اطلاعات عمومی

بهترین قابلمه برای ته دیگ حرفه ای کدام است؟

برای خرید بهترین قابلمه برای ته دیگ به فروشگاه نالینو مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری

یکی از بی‌ نظیرترین و محبوب ‌ترین خوراکی ‌های سفره ما ایرانی‌ ها ته دیگ است که آن را با نام خوشمزه خطرناک می ‌شناسند. البته قدمت ته دیگ در سفره ما ایرانی‌ ها بسیار زیاد است و معمولاً کمتر کسی ته دیگ دوست ندارد. قطعاً حرفه‌ ای بودن آشپز برای پختن یک ته دیگ بسیار خوشمزه مهم است؛ اما انتخاب یک قابلمه مناسب برای داشتن یک ته دیگ افسانه ‌ای در اولویت خواهد بود. 
هنر آشپزی اگرچه به فوت و فن‌ های بسیار زیادی بستگی دارد؛ اما استفاده از یک قابلمه خوب باعث می ‌شود تا شما غذاهایی بسیار خوشمزه، خوش عطر و خوش رنگ بپزید. قابلمه هایی با متریال های بسیار زیاد در بازار وجود دارد که باید از بین آن ها بهترین را انتخاب کرد. در ادامه به معرفی بهترین قابلمه برای ته دیگ می ‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.
قابلمه چدنی برای ته دیگ

جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله راهنمای خرید قابلمه دعوت می نماییم.

قابلمه چدنی بی ‌نظیرترین ظروف برای داشتن ته دیگ حرفه ‌ای

به دنبال انتخاب بهترین قابلمه برای ته دیگ حرفه‌ ای می ‌توانید قابلمه‌ های چدنی را امتحان کنید. چدن یکی از مقاوم‌ ترین و بی ‌نظیرترین متریال‌ هایی است که برای تولید انواع ظروف پخت و پز از آن استفاده می ‌شود. این متریال ‌ها در برابر دمای بالا مقاومت زیادی دارند و تا ساعت ‌ها می ‌توان آنها را در تماس مستقیم شعله آتش قرار داد. 
در برابر ضربه نیز مستحکم هستند؛ اما معمولاً چدن اصل در اثر ضربه‌ های بسیار محکم آسیب‌ پذیر خواهد بود. با پیشرفت تکنولوژی متریال‌ های چدنی جایگزین متریال‌ های قدیمی شده اند؛ چرا که مزایای بسیار زیادی دارند. این متریال‌ ها برای طبخ یا سرخ کردن مواد غذایی بسیار مناسب هستند و این ظروف حتی تحت تاثیر دمای بالا، مواد غذایی به آنها نمی‌ چسبد. این ظروف را معمولاً از آلیاژ آهن و کربن تولید می ‌کنند و به همین سبب ظرفیت گرمایی آنها بسیار زیاد است. البته چنین ظروفی ویژگی‌های بسیار زیادی دارند که برخی از آنها شامل:

 

ظاهری یک دست

از ویژگی‌ های مهم ظروف چدنی داشتن ظاهری کاملاً یکدست در قسمت داخلی و بیرونی ظرف است. برخلاف بسیاری از قابلمه‌ ها که قسمت داخلی و حتی بیرونی آنها رنگ متفاوتی دارد؛ اما چدن در تمامی سطوح کاملاً یک رنگ است.

 

توزیع حرارت مساوی

یکی از دلایل اصلی خراب شدن ته دیگ در بسیاری از ظروف با متریال‌ های مختلف؛ عدم توزیع حرارت یک دست است. با وجود اینکه چدن ضخامت بالایی دارد؛ اما می ‌تواند گرما را به خوبی به تمامی سطوح به صورت یکنواخت منتقل کند.
 

گرانیت بهترین ظرف مناسب برای داشتن یک ته دیگ خوشمزه

بهترین قابلمه برای ته دیگ حرفه‌ ای شامل ظروف گرانیتی است که ویژگی ‌ها و برتری ‌های بسیار زیادی نسبت به متریال‌ های دیگر دارد. قطعاً انتخاب ظروف درجه یک و مناسب برای آشپزخانه نوعی سرمایه‌ گذاری است. شما محصولاتی نظیر ظروف گرانیتی را با کیفیت عالی و طول عمر بالا انتخاب می ‌کنید که روی سلامتی نیز تاثیر دارد. 
این ظروف از جنس آلومینیوم یا فولاد تولید می ‌شود و قسمت داخلی آنها را توسط پوشش گرانیتی نظیر سیلیکون و تیتانیوم پوشش می ‌دهند. در برابر ساییدگی، خراش، ضربه و حرارت بالا مقاومت زیادی دارند و به همین سبب طول عمر آنها بسیار زیاد است. به کارگیری پوشش گرانیتی در داخل این ظروف باعث می ‌شود تا ته دیگ به سمت داخلی آن نچسبد و غذا سریع ‌تر و با کیفیت بهتری پخته شود. 
برای تولید این ظروف از موادی استفاده شده که برای سلامتی انسان خطر ندارند. به طور کلی پوشش ‌های سطحی این ظروف نیز غیر سمی هستند و می ‌توانید با خیالی آسوده از آنها استفاده کنید. این قابلمه‌ ها مزایای بسیار زیادی دارند که برخی از آنها شامل:

 

قیمت مناسب

بهترین قابلمه برای ته دیگ یا ظروف گرانیتی علی رغم کیفیت عالی و استقامت زیاد، قیمت فوق العاده مقرون به صرفه ‌ای دارد. البته به شرط اینکه شما کاربران عزیز از مراکز فروش قابل اعتماد نظیر فروشگاه نالینو اقدام به خرید چنین محصولات اصل و با کیفیت کنید.

 

استفاده در هر شرایطی

ظروف گرانیتی بسیار مقاوم هستند و می‌ توانید آنها را روی شعله مستقیم گاز یا حتی در داخل فر قرار دهید. سطح کیفیت و مقاومت دمایی این ظرف به حدی زیاد است که نگران آسیب دیدن آن نباشید.
قابلمه گرانیت مدل felis سایز ۲۴
قابلمه های گرانیت در سایز، مدل و رنگ‌ های بسیار مختلفی در بازار به فروش می‌ رسد. شما کاربرانی که به دنبال بهترین قابلمه برای ته دیگ خوشمزه هستید، می‌ توانید قابلمه گرانیت مدل felis سایز ۲۴ را انتخاب کنید که یک ظرف مناسب با کیفیت عالی برای شما کاربر دوست داشتنی است. شرکت نالینو این ظروف با کیفیت خود را از آلومینیوم آلیاژی فاقد سرب با جنس پوشش گرانیت تولید می‌ کند که شما عزیزان می ‌توانید با قیمت ارزان آن را بخرید. تنوع رنگی این ظروف شامل رنگ‌ های مشکی، بادمجانی و طوسی است که تمامی این رنگ‌ ها جزو رنگ‌ های پرطرفدار و بسیار جذاب محسوب می ‌شوند.

مقاله پیشنهادی: انواع جنس قابلمه

ویژگی بهترین قابلمه برای ته دیگ

ویژگی‌ های بهترین قابلمه برای ته دیگ

برای داشتن ته‌ دیگ خوب باید از یک قابلمه مناسب استفاده کرد؛ در واقع قابلمه‌ ای که ته دیگ به آن نچسبد. شما باید از ظروفی استفاده کنید که ته دیگ به راحتی و بدون هیچ زحمتی از کف آن جدا شود. از این رو توصیه می کنیم تا هنگام انتخاب قابلمه به جنس و کیفیت آن توجه داشته باشید. 
بسیاری از ظروف علی رغم اینکه در متریال‌ های مناسبی نیستند، حتی با مواد بی ‌کیفیت به تولید رسیده ‌اند. چنین ظروفی سریعاً آسیب می ‌بینند و قطعاً همین بی ‌کیفیتی باعث می ‌شود تا ته دیگ نیز به کف آنها بچسبد. ظرف مورد نظر باید دارای چه ویژگی ‌هایی باشد تا بتوان توسط آن یک ته دیگ بسیار زیبا و خوشمزه داشت؟

  • سطح کیفیت عالی و طول عمر بالا
  • به کارگیری مواد درجه یک برای ساخت این ظروف و عدم وجود مواد شیمیایی سمی در فرمولاسیون آنها
  • انتقال حرارت به تمام سطح داخلی به صورت یکنواخت
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و دمای زیاد
  • داشتن سطحی کاملاً صاف و یکدست
  • داشتن بسته بندی کاملا استاندارد و مناسب
  • دارای روکشی مناسب با ضخامت استاندارد
  • دارای تائیدیه بهداشت و استاندارد کالا
  • داشتن قیمت مقرون به صرفه البته قیمت متناسب با ارزش واقعی
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی
  • داشتن وزن سبک البته وزنی متناسب با نوع متریال
  • قابل استفاده در داخل فر و در تماس با شعله مستقیم آتش

 بیشتر بخوانید: سالم ترین قابلمه برای پخت و پز
جمع بندی
به دنبال انتخاب بهترین قابلمه برای ته دیگ باید متریال‌ هایی را انتخاب کنید که گزینه مناسبی برای سلامتی هستند. البته باید به راحتی شستشوی این ظروف نیز توجه داشته باشید. باید بدانید که این متریال مورد نظر را می ‌توان با تمامی مواد شوینده، به ویژه مواد شوینده قوی شست و شو داد. 
به دنبال انتخاب بهترین ظروف معمولا کاربران برندهای معتبر و شناخته شده را انتخاب می‌ کنند. با وجود دلالان واسطه ‌گر، محصولات تقلبی بسیار زیادی در بازار به فروش می‌ رسد که گاهی تشخیص ظروف اصل از تقلبی برای برخی از کاربران دشوار است. 
از این رو توصیه می ‌شود تا شما کاربران عزیز برای خرید بهترین قابلمه برای ته دیگ به سایت‌ های فروش معتبر نظیر فروشگاه نالینو مراجعه کنید.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه