اطلاعات عمومی

راه های تشخیص قابلمه گرانیتی اصل

با توجه به کیفیت بالا و تنوع رنگی این محصول طرفدارهای آن روز به روز در بازار بیشتر می شود. اگر می خواهید در زمینه تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از فیک یک راهنمای کامل بخوانید تا خرید خوبی را تجربه کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری

تشخیص قابلمه گرانیتی اصل دغدغه ای است که اکثر آشپزهای حرفه ای و تازه عروس ها در پی یادگیری آن هستند. افراد زیادی هستند که می‌خواهند قابلمه ای باکیفیت خریداری کنند اما وجود قابلمه های تقلبی در سطح بازار انتخاب و خرید را برای این افراد سخت کرده است. 
معمولا خانم ها توجه ویژه ای به وسایل آشپزخانه دارند. آشپزخانه قلب خانه است. قابلمه نیز از وسایل ضروری زندگی است که از آن زیاد استفاده می شود. از طرفی قیمت بالای قابلمه های گرانیتی انسان را ترغیب می کند تا با اطلاعات و آگاهی کامل ظروف پخت و پز خود را انتخاب و خریداری کند. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله نکات خرید ظروف گرانیتی دعوت می نماییم.

تشخیص قابلمه گرانیتی اصل از روی برندهای معتبر

اگر قصد دارید محصولات باکیفیتی بخرید که طول عمر بالاتری داشته باشند باید برندهای معتبر را بشناسید. اغلب برندهای خوب محصولات باکیفیت تر تولید و به بازار عرضه می کنند. پس برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل نیز این موضوع خیلی کمک می کند. یکی از ترفندهای تشخیص اصل یا فیک بودن قابلمه گرانیتی این است که برندهای معتبر خارجی و ایرانی این قابلمه را بشناسید. 
به حک شدن اسم برند روی در و بدنه قابلمه و نوع حک آن ها توجه کنید. نحوه نگارش نام برند روی قابلمه بسیار مهم است. نام برند در بیشتر مواقع روی قابلمه حک شده و فرورفتگی یا برجستگی دارد. اما برچسب یا رنگ های بی کیفیت روی محصول تقلبی بودن آن را نشان می دهد. هنگام خرید قابلمه دقت کنید روی قابلمه نشان استاندارد باشد. اگر شما قابلمه ایرانی می خرید حتما بررسی کنید که روی محصول مهر وزارت بهداشت حک شده باشد.

وزن قابلمه راهی دیگر برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل

خرید قابلمه از شرکت های معتبر و توجه به نحوه نگارش نام برند به تنهایی برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل کافی نیست. زیرا متقلب ها ممکن است این ترفند را در محصول خود به کار گیرند و نحوه حک نام برند را بسیار مشابه با اصل انجام دهند تا خریدار گیج و سردرگم شود. 
برای اینکه ازاین سردرگمی رها شوید به وزن قابلمه توجه کنید. وزن قابلمه گرانیتی اصل از قابلمه گرانیتی تقلبی بیشتر است.

 

بررسی بدنه و کف قابلمه گرانیتی

حالا که صحبت از پرداخت هزینه بالا است با آرامش تمام و بدون هیچ عجله ای کف و بدنه قابلمه را بررسی کنید. با دستتان کف قابلمه را لمس کنید و به بدنه و دسته آن خوب نگاه کنید. معمولا کف قابلمه گرانیتی اصل صاف و بدون خش و برجستگی است.
از خصوصیات بدنه نیز محکم بودن، صاف و یک دست بودن و نداشتن فرورفتگی است که این ویژگی ها در تشخیص قابلمه گرانیتی اصل به شما کمک می کند.

 

انتخاب فروشگاه های معتبر

فروشگاه هایی که محصولات باکیفیت و اصل را به مشتری های خود ارائه می دهند به عنوان فروشگاه های معتبر و قابل اعتماد در سطح شهر و کشور شناخته می شوند. شما می توانید در کنار ترفند ها و راه حل هایی که برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل یاد گرفتید به فروشگاه های معتبر یا نمایندگی ها مراجعه کنید تا با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید. 
این فروشگاه ها معمولا برای از دست ندادن اعتبار خود کالای تقلبی به فروش نمی رسانند یا از اصل یا تقلبی بودن کالا شما را آگاه می کنند. شما می توانید از طریق وب سایت های معتبری که اصالت کالای خود را تضمین می کنند قابلمه مورد نیاز خود را خریداری کنید.

 

ضمانت نامه

سعی کنید قابلمه گرانیتی را انتخاب کنید که چند ماه تا چند سال گارانتی دارد. شرکت هایی که از محصولات خود اطمینان دارند عموما به فکر رضایت مشتری هستند و ضمانت نامه ای به همراه محصولات خود ارائه می کنند.
پس مطمئن خواهید بود محصولی که از آن استفاده می کنید از یک برند خاص است و زمانی که مشکلی برای وسیله شما به وجود آمد می توانید با پشتیبان در میان بگذارید.
 

مقایسه قیمت قابلمه ها راهی برای تشخیص قابلمه گرانیتی اصل 

قابلمه های گرانیتی اصل از قابلمه های گرانیتی تقلبی گران تر هستند. اگر تبلیغات قابلمه گرانیتی ارزان قیمت را شنیدید حتما به خاطر داشته باشید که این ظروف پخت و پز را با قیمت پایین در بازار پیدا نخواهید کرد. پس فریب این تبلیغات را نخورید.
اگر قصد دارید قابلمه گرانیتی اصل بخرید که چندین سال از آن استفاده کنید و خش نشود، باید هزینه نسبتا زیادی برای آن صرف کنید. البته قیمت ها با توجه به اینکه از چه برندی استفاده می کنید و ظروف منتخب چند پارچه باشد، متغیر است. 

مشخصات ظروف گرانیتی اصل

مقاله پیشنهادی: مزایای ظروف گرانیتی 

مشخصات قابلمه گرانیتی اصل

قابلمه های گرانیتی به دلیل ویژگی های مثبتی که دارند بسیار محبوب شده اند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. در ادامه مطلب این مشخصات را به صورت کلی با یک دیگر بررسی خواهیم کرد تا علت محبوبیت این قابلمه را تشخیص دهید.

  • این قابلمه ها نچسب هستند و تا حدود زیادی نیز ضد خش هستند.
  • مواد معدنی که در هنگام ساخت در این قابلمه به کار رفته اند، زمان پخت و پز وارد غذا نمی شوند. همین موضوع باعث می شود این قابلمه ها جزء سالم ترین ظروف پخت و پز به حساب بیاید. 
  • شما این امکان را دارید که قابلمه گرانیتی را درون مایکروفر قرار دهید و به راحتی از آن استفاده کنید. پس اگر فروشنده به طور جدی به شما تاکید کرد قابلمه را در فر یا مایکروفر نگذارید، مطمئن باشید محصولش تقلبی است.
  • این قابلمه ها به خاطر ضخامت بالایی که دارند در برابر حرارت و دمای بالا مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. 
  • در بین سنگ هایی که وجود دارند گرانیت یا سنگ خارا یکی از سخت ترین سنگ ها است به همین دلیل غذا در این ظروف نسبت به سایر قابلمه ها دیرتر می سوزد.
  • قابلمه گرانیت حرارت را به صورت یکنواخت در خود پخش می کند و مدت زمان بیشتری حرارت را در خود نگه می دارد.
  • رنگ این قابلمه ها در برابر حرارت تغییر نمی کند و رنگ غذا را نیز به خود نمی گیرد.
  • شستن این قابلمه ها به خاطر نچسب بودن آن ها بسیار راحت است.
  • به خاطر نچسب بودن آن ها شما می توانید هنگام درست کردن غذا روغن کمتری مصرف کنید یا کلا روغن مصرف نکنید به همین دلیل این قابلمه برای افرادی که به لایف استایل خود اهمیت می دهند، یار بسیار خوبی است.
  • اکثر این قابلمه ها درهای پیرکس با لبه های سیلیکونی دارند. پیرکس آنتی شوک بوده و از شیشه های معمولی سنگین تر است.
  • قابلمه چدن اصل شکننده است.
  • پوشش گرانیتی قابلمه با مواد غذایی واکنش نشان نمی دهد. بنابراین، شما غذاهای اسیدی مثل گوجه را می توانید به راحتی درون این قابلمه بپزید بدون اینکه نگران تغییر طعم و مزه آن باشید.
  •  

جمع بندی
قابلمه گرانیتی مجموعه کاملی از ویژگی های قابلمه های تفلون و سرامیکی است. متاسفانه در بازار نمونه های تقلبی بسیار مشابه نمونه های اصل است و این موضوع تشخیص قابلمه گرانیتی اصل را برای خریداران بسیار سخت کرده است. امیدواریم اطلاعات ما در این مقاله به شما برای یک انتخاب خوب کمک کرده باشد. به خاطر داشته باشید هیچ چیزی در این دنیا بالاتر از سلامتی انسان نیست.
 

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه