیار محبوب است.

کدام مواد غذایی را می‌توان گریل کرد؟

گریل کردن منحصر به گوشت نیست و انواع مواد غذایی را می‌توان گریل کرد. به عنوان مثال گیاهخواران می‌توانند انواع پروتئین‌های گیاهی مانند قارچ، هویج، ذرت، کلم بروکلی، کلم‌ها و ... را گریل کنند و از طعم دودی در بافت پروتئین‌های گیاهی خود لذت ببرند. ضمن اینکه انواع گوشت مرغ، ماهی، میگو، استیک و غیره را هم می‌توانید گریل کنید.

مواد غذایی چقدر زمان برای گریل نیاز دارند؟

به طور کلی مدت زمانی که پروتئین‌های گیاهی برای گریل کردن نیاز دارند کمتر از انواع گوشت است و انواع گوشت با توجه به ضخامتشان، مدت‌زمان‌های مختلفی برای گریل نیاز دارند. از طرفی برای مصرف انواع گوشت حتما باید دمای داخلی گوشت به میزان حرارت مشخصی برسند تا برای مصرف آماده باشد و از نظر آلودگی‌های باکتریایی ایمن باشند. در تصویر زیر مدت‌زمان لازم برای گریل کردن انواع گوشت را تهیه کرده‌ایم که مطالعه کنید. در این تصویر مقدار دمای داخلی گوشت هم ذکر شده است و می‌توانید این دما را با دماسنج مخصوص پخت‌وپز اندازه‌گیری کنید تا خیالتان از بابت پخت کامل گوشت راحت باشد.

نکات آماده‌سازی و گریل کردن انواع گوشت

  • بسته به نوع گوشتی که قصد دارید گریل کنید، دمای باربیکیو یا تابه‌ای که با آن غذا را گریل می‌کنید متفاوت است. به عنوان مثال دمای ظرف گریل برای پخت استیک لازم است بالا (حدود ۲۳۲ تا ۲۸۷ درجه سانتی‌گراد) و برای پخت مرغ باید متوسط بالا (حدود ۱۷۶ تا ۲۳۲ درجه سانتی‌گراد) باشد.
  • مدت زمان گریل کردن انواع گوشت با هم تفاوت‌هایی دارد و این تفاوت فقط مربوط به نوع گوشت نیست و زمانی که ضخامت برش‌های مختلف یک نوع گوشت با هم تفاوت داشته باشند نیز مدت زمان پختشان متفاوت خواهد بود.
  • گوشت استیک و برگر هرچه آب بیشتری هنگام گریل از دست بدهند پخته‌تر و هرچه کمتر گریل شوند، آبدارتر خواهند بود. میزان پخت این پروتئین‌ها سلیقه‌ای است و سلیقه همه افراد مانند یکدیگر نیست. میزان پخت گوشت‌های استیک و برگر را معمولا به چهار دسته خام، نیم‌خام، نیم‌پز و پخته تقسیم می‌کنند و هر یک مدت زمان مشخصی برای پخت نیاز دارند.

 

 

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه