اطلاعات عمومی

طرز استفاده از تابه گریل چگونه است؟

از آنجایی که طرز استفاده از تابه گریل از موارد بسیار مهم است، نالینو در سایت خود مطالب ارزنده ای در این خصوص ارائه می دهد.

اشتراک گذاری

بیشتر افراد عاشق خوردن غذا های گریل و کباب شده هستند که طعم و مزه فوق العاده خاصی دارند. حتی برای تهیه انواع همبرگر، استک و غذا های این قبیل نیاز به یک تابه گریل است. البته استفاده از چنین استایل پخت و پز در آشپزخانه روی سلامتی شما عزیزان نیز تاثیر می ‌گذارد و پخت و پز بسیار سالم و استانداردی خواهید داشت.
 در واقع غذا های پخته شده توسط این تابه بدون ضرر و هیچگونه چربی اضافی هستند. همانگونه که هنگام خرید به راهنما توجه می ‌کنید تا انتخاب صحیحی داشته باشید، باید به طرز استفاده از تابه گریل نیز توجه داشت. هم اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با ما همراه شوید.

انواع تابه گریل از نظر شکل کف

تابه گریل از نظر پارامتر های متعددی تقسیم بندی می ‌شود. یکی از تقسیم بندی ‌های مهم این تابه بر اساس مدل و شکل کف آن است. اگرچه شکل کف یکی از پارامترهای تقسیم بندی این ظرف است؛ اما طرز استفاده از تابه گریل در تمامی مدل ‌ها یکسان خواهد بود.

تابه گریل با کف شیاردار

مدل‌های شیاردار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کف آنها به صورت شیاری است. شیارهای موجود در کف تابه باعث می‌شود تا روغن اضافی غذا را به راحتی بگیرید. هنگام گریل کردن غذا به حالت کبابی خط‌های قهوه‌ای رنگ روی غذا می‌افتد. البته هنگام خرید باید به عمق کف این شیارها توجه داشته باشید.

تابه گریل با کف صاف

مدل‌های کف صاف همان طور که از، هستند که برای پخت سریع مواد غذایی از آن ها استفاده می ‌شود. در این مدل ‌ها، حرارت به صورت یکنواخت به تمامی قسمت ‌ها انتقال می ‌یابد و طبخ سریعی خواهید داشت. حال در مدل ‌های کف صاف یا معمولی هیچ رد یا خط گریل یا کبابی شدن روی مواد غذایی باقی نمی ‌ماند.

تابه گریل با کف ترکیبی

مدل‌ های کف ترکیبی، تابه‌های مخصوصی هستند که از ترکیب مدل ‌های کف صاف و  شیار‌دار به تولید می ‌رسند. مدل ‌های ترکیبی، تمامی ویژگی ‌ها و مزایای تابه‌ های کف صاف و شیاردار را دارند.

چگونگی استفاده از تابه گریل

اکنون که با انواع مدل‌ های تابه گریل آشنا هستید، باید با طرز استفاده از تابه گریل نیز آشنایی پیدا کنید. این تابه‌ ها هم اکنون برای گریل کردن یا کبابی کردن غذا محبوبیت بسیار زیادی پیدا دارند و از این رو همه عزیزان باید با نحوه استفاده از آن آشنا شوند.
استفاده از این تابه ‌ها اصلاً کار سختی نیست، تنها کافیست تا اطلاعات جزئی در رابطه با آن داشته باشید. قبل از استفاده تابه ابتدا باید به مدت ۵ دقیقه آن را روی حرارت متوسط گاز گرم کنید. پس از ۵ دقیقه مطمئناً تابه به اندازه کافی گرم شده است. برای اطمینان می‌ توانید چند قطره آب در داخل آن بریزید. اگر قطره‌ های آب به سرعت تبخیر شدند، پس قطعاً گریل به اندازه کافی داغ شده و آماده استفاده است.
در زمان استفاده از گریل ممکن است تا حدودی دود در فضای آشپزخانه پر شود. برای جلوگیری از این کار حتماً هود آشپزخانه را روشن کنید یا پنجره را باز بگذارید.
اکنون نوبت آن است تا یک لایه کاغذی را به روغن آغشته کرده و توسط آن سطح تابه گریل را به خوبی و کاملاً چرب کنید. هدف از روغن کاری کف به سبب نچسبیدن مواد غذایی به کف است.
اگر می‌ خواهید مواد غذایی شما به صورت یک دست و کاملاً پخته شود، پس در تمام سطح تابه مواد غذایی را با یک ضخامت و به صورت یکسان قرار دهید. زمانی که متوجه شدید مواد غذایی کاملاً گریل شدند، می ‌توانید به آرامی آنها را برگردانده و منتظر پختن سمت دیگر مواد غذایی باشید. البته مدت زمان پخت مواد غذایی مختلف نیز متفاوت است. به عنوان مثال، پختن گوشت مدت زمان بالاتری در مقایسه با پختن سبزیجات نیاز دارد.
 

حذف چربی اضافی غذا با استفاده از تابه گریل

یکی از مزایای استفاده از تابه گریل حذف چربی اضافی غذا است. علی رغم اینکه با به کارگیری این ظروف نیاز به استفاده از روغن زیادی نیست، حتی چربی اضافی غذا را نیز از بین می ‌برد. زمانی که شما با طرز استفاده از تابه گریل آشنا باشید، به راحتی می‌ توانید توسط این ظرف پخت و پز انجام دهید. شیار و برجستگی ‌های بسیار زیادی روی تابه وجود دارد.
 حال تمامی چربی ‌های اضافه غذا توسط این برجستگی‌ ها به راحتی گرفته می‌ شود. تمامی افرادی که چربی دارند، می ‌توانند با به کارگیری این ظروف و حذف چربی اضافه حین پختن، غذا های مورد نظر خود را به راحتی سرو کنند. حتی بسیاری از افراد گاهی روغن زیادی در داخل ماهیتابه می‌ریزند. طراحی این ظروف به گونه ‌ای است می ‌توان روغن اضافی را توسط همین شیار ها از تابه خارج کرد.

ویژگی ‌های تابه گریل

اکنون که با طرز استفاده از تابه گریل آشنا هستید، بد نیست قبل از خرید در رابطه با ویژگی‌ های منحصر به فرد این ظروف آشنا شوید. این تابه اگر با مواد اولیه درجه یک ساخته شده باشد، بدون شک نچسب است و غذا نمی‌ سوزد.

ضد زنگ

برخلاف بسیاری از ظروف که در متریال‌ های مختلفی تولید می‌شوند، این تابه ‌ها ضد زنگ هستند. همین امر سبب پرطرفدار شدن این محصولات در بین کاربران محتلف شده است؛ چرا که ضد زنگ بودن قابله و تابه، یکی از موارد بسیار مهم است که اغلب خریداران بر روی این مورد، حساس هستند.

شستشوی راحت

اگر نگران شستشوی این ظروف هستید، باید گفت هم توسط ماشین ظرفشویی و هم به صورت دستی می ‌توانید به راحتی آن را شست و شو دهید. همچنین در برابر مواد شوینده و دمای بالای آب مقاومت بالایی دارد.

حفظ سلامتی

یکی از ویژگی ‌های منحصر به فرد این ماهیتابه‌ ها حفظ سلامتی افراد است. چرا که برای پختن غذا، نیاز به روغن کمتری دارد و همچنین روغن اضافی غذا را نیز حذف می‌ کند.

پخت یکنواخت

به دلیل طراحی استاندارد ماهیتابه، دما به صورت یکنواخت به تمام قسمت‌ های آن پخش شده و باعث پختن تمام قسمت ‌های غذای داخل ظرف می ‌شود. این امر سبب می شود تا شما کاربران در میهمانی ها و مراسماتتان شرمنده نشوید.

 

راهنمای خرید تابه گریل

توجه به راهنمای خرید تابه گریل نیز به اندازه آشنایی با طرز استفاده از تابه گریل اهمیت دارد. شما عزیزان با رعایت چند نکته مهم بهترین تابه‌ ها را با قیمت ارزان تهیه می ‌کنید. در ادامه دو مورد از مهم ترین مواردی که هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید، شرح داده می‌ شوند.

جنس

یکی از نکات مهم خرید توجه به جنس ظروف است. تابه گریل در متریال‌های سرامیکی، چدن، استیل و آلومینیومی تولید می‌ شود. قطعاً هر یک از این تابه ‌ها دارای شرایط خاصی هستند و برای شرایط خاصی نیز تولید شده ‌اند. این متریال‌ ها با ویژگی ‌های متفاوت، بدون شک قیمت متفاوتی نیز دارند.

شکل ظاهری

تابه گریل از نظر شکل ظاهری در مدل‌های بیضی، گرد و مربعی طراحی شده است. معمولاً از تابه‌ های بیضی بیشتر برای گریل کردن ماهی یا تکه ‌های بزرگ گوشت می ‌توان استفاده کرد. مدل‌ های مربعی نیز به گونه ‌ای طراحی شده‌ اند که حرارت و گرما به صورت متمرکز در تمامی گوشه ‌های آن وجود دارد. معمولا در مدل‌های گرد، لبه‌ها بیشتر در معرض حرارت و گرما نیستند و ممکن است مواد غذایی قسمت لبه ‌ها در چنین مدل‌ هایی خام بماند. بدون شک هر یک از این تابه ‌ها نیز دارای قیمت متفاوتی هستند.

نتیجه
امروزه در آشپزخانه ‌های مدرن، شاهد استفاده از ظروف متعدد و کارآمد زیادی هستیم. تابه گریل جزو ظروف جدید و بی ‌نظیری است که برای گریل کردن یا کبابی کردن غذا می‌ توانید از آن ‌استفاده کنید. البته تا زمانی که با طرز استفاده از تابه گریل آشنا نباشید، نمی‌ توانید غذا های خوشمزه و خوش طعمی بپزید.
 البته بهتر است، هنگام خرید نیز با رعایت نکات مهم یک تابه بسیار با کیفیت و مناسبی را انتخاب کنید. اکنون شرکت ‌های بسیار زیادی در زمینه توزیع لوازم پخت و پز فعالیت دارند. هدف، خرید بهترین ظروف با کیفیت عالی و قیمت بصرفه است. اکنون شما کاربران عزیز می‌توانید از این مجموعه معتبر بهترین ظروف پخت و پز را به صورت آنلاین بخرید.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه