اطلاعات عمومی

نیاز به ارزش غذایی یون موجود در چدن در غذای خانم‌های باردار

ظروف چدنی را می‌توان یکی از ظروف بهداشتی و مطمئن برای پخت ‌وپز دانست که شما می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده کنید و نگران آسیب‌هایی که ممکن است از استفاده‌ی آن برای شما ایجاد شود، نباشید. در این متن به بررسی خصوصیاتی که ظروف چدنی دارند می‌پردازیم و آن‌ها را برای شما بازگو می‌کنیم.

اشتراک گذاری

تمیز کردن ظرف

یکی از موضوعاتی که در دوران بارداری دغدغه بسیاری از مادران است را می‌توان مربوط به انتخاب یک ظرف مناسب دانست، بدون شک همه‌ی ما به دنبال تهیه و خرید ظروفی هستیم که آشپزی و پخت غذا در آن‌ها باعث آسیب به بدن نشود؛ در این متن قصد داریم ظروف چدنی را از این دیدگاه مورد بررسی قرار دهیم.

در ابتدا باید بدانید که یک ظرف خوب بر چه اساسی انتخاب می‌شود و آیا ظروف چدنی از این ویژگی‌ها برخوردار هستند یا خیر؟

در ادامه شما را به مطالعه مقاله اهمیت تاثیر آهن بر سلامتی بدن انسان دعوت می نماییم.

انجام واکنش میان ماده‌ی سازنده‌ی ظرف و غذا

ظروف انتخابی شما برای انجام پخت‌وپز باید به‌گونه‌ای باشد که به انجام واکنش ختم نشود یا اگر واکنشی صورت می‌گیرد، مثبت باشد؛ یعنی موادی که از ظرف غذا وارد غذا می‌شود، برخلاف ضرر، مفید نیز باشند. لازم به ذکر است که اگر ظروف چدنی شما اصل باشند و در ساخت آن‌ها از تفلون به‌ منظور خاصیت نچسبی استفاده نکرده باشند، از این ویژگی برخوردار است و واکنش منفی در هنگام پخت غذا رخ نمی‌دهد.

در ادامه مطالعه مقاله آشنایی با مراحل نگهداری از ظروف چدن را به شما پیشنهاد می کنیم.

پخش مناسب حرارت

یکی دیگر از ویژگی‌های ظروف با کیفیت و مناسب را می‌توان توزیع حرارت به‌صورت یکنواخت دانست که به‌صورت ملایم و در همه‌جای سطح پخش شود؛ ازآنجایی‌که توزیع حرارت بر طعم غذای تهیه‌شده نیز اثر دارد، باید گفت، شما باید یک انتخاب مناسب انجام دهید تا سلامتی خودتان و کودکانتان به خطر نیفتد. ظروف چدنی که از مواد اصل تهیه‌شده‌اند و هیچ مواد افزاینده‌ای ندارد، می‌توانند به‌خوبی حرارت را در همه‌ جای ظرف توزیع کنند.

تمیز کردن ظرف

یک ظرف مناسب برای آشپزی باید این قابلیت را داشته باشد که بتوانید آن را به‌راحتی تمیز کنید، بنابراین باید جنس و طرح ظروف انتخابی شما با توجه به این ملاک‌ها صورت گیرد تا انتخابی درست انجام دهید. ظروف چدنی را می‌توانید به‌راحتی با آب و مایع ظرف‌شویی بشویید و نگرانی بابت خراب شدن آن نداشته باشید.

همچنین در کنار نظافت آسان، شما می‌توانید به‌آسانی از این ظرف نگهداری کنید؛ این ظروف همانند تفلون که اگر قاشق یا جسم فلزی به این ظروف برخورد کند، دچار خراش نمی‌شوند و شما می‌توانید بدون نگرانی از بابت از بین رفتن روکش ظروف چدنی از کفگیر و ملاقه‌ی موردنظرتان استفاده کنید؛ همچنین شما می‌توانید ظروف چدنی را هنگامی‌که داغ هستند بر زیر آب بگیرید و نگرانی بابت آسیب رسیدن و کم شدن کیفیت آن برای شما وجود نخواهد داشت.

مقاله پیشنهادی: خواص آشپزی در چدن

ظروف چدنی

چدن را می‌توان ماده‌ای بسیار مفید در نظر گرفت که می‌تواند آثار مثبتی بر بدن فرد بگذارد، در بسیاری از شرایط پیش‌آمده است که ظروف آهنی را به دلیل جلوگیری از زنگ‌زدگی آن‌ها با استفاده از آلیاژهای چدن می‌پوشانند و با این کار ظرف مورد نظرشان را در برابر خوردگی و حرارت نیز مقاوم می‌کنند.

از طرفی ظروف چدنی به دلیل آنکه فعل‌ و انفعالات منفی انجام نمی‌دهد، یک انتخاب مناسب برای ظرف مناسب آشپزی به‌حساب می‌آیند که حتی گاهی اوقات، آشپزی در آن موجب آزادسازی یون‌های مفید چون آهن می‌شود و ازآنجایی‌که آهن برای بدن بسیار لازم و ضروری است، بهتر است استفاده از ظروف چدنی را لیست کارهای خود قرار دهید.

نکته‌ای که باید به آن درباره‌ی این موضوع توجه کنید این است که ظروف چدنی که امروز در بازار به‌عنوان ظروف باکیفیت ارائه می‌شوند، از آلومینیوم فشرده است که طی عمل ریخته‌گری به‌دست‌آمده است. برای اطمینان از چدن اصل بودن ظرفتان از آهنربا استفاده کنید. فراموش نکنید که ظروف چدن اصل جذب آهنربا می شود. البته برای اطمینان از خرید خود میتوانید از سایت یا نمایندگی های معتبر نالینو خرید کنید. به لوگو برجسته نالینو روی ظروف توجه داشته باشید.

همان‌طور که گفته شد، ظروف چدنی از خود، یون آهن آزاد می‌کنند که این امر می‌تواند اتفاق خوشایندی باشد، چرا که وجود این یون در بدن کم‌خونی را جبران می‌کند و برای بدن خانم‌ها یک یون لازم به‌حساب می‌آید؛ این موضوع زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که شما برای یک خانم باردار در ظروف چدنی شروع به پخت غذا کنید، با این کار شما می‌توانید یکی از یون‌های مورد نیاز بدن یک خانم باردار را تا حدودی تامین کنید.

البته یک نکته راجع به یون آهن باید در نظر گرفته شود و آن این است که اگر این یون بیش‌ از حد از ظرف آزاد شود، می‌تواند طعم بدی در غذا ایجاد کند و باعث شود شما نتوانید غذای آماده‌شده در ظروف چدنی را مصرف کنید. اگر می خواهید با این مشکل رو به رو نشوید، باید ظروف خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از کیفیت محصولات مطمئن باشید.

بنابراین تا به اینجا متوجه شدیم که ظروف چدنی می‌توانند بهترین انتخاب برای استفاده‌ی شما باشند و خطری را برای شما ایجاد نکند؛ البته لازم است نکته‌ای را برای شما بازگو کنیم، ظروف چدنی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، اگر در معرض مواد اسیدی قرار گیرند، واکنش نشان می‌دهند.

که البته در ساخت ظروف نالینو پوشش دیسکاور قرار دارد که از انجام این واکنش جلوگیری می‌کند اما هرچه میزان اسیدی بودن ماده‌ی استفاده‌شده کمتر باشد، می توانید با خیال راحت تری آشپزی کنید.

در آخر شما می‌توانید برای تهیه‌ی ظروف چدنی مطمئن و اصل از سایت ظروف چدنی نالینو بازدید کنید و آن چیزی را که مورد نیازتان است، با خیال راحت به‌صورت آنلاین سفارش دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر برای خرید ظرف چدنی نیاز به دریافت مشاوره دارید، می توانید با شماره های درج شده در نالینو تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما بهره مند شوید.

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه