اطلاعات عمومی

چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم؟

کباب پز گازی یکی از وسایلی است که می توان با نصب آن در ویلا و خانه، انواع غذاهای کبابی را تهیه کرد؛ اما بعد از استفاده لازم است که آن را تمیز کرد.‌ در این مقاله قصد داریم راه کار های عالی برای این که چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم؟ به شما ارائه کنیم.

اشتراک گذاری

چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از کاربران این محصول را درگیر خود کرده است. کباب پز گازی به راحتی در بیشتر خانه های ویلایی ، خانه های آپارتمانی و باغ های شخصی نصب می‌شود که می توان از آن برای پخت سایر غذاهای گریل شده و کبابی استفاده کرد و لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان رقم زد.
نکته مهمی که در مورد کباب پز گازی وجود دارد این است که باید آن را به خوبی تمیز کنید تا باقی مانده های کباب روی آن موجب جمع شدن میکروب و آلودگی روی آن نشود. این امر همچنین، روی طعم غذاهای سری بعد نیز اثر منفی می گذارد. بنابراین، بهتر است با روش های تمیز کردن این محصول آشنایی داشته باشید.

در ادامه جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله مزایای استفاده از کباب پز دعوت می نماییم.

باربیکیو

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن کباب پز گازی

اولین اقدام برای پاسخ به این سوال که چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم؟ این است که وسایل مورد نیاز آن را در اختیار خود قرار دهیم. فرقی نمی کند کباب پز شما از چه مدلی باشد، در هر صورت باید این وسایل را داشته باشید تا بتوانید آن را به بهترین نحو تمیز کنید.

 

از مایع ظرف شویی برای تمیزکردن کباب پز گازی استفاده کنید

این مایع، قدرت چربی زدایی بالایی دارد و ترکیب آن با آب، می‌ تواند موجب پاکیزگی اساسی کباب پز گازی شود. برای انجام این کار می توان از مایع تمیز کننده اجاق گاز نیز برای سرعت بخشیدن به کار بهره مند شد.

 

از برس سیمی برای لکه بری کباب پز استفاده کنید

جهت تمیز کردن لکه و چربی از روی شبکه های کباب پز، به یک برس سیمی نیاز است تا بتوان به سادگی تمام قسمت‌ های این محصول را تمیز کرد و آن را مثل روز اولش درآورد.

 

اسفنج زبر در تمیزی کباب پز گازی

برخی از قسمت های کباب پز گازی را نمی توان با برس سیمی تمیز کرد و لازم است برای آن از ابزار دیگری استفاده شود. اسفنج زبر وسیله ای که در این موقع می تواند به شما کمک کند تا قسمت های خاص این دستگاه را تمیز کرد.

 

کاردک فلزی

کاردک فلزی وسیله ای است که جهت پاک کردن چربی ها از کف کباب پز که اتفاقا بسیار کابردی خواهد بود و استفاده از آن برای برای پاسخ به سوال چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم؟ اهمیت زیادی دارد.

 

سرکه سفید و جوش شیرین

سرکه سفید و جوش شیرین توان بالایی در پاک کردن سطوح مختلف دارند و جزء شوینده های طبیعی نظافت خانه به حساب می آید. شما می‌ توانید برای تمیز کردن اساسی دستگاه کباب پز گازی از مواد طبیعی مثل آب لیمو، سرکه سفید و جوش شیرین استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: تفاوت بین کباب پز و باربیکیو

کباب پز

چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم؟

تا اینجا با وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن کباب پز گازی آشنا شدیم. اکنون وقت آن است که با استفاده از این ابزار ها و مواد ها، نسبت به پاکسازی اقدام کنید. در ادامه همراه ما باشید تا راه کار هایی برای مسئله چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم، به شما معرفی کنیم.

 

استفاده از بخار آب

اولین راه کار برای تمیز کردن کباب پز گازی این است که پس از کباب و پخت غذا، بلافاصله آن را تمیز کنید. برای انجام این کار، چند روزنامه را با آب خیس کنید و آن ها را روی شبکه کباب پز گازی قرار دهید و بعد در آن را ببندید تا بخار آب، چربی های موجود را نرم کند و بتوان آن ها را به راحتی جدا کرد. استفاده از دستگاه بخار شو نیز می تواند برای انجام این کار مناسب باشد. 
سپس یک دستمال بردارید چربی های روی کباب پز را تمیز کنید. این روش بسیار ساده و راحت است که می توان آن را به راحتی انجام دهید. یکی از مزایای این روش این است که به هیچ وسیله خاصی نیاز ندارید.
 

تمیز کردن کباب پز گازی با ماشین ظرف شویی

روش دیگر، شست‌ و شوی وسایل کباب پز با استفاده از ماشین ظرف شویی است. شبکه ها یا سینی کباب پز را جدا کنید و آن را در این ماشین قرار دهید تا وسایل حسابی تمیز شوند، سپس آن ها را خشک کنید و سر جای خود قرار دهید.
توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای زمانی مناسب است که چربی ها تازه هستند و به سادگی قابل جدا شدن خواهند بود. در صورتی که آلودگی‌ های روی کباب پز گازی قدیمی باشد، توصیه می شود از روش های دیگری برای پاک کردن آن‌ ها استفاده کنید؛ چراکه در این صورت ماشین ظرف شویی نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن کباب پز گازی

سرکه سفید نیز یکی دیگر از ابزار هایی است که می توان از آن برای تمیز کردن کباب پز گازی استفاده کرد. با سرکه سفید حتی می توانید صفحه گریل را به سادگی تمیز کنید.برای استفاده از این ماده، مقداری مساوی از آب و سرکه سفید را مخلوط کنید. سپس آن را بر سطح کباب پز گازی اسپری کنید و منتظر بمانید تا چربی ها نرم شوند. 
این فرآیند حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد سپس می‌توانید سرکه سفید خالی را مجددا روی دستگاه اسپری کنید و بعد از مدت کوتاهی آن را با یک اسفنج زبر یا برس سیمی تمیز کنید. در این مرحله بسیار محتاط باشید تا رنگ دستگاه شما از بین نرود.

 

استفاده از جوش‌ شیرین برای تمیز کردن کباب پز گازی

از راه کار های دیگر پاسخ به سوال چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم؟ استفاده از جوش شیرین است. با این ماده قدرتمند می‌ توانید کار تمیز کردن کباب پز گازی را برای خود ساده کنید. 
برای بهره بردن از این روش، میزان مناسبی از جوش شیرین را بر چربی های موجود روی کباب پز گازی بپاشید و روی آن کمی آب اسپری کنید تا به حالت خمیر در بیاید. اکنون ۱۰ دقیقه منتظر بمانید تا جوش شیرین اثر خود را روی آلودگی ها و کثیفی ها بگذارد. در مرحله بعد، با استفاده از سیم ظرف شویی یا برس سیمی، قسمت های کثیف را تمیز کنید.
همچنین شما می‌توانید از این روش برای تمیز کردن دستگاه های دیگر مانند اجاق گاز، کابینت، قابلمه ها و دیگر وسایل که با چربی آلوده شده اند، استفاده کنید.

 

استفاده از مایع ظرف شویی برای تمیز کردن کباب پز گازی

از مایع ظرف شویی معمولا برای استفاده از بین بردن آلودگی ها و چربی استفاده می شود و یکی از راه حل های چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم؟ است. استفاده از این ماده در کنار آب جوش، ترکیب بسیار قوی برای تمیز کردن کباب پز و سایر محصولاتی از این دست است.
برای استفاده از این روش، مقداری مایع ظرف شویی را با میزان مناسبی آب جوش قاطی کنید و آن را با استفاده از برس سیمی یا اسکاچ زبر روی سطوح چربی دار کباب پز گازی بمالید. سپس با یک دستمال نم دار، سطح کباب پز گازی را تمیز کنید تا چربی های روی آن به طور کامل پاک شوند.
 
جمع بندی
در این مقاله به بررسی راه های پاسخ به سوال چگونه کباب پز گازی را تمیز کنیم؟ پرداختیم. برای انجام این کار لازم است که اول وسایل مورد نیاز را مهیا کنید و سپس با استفاده از یکی از روش هایی که در این مطلب بررسی شد، کباب پز گازی خود را مثل روز اول تمیز کنید و با استفاده از آن، غذایی سالم برای خانواده تهیه کنید.
 

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه