اطلاعات عمومی

4 عنصر ضروری برای سلامتی کدامند؟

دریافت برخی عناصر برای بدن ما حیاتی و ضروری است و در انواع واکنشهای بدنمان تاثیر می گذارد. ما در این مقاله به معرفی و تاثیر آنها پرداخته ایم و یک عنصر که به تیغ دو لبه معروف است .....

اشتراک گذاری

عناصر موجود در مواد اولیه غذائی مفید برای بدن

دریافت برخی عناصر برای بدن ما حیاتی و ضروری است و در انواع واکنشهای بدنمان تاثیر می گذارد. عناصر کلسیم، منیزیم و روی از جمله عناصر مهم برای بدنمان بوده و برای درمان بسیاری از مشکلات بدن موثر و مفید می باشند .


کلسیم 

 نه تنها برای استحکام دندانها و استخوانها بلکه برای رشد استخوانهای جدید ضروری است . دریافت کافی کلسیم از برنامه غذایی روزانه در سنین مدرسه و بلوغ برای حفظ تراکم طبیعی استخوانها و جلوگیری از پوکی استخوان در بزرگسالی حائز اهمیت است. شیر و لبنیات مهمترین منبع تامین کلسیم هستند بنابراین، کودکان و دانش آموزانی که از این گروه به مقدار کافی استفاده نمیکنند در معرض خطر کمبود کلسیم قرار دارند . 


منیزیم 

 منیزیم می تواند در مواردی از جمله جلوگیری از سکته های قلبی، کاهش فشار خون، کاهش چربی و کلسترول و تری گلیسیرید و بهبود چگونگی خواب به انسان کمک کند. کمبود منیزیم باعث اختلال در غده پاراتیروئید، شکنندگی استخوانها و دندانها و اضطراب و بی قراری می شود .


روی 

بر اساس آمار، نیمی از کم خونی های شایع، نتیجه کمبود تلفیقی دو عنصر آهن و روی است . در این میان ، روی (زینک) جزء 15 عنصر معدنی ضروری محسوب می شود که بدن به آن نیاز داشته و کمبود آن موجب بی اشتهائی شده و روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی دارد.


تیغ دو لبه ای به نام  سدیم 

باید بدانیم نمک حاوی سدیم است، عنصری که آب بدن را تنطیم کرده و در انقباض عضلات و تنظیم PH بدن موثر است ولی این عنصر خیلی مرموز بوده و مانند تیغ دو لبه عمل می کند و افزایش آن در بدن موجب افزایش فشار خون شده و زمینه ابتلا به مشکلات قلبی – عروقی را فراهم می کند .
 

منبع: دکتر سلام – مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه