اطلاعات عمومی

از مضرات بکارگیری ظروف چدنی غیر استاندارد چه می دانید؟

شرکت نالینو به دلیل وجود محصولات تقلبی در بازار، و جهت مجزا نمودن محصولات خود از سایر نمونه های تقلبی موجود در بازار، برند خود را بصورت برجسته روی کلیه محصولات درج کرده است.

اشتراک گذاری

ظروف چدنی غیر استاندارد

ظروف چدنیِ بدون روکش به دلیل ماهیت ساختاری که از مواد اولیه با پایه آهن تشکیل شده ، برای اکسید شدن مستعد بوده و وقتی در معرض کمترین رطوبت ( حتی رطوبت هوا ) قرار میگیرد بلافاصله لایه اکسید آهن (fe2 o3) که اصطلاحا زنگ آهن گفته می شود روی آن ایجاد میگردد. زنگ آهن به رنگ قهوه ای بوده و به صورت لایه اسفنجی شکل بوجود می آید. این لایه وقتی در معرض مواد غذایی که عمدتا اسیدی است قرار میگیرد، بلافاصله بصورت محلول در آمده و بسیار سمی و خطرناک است.

استفاده از ظروف چدنی غیر استاندارد

برای جلوگیری از زنگ زدن چدنها بایستی آنها را پوشش داد. پوششهای بکار رفته عمدتا روکشی بوده و به صورت آبکاری یا رنگ کاری ایجاد می شود:

الف) در آبکاری که اصطلاحا گالوانیزه گفته می شود، فلز روی(zn) روی قطعه چدنی نشسته و از زنگ زدگی و یا ادامه آن جلوگیری می کند.

ب) در رنگ کاری از پوشش های رنگی برای حفاظت از زنگ زدگی چدن استفاده می شود.

موارد بالا از ایجاد زنگ زدگی جلوگیری می کند، لیکن برای ظروف چدنی که در آن طبخ غذا صورت میگیرد، مناسب نیستند.

برای این منظور شرکت نالینو از پوشش منحصر به فردی بنام دیسکاور که بنیان پلیمری داشته و خاصیت نچسب بودن دارد، استفاده می کند. این پوشش علاوه بر جلوگیری از زنگ زدگی و حفاظت از ظروف چدنی، خاصیت نچسبی داشته و طبخ غذا با هر ساختاری ( اسیدی یا بازی) در آن بلامانع بوده و کاملا سازگار با بدن می باشد. از سوی دیگر پوشش دیسکاور خاصیت ضدخش داشته و مقاوم به حرارت نیز می باشد به همین دلیل ظروف نچسب نالینو را می توان روی اجاق گاز، فر و حتی روی ذغال قرار داده و استفاده نمود.

شرکت نالینو به عنوان اولین و تنها تولید کننده ظروف نچسب چدنی که موفق به اخذ نشان استاندارد ملی ایران شده است به دلیل وجود محصولات تقلبی در بازار، و جهت مجزا نمودن محصولات خود از سایر نمونه های تقلبی موجود در بازار، برند خود را بصورت برجسته روی کلیه محصولات درج کرده تا از هرگونه سوء استفاده از نام و کیفیت محصولات این شرکت جلوگیری به عمل آورد.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه