اطلاعات عمومی

تابه رژیمی چه کاربردی دارد؟

برای شناخت و درک بهتر کاربرد تابه رژیمی و خرید انواع قابلمه و تابه می ‌توانید به سایت نالینو مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری

درباره کاربرد تابه رژیمی چقدر می دانید؟ روی صحبت ما در این مقاله با افرادی است که غذا های سالم و مغذی تری برای خود می پسندند و دوست دارند که سالم زندگی کنند؛  اگر شما هم جزء افرادی هستید که  قصد دارند یک رژیم غذایی خوب و کم کالری را دنبال کنند، ما به شما عزیزان پیشنهاد می ‌دهیم که تا انتهای این مقاله همراه باشید. قصد داریم تا به‌طور کامل درباره‌ نوع عملکرد این مدل تابه‌ها و کاربردشان در آشپزی توضیحات بیشتری ارائه دهیم.
 

درباره تابه های رژیمی بیشتر بدانید!

ماهیتابه ‌های رژیمی یک نوع وسیله یا بهتر است بگوییم ظروف خاص برای آشپزی هستند که برای پخت غذا های سالم و کم کالری بیشتر مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
تابه های رژیمی دارای سطحی از جنس فلز مقاوم هستند که اجازه چسبیدن غذا را به خود نمی ‌دهند. این ویژگی و کاربرد تابه رژیمی باعث شده است تا بتوانید بدون استفاده از روغن یا چربی زیاد، غذا را بپزید. این مدل از تابه ها اغلب دارای ساختار و طراحی مناسبی برای انتقال حرارت سریعتر است. این باعث می‌شود که غذاها سریعتر پخت شوند و زمان آشپزی را کاهش دهند.
ماهیتابه ها رژیمی معمولاً از مواد و فلزاتی ساخته شده اند که دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت هستند. این مزیت به شما امکان می‌دهد تا بتوانید ماهیتابه رژیمی را در دماهای بالا قرار داده و غذاها را با دمای مناسب بپزید.

مزایای استفاده از تابه های رژیمی

استفاده از کاربرد تابه‌ رژیمی در آشپزی به دلایل متعددی مزیت های  بسیار زیادی دارد. گروه نالینو سعی دارد تا در ادامه مطلب، به طور کامل درباره کاربرد تابه رژیمی برایتان توضیحاتی ارائه دهید، که این کاربرد ها و مزیت ها عبارتند از: 

 

کاهش مصرف روغن

 تابه‌ های رژیمی معمولاً دارای سطح نسوز و نچسب هستند که نیاز به استفاده از مقدار زیادی روغن برای پخت غذا را کاهش می‌ دهند. این ویژگی به خانم های خانه امکان می ‌دهد تا غذا ها را با میزان کم تری روغن و کالری بپزند؛ این ویژگی سبب می شود تا یک غذای سالم تر میل نمایید و همچنین برای رژیم ‌های کاهش وزن و محافظت از سلامت بسیار مفید واقع می شود.

 

پخت غذا های سالم در شرایط دمایی مناسب

یک کاربرد تابه‌ رژیمی این است که به شما امکان می ‌دهد تا بتوانید غذا ها را با حداقل تغییرات حرارتی و محافظت از مواد مغذی که در مواد غذایی پخت کنید. این به معنای حفظ طعم، مواد مغذی و بافت طبیعی غذا ها و در نهایت پخت یک غذای لذیذ به دور از مواد مضر برای برن و سلامتی است. همچنین، این تابه ‌ها باعث حفظ ویتامین‌ ها و مواد معدنی در غذا ها نیز می‌ شوند.

 

 رفع نگرانی چسبیدن غذا به ته تابه

 جنس و فرمولاسیون ساخت تابه های رژیمی به گونه ای است که سطح ضد چسبندگی دارد و باعث می ‌شود غذا ها به آسانی از ظرف جدا شوند و نگرانی چسبیدن و سوختن غذا در ته ظرف را دیگر نداشته باشید. این ویژگی باعث می ‌شود غذا های شما تقریباً بدون هیچ آسیبی پخته شوند و همچنین، نیاز به استفاده از کم ترین مقدار روغن برای جلوگیری از چسبیدگی غذا ها دارد که این موضوع یکی از مهم ترین کاربرد تابه رژیمی است.

 

توزیع یکنواخت حرارت

 تابه‌ های رژیمی به خوبی حرارت را توزیع می ‌کنند و از تمرکز حرارت در نقاط خاص جلوگیری می‌ کنند. این به شما اجازه می ‌دهد غذا ها را به طور یک نواخت و بهتر بپزید.


 

بررسی کامل جنس تابه های رژیمی برای پخت غذا

تابه‌ های رژیمی اغلب از جنس‌ های مختلفی تولید می ‌شوند. در زیر، برخی از جنس‌ های معمول استفاده شده در تابه‌ های رژیمی را ذکر خواهیم کرد:

 

آلومینیوم ضد چسب (Non-Stick Aluminum)

تابه ‌هایی که از آلومینیوم ساخته شده ‌اند و روی آن ‌ها لایه‌ی ضد چسبی مانند تفلون یا سرامیک قرار دارد. این نوع تابه ‌ها دارای سطح ضد چسب هستند و معمولاً به صورت خشک و بدون استفاده از روغن نیز قابل استفاده هستند.

 

فولاد ضد زنگ (Stainless Steel) 

تابه‌ های فولاد ضد زنگ معمولاً دارای سطح ضد چسب نیستند، اما به دلیل خواص ضد زنگ و مقاومت در برابر خراشیدگی، محبوبیت زیادی دارند. در برخی از تابه‌های فولاد ضد زنگ از لایه‌ ضد چسبندگی غذا مانند تفلون استفاده می‌ شود. این محصولات که امروزه در بازار به وفور مشاهده می شوند، طرفداران بسیاری پیدا کرده اند.

 

چدن مسکوب (Cast Iron)

برای بررسی کاربرد تابه رژیمی، بررسی جنسی که از آن ساخته شده است مهم است مثلا تابه ‌های چدن مسکوب به دلیل خواص حرارتی بالا و توزیع یکنواخت حرارت، بسیار محبوب هستند. این تابه ‌ها معمولاً دارای سطح ضد چسبندگی خاص و طبیعی هستند که با استفاده مکرر از آن خراب نخواهد شد.

 

سرامیک

نوع دیگر از جنس ماهیتابه ها، تابه ‌های سرامیکی هستند که معمولاً دارای پوشش سرامیکی برای ایجاد سطح ضد چسبندگی غذا هستند. این نوع تابه‌ ها معمولاً ساختاری سبک و مقاوم در برابر خراشیدگی دارند.
مهم است بدانید که جنس تابه ممکن است بسته به برند و تولیدکننده تغییر کند. مجموعه نالینو از برجسته  ترین برندهای معتبر روز دنیا را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا بتوانید یک خرید آسان و به صرفه داشته باشید.
 

بررسی کاربرد تابه رژیمی در پخت انواع غذا ها

تابه‌های رژیمی به عنوان یک ظرف آشپزخانه و وسیله ‌ای مفید برای پخت انواع غذاها مورد استفاده قرار می ‌گیرند. همانطور که کمی قبل تر هم اشاره کردیم این تابه ‌ها اغلب دارای سطح ضد چسبندگی هستند که به شما عزیزان اجازه می ‌دهد بدون استفاده از روغن و چربی زیاد، غذاهای لذیذ و سالم را بپزید.
ما در ادامه به بررسی برخی از کاربرد های تابه رژیمی در پخت انواع غذا ها اشاره خواهیم نمود:

 

پخت مرغ و گوشت

یک کاربرد تابه رژیمی که عالی است، آن هم استفاده از آن برای پخت مرغ و گوشت است. شما می ‌توانید مرغ و گوشت را در تابه بدون استفاده از روغن زیادی سرخ کنید. سطح ضد چسب این تابه‌ها از چسبیدن مواد به زیر تابه جلوگیری می‌کند.

 

پخت ماهی

تابه‌های رژیمی برای پخت ماهی نیز بسیار مناسب هستند. ماهی، به دلیل بافت ظریف و نرمی که دارد میزان حرارتی که به آن می رسد تا به صورت کامل پخته شود و زیبایی ظاهر آن خراب نشود بسیار مهم است. با این مدل تابه ها می‌توانید با حداقل چربی در تابه سرخ کنید و از از دست رفتن عناصر مغذی آن جلوگیری کنید. استفاده از ماهیتابه رژیمی به آشپزها کمک می کند تا ماهی را با حفظ طعم و کیفیت درست کنند.

 

پخت سبزیجات 

با استفاده از تابه های رژیمی، می ‌توانید سبزیجات را با حفظ طعم و مواد مغذی مانند املاح، ویتامین‌ ها و ... پخت کنید. استفاده از کاربرد تابه رژیمی برای پخت سبزیجات باعث شده است که افراد بابت حفظ خاصیت سبزیجات خیال راحتی داشته باشند.

 

پخت خورشت و آب‌پزشده‌ها 

از دیگر کاربرد تابه رژیمی این است که برای پخت خورشت و آب‌پزشده‌ها نیز مناسب هستند. با استفاده از این تابه‌ ها، می‌ توانید غذا ها را به طور یکنواخت و بهینه پخت کنید و در نتیجه، طعم و مواد مغذی غذا را حفظ کنید.
مهم است توجه داشته باشید که هر غذایی نیازهای ویژه‌ای دارد و شیوه پخت و استفاده از تابه را باید با توجه به نوع غذا تنظیم کرد. 

سخن نهایی
امیدوار هستیم که توانسته باشیم کاربرد تابه رژیمی را به طور کامل برای شما عزیزان تشریح کرده باشیم. فروشگاه نالینو می توانید بهترین ماهیتابه های رژیمی را خریداری کنید و خیالتان از بابت ضمانت و اصالت کالا مطمعن باشد. در این مجموعه تنوع محصولی انواع تابه و قابلمه به قدری زیاد است که تمامی کاربران با هر نوع سلیقه ای می توانند محصولی متناسب با نیاز و سلیقه خود را خریداری نمایند.
 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه