دستور پخت

طرز تهیه پاستا پستو به روش رستورانی

یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی که طی سال های اخیر در سرتاسر دنیا و به ویژه کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده است، پاستا پستو می باشد. پستو، نوعی سس سبز طعم‌ دار ایتالیایی است، که به صورت بسته بندی شده در بسیاری از فروشگاه ها یافت می‌شود.

اشتراک گذاری

یکی از غذاهای محبوب ایتالیایی که طی سال های اخیر در سرتاسر دنیا و به ویژه کشور ما طرفداران زیادی پیدا کرده است، پاستا پستو می باشد. پستو، نوعی سس سبز طعم‌ دار ایتالیایی است، که به صورت بسته بندی شده در بسیاری از فروشگاه ها یافت می‌شود. این سس برای نخستین بار در شهر بندری جنوا، در منطقه شمالی ایتالیا، متولد شده است. یعنی جایی که آن را برای اولین بار با ماکارونی ، سیب‌زمینی و لوبیا سبز مخلوط کرده و طعم بی نظیرش را کشف کردند. اما از آنجایی که پیدا کردن سس پستوی آماده در فروشگاه های کشور ما کار چندان راحتی نیست، بهتر است که در ابتدا با هم نگاهی به طرز تهیه سس پستو داشته باشیم . پس از آن چند روش مختلف برای تهیه پاستا پستو را با هم بررسی می کنیم.

جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله آشنایی با مراحل نگهداری از ظروف چدن دعوت می نماییم.

طرز تهیه سس پستو

برای تهیه سس پستو، ابتدا به سراغ این مواد اولیه می رویم:

  • برگ ریحان: ۵۰۰گرم
  • پنیر پارمزان: ۱۵۰گرم
  • مغز گردو: ۱۰۰گرم
  • سیر: ۳حبه
  • روغن زیتون: ۱پیمانه
  • آب لیمو ترش: ۱قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

 

تهیه پاستا پستو

دستور پخت

در ابتدا ریحان ها را به خوبی پاک کرده و برگ های آن را جدا می کنیم و می شوییم. پس از شستشو آن ها را داخل آبکش قرار می دهیم تا آبشان به خوبی گرفته شده و برگ ها خشک شوند. اکنون برگ های ریحان را با پنیر پارمزان مخلوط کرده و داخل میکسر می ریزیم. در این مرحله می توانید مغز گردو ها را هم داخل میکسر بریزید تا با ریحان و پنیر به خوبی ترکیب شود. خوب است که بدانید، برخی افراد بنا بر ذائقه شخصی خودشان، در هنگام تهیه این سس، به آن بادام هندی، بادام زمینی و پسته هم اضافه می کنند. اما اگر می خواهید از بادام هندی و یا بادام زمینی استفاده کنید، قبل از شروع به تهیه سس، آن ها را کمی تفت دهید تا طعم خوبشان آزاد شود.

اکنون نوبت به سیر، آب لیمو ترش و نمک و فلفل سیاه می رسد. اگر طرفدار سس های تند هستید، در همین مرحله می توانید از مقداری فلفل قرمز هم استفاده کنید. این ادویه ها را به ترکیب داخل میکسر اضافه کنید و به آهستگی هم بزنید. وقتی مواد کاملا به شکل پوره در آمد، آن ها را از میکسر خارج کرده وداخل یک کاسه میریزیم. در نهایت روغن زیتون را به کاسه اضافه کرده و با قاشق به خوبی هم می زنیم تا مواد یکدست شود. سس شما آماده است. حالا می توانید آن را داخل یخچال گذاشته و مورد استفاده قرار دهید. حالا که با طرز تهیه سس پستو آشنا شدید، نوبت به آن می رسد تا با چند روش تهیه پاستا با سس پستو نیز آشنا شویم. 

دستور پخت ساده پاستا پستو

هیچ چیز بهتر از یک پاستا پستوی خانگی نمی تواند در انتهای یک روز کاری حالتان را خوب کند. برای انجام این کار، کافیست سس پستو را به روشی که گفتیم تهیه کنید. مقداری پاستای پنه را در آب و نمک بجوشانید. وقتی پاستاها به میزان کافی نرم شد، آن ها را آبکشی کنید، داخل ظرف بریزید، مقداری پنیر پارمزان روی پاستا بپاشید. سپس چند قاشق سس پستو را داخل تابه ریخته و برای مدت 1 تا دقیقه تفت می دهیم تا عطر و طعم آن آزاد شود.

حالا پاستاهای پنیری را به سس اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم. درب تابه را برای مدتی می گذاریم تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. پس از آن پاستا پستوی شما آماده است. می توانید آن را با چند برگ ریحان تزئین کرده و سرو نمایید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک پاستا پستوی رژیمی و کم کالری آماده کنید، پیشنهاد می کنیم که از تابه ووک چدنی نالینو استفاده کنید.

این تابه با پوشش دیسکاور نچسبی که دارد، مانع از چسبیدن غذا به سطح ظرف شده و از همه مهم تر شما را بی نیاز از مصرف روغن می کند. علاوه بر آن درب چدنی تابه می تواند حرارت را به خوبی حفظ کرده و باعث شود که غذای شما به خوبی جا بیفتد. تابه های نالینو به دلیل این که ساخته شده از چدن اصل هستند، هیچ محدودیتی برای استفاده ندارند. به این معنی که می توانید آن ها را روی اجاق گاز، داخل فر و روی ذغال هم استفاده کنید، بدون این که نگرانی ای از بابت آسیب رسیدن به ظرفتان داشته باشید. استفاده از چدن اصل همچنین باعث می شود که حرارت به صورت یکنواخت در سرتاسر ظرف پخش شده و غذا به نحو بهتری بپزد. 

پاستا با سس پستو و مرغ

یکی دیگر از محبوب ترین روش های تهیه این غذا، آماده سازیپاستا با سس پستو و مرغ است. پاستا و مرغ پستو طعمی فوق العاده و بی نظیر دارد. برای تهیه آن کافیست پاستاها را به سادگی بجوشانید و پس از این که نرم شد، آبکشی نمایید. سپس مرغ پخته شده را رشته رشته کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شود. اکنون آن را با سس پستو مخلوط کنید. حالا سس پستوی مرغ را به پاستا اضافه کرده و نوش جان نمایید.

 

پاستا پستو مرغ

 

پاستا پستو خامه ای

برای تهیه این پاستا پستو بایستی کاملا به شیوه دستور پخت قبلی پیش بروید. با این تفاوت که در یک تابه سس پستو را با کره آب شده مخلوط کنید، سپس کمی خامه به آن بیفزایید و سپس با اضافه کردن مقداری از آب مرغ یا آب پاستاهای در حال پخت، یک سس غلیظ برای خودتان درست کنید. این سس را با پاستاهای جوشیده و آبکشی شده مخلوط کرده و نوش جان نمایید. 

پاستا پستو خامه ای

 

پاستا پستو میگو

اگر به دنبال یک شام راحت و مقوی میان هفته ای هستید، کافیست گوجه فرنگی و میگو را به پاستا پستو اضافه کنید. به همین راحتی! برای این کار کافیست مقداری گوجه گیلاسی را در تابه ای نرم کرده و با ادویه های مورد علاقه تان مزه دار کنید. سپس میگوهای خام را سرخ کنید تا  رنگی طلایی صورتی به خود بگیرند. پس از آن پوره گوجه فرنگی را به پاستا اضافه کنید. حالا پاستای پنه را که در آب جوشانده و نرم کرده اید به همراه سس پستو و کمی از آب پخت ماکارونی به میگو و گوجه های پوره شده اضافه کنید و نوش جان نمایید. 

پاستا میگو

پاستا پستو تن ماهی

لذت بردن از پاستا پستوی تن ماهی، به شکل گرم یا سرد، یکی دیگر از راه حل های تهیه غذای سریع و آسان است.  برای این کار به سادگی کنسرو تن ماهی را با پاستای پخته شده و مقدار زیادی سس پستو مخلوط کنید و در صورت نیاز با آب پخت ماکارونی کمی نرم نمایید. 

پاستا تن ماهی

 

پاستا پستو با سبزیجات

پاستا با پستو و سبزیجات یکی دیگر از غذاهای محبوب و در عین حال بسیار ساده و خوشمزه است که هم به صورت گرم و هم سرد سرو می شود. برای تهیه این غذا، به سادگی پاستا را با سس پستو مزه دار کنید و برش های بادمجان و کدو سبز تازه سرخ شده را با آن مخلوط کنید. این پاستا را می توانید به کمک سس انبه برای خودتان خوشمزه تر هم کنید. همانگونه که می بینید، روش های متنوعی برای تهیه پاستا پستو وجود دارد. تنها کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید و بر اساس ذائقه و علاقه شخصی تان دست به کار شوید تا بتوانید یک پاستا پستوی فوق العاده را برای خود و عزیزانتان آماده نمایید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه