اطلاعات عمومی

باربیکیو چیست؟ هر آنچه باید درباره انواع باربیکیو بدانید

باربیکیو چیست؟ باریکیو نوعی روش پخت غذا محسوب می شود که در زبان پارسی به طبخ گوشت در دمای کم و به صورت آرام آرام و تدریجی گفته می شود.

اشتراک گذاری

غذا های کبابی و گریل جزو پرطرفدار ترین غذاها محسوب می شوند و دلیل این موضوع عطر و طعم بی نظیر آنها است که در برخی مواقع با باربیکیو پخت می شوند؛ اما باربیکیو چیست؟ در واقع باربیکیو نوعی روش پخت به حساب می آید که در فضای آزاد انجام می شود. سالیان سال است که این روش طبخ غذا را می توانیم در میان مردم شاهد باشیم. باربیکیو می تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد و در طبخ غذا فواید بسیاری را ارائه دهد. عدم خشک شدن مواد غذایی مانند گوشت در زمان باربیکیو کردن، داشتن طعم دودی غذاها و... از مهم ترین مزایای باربیکیو به حساب می آید. 
 

باربیکیو چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

باربیکیو چیست؟ به روشی که در آن گوشت در معرض حرارت قرار می گیرد و به صورت آرام و به تدریج با سرعت پایین پخته می شود، باربیکیو می گویند. در زبان انگلیسی باربیکیو به صورت Barbecue،barbeque ،Bar-B-Q یا BBQ نوشته می شود. در باربیکیو، انواع گوشت را توسط سیخ یا به واسطه میله های فلزی در مقابل حرارت قرار می دهند تا بتواند هم پخته شود و هم طعمی دودی بگیرد. در روش باربیکیو، گوشت به طور غیر مستقیم در معرض آتش قرار می گیرد و می تواند در زمانی طولانی پخته شود. در روش باربیکیو بهتر است از گوشت های بزرگ و استخوان دار مانند دنده استفاده شود تا طعمی بی نظیر را ایجاد کند. 
باربیکیو چیست؟

مدل های مختلف باربیکیو که باید بشناسید

باربیکیو انواع مختلفی دارد که این تقسیم بندی بر اساس سوختی است که هر یک از آن ها مصرف می کنند. از جمله انواع باربیکیو می توان به باربیکیو زغالی، گازی، سنگی و... اشاره نمود. اینکه باربیکیو چیست را می توان با بررسی دقیق انواع آن و نحوه کارکرد هر یک دریافت. مدل های مختلف باربیکیو عبارتند از:

 

باربیکیو گازی 

در باربیکیو گازی از گاز شهر به عنوان سوخت مصرفی استفاده می شود و این باربیکیوها در جنس های چدنی، آجری، استیل و... ارائه می شوند. در واقع افرادی که تمایل دارند در خانه های شهری و آپارتمان ها از باربیکیو بهره ببرند، باربیکیو گازی بهترین انتخاب برای آنها به شمار می آید. شما می توانید این باربیکیو را در حیاط، پشت بام و... قرار دهید و از آن بهره ببرید. تمیز شدن سریع و آسان و مصرف انرژی مناسب باعث شده تا باربیکیو گازی مورد توجه قرار گیرد. 

 

باربیکیو زغالی 

در میان انواع باربیکیو، باربیکیو زغالی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. زمانی که کباب یا گوشتی را بر روی باربیکیو زغالی قرار می دهید و آن را آماده می کنید، از طعم و عطر بسیار بی نظیری برخوردار می شود. در واقع تمایل افراد به میل غذا بر روی باربیکیو زغالی خیلی بیشتر از دیگر انواع باربیکیو خواهد بود. این نوع باربیکیو غذا را به آهستگی و در زمانی طولانی آماده می کند و همین موضوع باعث نرم تر شدن کباب یا گوشت شما می شود. قابلیت حمل و جا به جایی باربیکیو زغالی و همچنین طعم دودی دل انگیز در غذا، از مهم ترین مزایای باربیکیو زغالی به شمار می آید. 

 

باربیکیو سنگی و گابیونی 

پس از آنکه پاسخ سوال مهم خود یعنی باربیکیو چیست؟ را گرفتید باید به سراغ باربیکیو گابیونی چیست؟ بروید. گابیونی یکی دیگر از انواع باربیکیو به حساب می آید که از نوع سنگی است. شاید تا به حال نام این نوع باربیکیو را نشنیده باشید؛ اما توانسته در میان افراد رواج بسیاری پیدا کند. در واقع گابیون ها نوعی سبدهای توری محسوب می شوند که درون آن ها را پر از مصالح سنگی می کنند. این نوع باربیکیو ها ظاهری کاملاً متفاوت و خاص دارند و می توانند باعث جذاب تر شدن حیاط منزل شوند. 

 

باربیکیو آجری 

در این نوع کباب پز ها می توانید محفظه ای را در داخل دیوار آجری مشاهده کنید. یکی از مهم ترین مزایای این نوع کباب پز ها این است که می توانید گرد و غبار و دود حاصل از سوختن کباب را در همین محفظه موجود به دام اندازید. شما می توانید باربیکیو آجری را در بالکن، حیاط خلوت و... بگذارید و از آن بهره ببرید. 

 

باربیکیو برقی 

سوخت مصرفی باربیکیو های برقی، زغال یا گاز نیست و در واقع آتش و شعله ای هم در کار نخواهد بود. زمانی می توانید از باربیکیو برقی استفاده کنید که به پریز برق دسترسی داشته باشید. در واقع این باربیکیو ها قابل حمل هستند و می توانید آن ها را در موقعیت مناسب قرار دهید. 

 

باربیکیو آپارتمانی 

با توجه به آن که آپارتمان های موجود فضای کافی و مناسب برای قرار دادن برخی اقلام را ندارند، یکی از معضلات اصلی کمبود جا به حساب می آید. برای حل این مشکل می توانید از باربیکیو های آپارتمانی بهره ببرید و به سادگی کبابی لذیذ را تهیه کنید. باربیکیو های آپارتمانی معمولاً سایز و اندازه کوچک تری نسبت به دیگر انواع باربیکیو دارند و معمولاً این باربیکیو ها به دلیل دسترسی به گاز، به صورت گازسوز ارائه می شوند.
نکات مهم خرید باربیکیو

نکات مهم هنگام خرید انواع باربیکیو

بدون شک پس از دانستن اینکه باربیکیو چیست، قصد خرید آن را خواهید داشت؛ اما زمانی که بخواهید به سراغ خرید انواع باربیکیو بروید، باید نکات بسیار مهمی را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید بهترین باربیکیو را تهیه نمایید. در ادامه به مهم ترین نکات خرید انواع باربیکیو اشاره می کنیم:

  • اندازه باربیکیو: در زمان خرید باید به تعداد افراد توجه کنید که اگر خانواده شما ۴ تا ۶ نفر هستند باید به سراغ باربیکیو متوسط بروید؛ اما در صورتی که شرایط به گونه ای است که تمایل دارید برای افراد بیشتری از باربیکیو استفاده کنید، باید باربیکیو در سایز های بزرگ را تهیه نمایید. 

 

  • نوع باربیکیو: باید موقعیت مکانی استفاده از باربیکیو را تعیین کنید تا متناسب با انرژی مصرفی قابل دسترس، نوع باربیکیو مناسب را انتخاب نمایید. 

 

  • قابلیت جا به جایی: اگر تمایل دارید تا باربیکیو را در موقعیت های متفاوت مورد استفاده قرار دهید، باید به سراغ باربیکیوهایی با قابلیت جا به جایی بروید تا بتوانید آن ها را از یک مکان به مکان دیگر انتقال دهید. 

 

  • برند: برند های مختلفی در بازار وجود دارند که باربیکیو را در مدل های متفاوت ارائه می دهند. شما باید به سراغ برندی بروید که کیفیت و دوام بالایی داشته باشد و از متریال مناسبی بهره ببرد. 

 
سخن پایانی 
به تمامی روش های پخت انواع گوشت بر روی آتش با سرعت کم باربیکیو گفته می شود و شما می توانید انواع گوشت را باربیکیو نمایید. زمانی که غذای خود را باربیکیو می کنید، گوشتی کاملاً پخته و آبدار دارید و طعم دودی بی نظیری را در آن ایجاد می  کنید. پس از آن که از باربیکیو چیست؟ اطلاع پیدا کردید، باید به سراغ انواع باربیکیو بروید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. انواع باربیکیو شامل گازی، زغالی، سنگی، آجری و... می شود که هر یک از آن ها در سوخت مصرفی با یکدیگر متفاوت هستند. در زمان خرید باربیکیو باید به نوع آن، قابلیت جا به جایی، برند و... توجه ویژه داشته باشید. 
 

0 نظرات
نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید
لینک کوتاه