دستور پخت

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی مجلسی با طعمی لذیذ

هرساله هم زمان با فرا رسیدن فصل پاییز، و عرضه انواع کدو حلوایی در بازار، بسیاری از کدبانوها و سرآشپزهای ماهر تصمیم می گیرند که اقدام به تهیه کوکوی کدوی حلوایی نمایند. کوکوی کدو حلوایی از غذاهای خاص و متفاوت فصل پاییز است که علاوه بر خاصیت فراوان در پیشگیری از ابتلا به سرما خوردگی، می تواند وعده های غذایی خوشمزه ای را برای فصل پاییز شما رقم بزند.

اشتراک گذاری

هرساله هم زمان با فرا رسیدن فصل پاییز، و عرضه انواع کدو حلوایی در بازار، بسیاری از کدبانوها و سرآشپزهای ماهر تصمیم می گیرند که اقدام به تهیه کوکوی کدوی حلوایی نمایند. کوکوی کدو حلوایی از غذاهای خاص و متفاوت فصل پاییز است که علاوه بر خاصیت فراوان در پیشگیری از ابتلا به سرما خوردگی، می تواند وعده های غذایی خوشمزه ای را برای فصل پاییز شما رقم بزند. از آنجاییکه این غذای پرخاصیت و لذیذ، طرفداران زیادی دارد، در این قسمت از مجله نالینو تصمیم گرفته ایم که دستور پخت آن را به شکل کاملا دقیق و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. بنابراین اگر تصمیم به تهیه این غذا دارید، تا انتهای این مقاله همراه نالینو باشید. 

در ادامه جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله نحوه تشخیص قابلمه چدن اصل دعوت می نماییم.

طرز تهیه کوکو کدو

 

چگونه یک کوکو کدو حلوایی لذیذ درست کنیم؟

پیش از هر چیز پیشنهاد می کنیم که آستین هایتان را برای آماده کردن مواد اولیه بالا بزنید. 

مواد اولیه کوکو کدو حلوایی (برای 4 نفر)

  • کدو حلوایی: ۴۰۰گرم
  • سیب زمینی: ۴عدد متوسط
  • تخم مرغ: ۲-۳عدد
  • آرد: ۲-۳قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین: ۱قاشق چایخوری
  • زنجبیل: ۱تکه کوچک
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز: به مقدار کافی
  • جوزهندی، زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

 طرز تهیه:

برای تهیه کوکو کدو حلوایی ، مرحله به مرحله با هم پیش خواهیم رفت.

مرحله اول:

ابتدا ۲ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک را به همراه سیب زمینی ها درون یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و محتویات را به جوش بیاورید. پس از جوش آمدن آب، حرارت را کم کنید و سیب زمینی ها را تا حدود ۴۵ دقیقه بپزید. توجه داشته باشید که زمان پخت، بستگی به اندازه و نوع سیب زمینی ها دارد. بنابراین بهتر است با چاقو یا یک خلال دندان، بررسی کنید که پخت سیب زمینی ها سطحی بوده و یا به طور کامل مغز پخت شده اند. اگر زمان کافی برای این کار ندارید، می توانید سیب زمینی ها را با پوست، به خوبی بشویید و سپس داخل زود پز بیندازید. این کار باعث می شود سیب زمینی هایتان به طور کامل نرم و پوره ای شود و بهتر با سایر مواد ترکیب شود.

مرحله دوم:

پس از گذشت زمان مشخص (حدود ۴۵ دقیقه)، سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و پوست آن‌ها را جدا می‌کنیم. سپس سیب زمینی ها را در یک کاسه مناسب قرار می ‌دهیم و با استفاده از گوشتکوب، آن‌ها را به طور کامل له می‌کنیم.

مرحله سوم:

در این مرحله، نوبت به آماده کردن پیاز ها می رسد. پوست پیاز را جدا کرده و با استفاده از رنده‌ی متوسط، آن را رنده می‌کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و کمی روغن به آن اضافه می‌کنیم. پیاز رنده شده را به تابه اضافه کرده و آن را برای چند دقیقه تفت می‌دهیم.

کوکو کدو حلوایی

مرحله چهارم:

هم اکنون، کدو حلوایی پوست گرفته و شسته شده را با دقت خشک کرده و به تابه حاوی پیاز اضافه می‌کنیم، سپس هر دو را با هم تفت می‌دهیم. به محضی که کدو حلوایی کمی سرخ شده و آب درون تابه به طور کامل تبخیر شد، تابه را از روی حرارت برداشت کرده و مواد را  داخل ظرفی دیگر می ریزیم تا به طور کامل خنک شوند.

مرحله پنجم:

پس از خنک شدن پوره سیب زمینی، مواد دیگر شامل پیاز تفت داده شده و کدو حلوایی را به همراه آرد، تخم‌ مرغ، نمک، فلفل، پودر دارچین و جوز هندی به کاسه اضافه می‌کنیم. سپس زنجبیل را رنده کرده و با بقیه مواد مخلوط می‌کنیم. توجه داشته باشید که اگر از آن دسته افرادی هستید که ارتباط خوبی با طعم زنجبیل ندارید، می توانید استفاده از آن را فراموش کنید. اما اگر به طعم زنجبیل علاقه مند هستید، پیشنهادمان این است که در مصرف آن زیاده روی نکنید، چرا که می تواند طعمی تلخ و تند به غذای شما بدهد.

مرحله ششم:

پس از افزودن مواد مختلف به کاسه، با استفاده از دست و یک دستکش یکبار مصرف، آن‌ها را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم تا بافت یکدستی بدست آید.  البته! در این مرحله از تهیه کوکو کدو حلوایی ، بعد از مخلوط کردن مواد، می‌توانید از یک قاشق چوبی یا سیلیکونی استفاده کنید تا مواد را به خوبی ترکیب کنید. با استفاده از حرکات دورانی یا حرکات چرخان، مواد را با هم ترکیب کنید تا بافت یکدست و یکنواختی به دست آید. سپس، برای حفظ طعم و مزه بهتر، روی کاسه را با استفاده از سلفون یا کیسه فریزر پوشانده و آن را به مدت حدود 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا ادویه‌ ها و طعم‌دهنده‌ ها در مواد کوکو جذب شده و طعم خاصی به غذای شما بدهد.

مرحله هفتم:

بعد از گذشت زمان مشخص شده، کاسه را از یخچال خارج می‌کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم. وقتی روغن داغ شد، یک قاشق از مواد را برمی‌داریم و آن را به شکل گرد مدل می‌ دهیم، سپس آن را درون روغن می‌ اندازیم و اجازه می دهیم هر دو طرف آن به آهستگی سرخ شود.

پس از شکل دادن تمام مایه کوکو ها به شکل گرد، آن‌ها را درون روغن داغ سرخ می‌کنیم. سپس با استفاده از دستمال کاغذی، روغن اضافی کوکوها را می گیریم. در نهایت، آن‌ها را در ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و همراه با نان و یک سس خوشمزه سرو می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی: تهیه ترشی تره

طرز تهیه سس مخصوص برای کوکو کدو حلوایی

برای تهیه سس مخصوص کوکو کدو حلوایی به این مواد اولیه نیاز داریم:

  • ۱ لیوان ماست چکیده
  •  ۱۰۰ گرم شوید تازه و ساطوری خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری لیموترش
  •  ۴ قاشق غذاخوری پیازچه ساطوری خرد شده
  • مقدار لازم نمک و فلفل

 

روش پخت کوکو کدو حلوایی

طرز تهیه سس:

تمام مواد را با هم مخلوط کنید. و به مدت 15 تا 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. پس از این مدت سس مخصوص کوکو کدو حلوایی شما آماده است. می توانید آن را در کنار کوکوها سرو نمایید.

چگونه کوکو کدو حلوایی رژیمی درست کنیم؟

برای تهیه کوکو کدو حلوایی رژیمی، کافیست که روغن مصرفی تان را کاهش دهید. بهترین راه برای کاهش روغن مصرفی و یا حتی حذف کامل روغن، استفاده از تابه های چدنی و نچسب نالینو است. خوب است که بدانید در میان خانواده بزرگ تابه های رژیمی و چدنی نالینو، تابه پنکیک پز می تواند گزینه مناسبی برای پخت این غذا باشد. برای تهیه کوکو کدو حلوایی در تابه پنکیک پز نالینو، کافیست که مواد کوکو را در داخل دایره های لحاظ شده در سطح  تابه بریزید. می توانید پیش از این کار، سطح دایره ها را به کمک یک فرچه کمی چرب کنید. پس از آن تابه را روی حرارت اجاق قرار داده و اجازه دهید کوکوها به آرامی پخته شوند. سپس آن ها را زیر و رو نمایید. اما تابه پنکیک پز نالینو امکان دیگری را هم در اختیار شما قرار می دهد. آن هم این است که با جدا کردن دسته متحرک آن، تابه را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید که کوکو کدو حلوایی با حرارت فر به خوبی مغز پخت شود. شما می توانید این کار را با قرار دادن تابه بر روی زغال هم انجام دهید، بدون این که نگران آسیب دیدن به سطح ظرفتان باشید.

بیشتر بخوانید: دلیل مقاومت بالای ظروف چدنی در مقابل حرارت

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه