دستور پخت

طرز تهیه ناگت میگو به روش جنوبی

یکی از پرطرفدارترین رسپی ها برای تهیه میگو به روش جنوبی، طبخ آن به شکل ناگت میگو است. ناگت میگو یکی از خوشمزه ترین غذاهای بین المللی است که نسخه جنوبی آن طعمی عالی و بسیار جذاب دارد.

اشتراک گذاری

غذاهای دریایی از جمله غذاهای پرطرفدار در مناطق جنوبی و شمالی کشورمان به شمار می آید. دلیل این امر، هم جواری این مناطق با آب های جنوبی و شمالی کشورمان است. به همین خاطر اگر به این مناطق سفر کرده باشید، حتما با طیف متنوعی از غذاهای مقوی و پر خاصیت دریایی مواجه شده اید. میگو یکی از محبوب ترین غذاها برای مردمان شهرهای جنوبی کشورمان است. جنوبی ها، میگو را در وعده های غذایی مختلف و با دستورات متفاوت تهیه می کنند.

یکی از پرطرفدارترین رسپی ها برای تهیه میگو به روش جنوبی، طبخ آن به شکل ناگت میگو است. ناگت میگو یکی از خوشمزه ترین غذاهای بین المللی است که نسخه جنوبی آن طعمی عالی و بسیار جذاب دارد. به خاطر محبوبیت فوق العاده ناگت میگو در میان مردمان مناطق مختلف، در این قسمت از مجله نالینو، قصد داریم شما را با طرز تهیه ناگت میگو به روش جنوبی و با کمترین میزان کالری آشنا نماییم. بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در ادامه جهت اطلاع بیشتر شما را به مطالعه مقاله راهنمای خرید تابه دعوت می نماییم.

ناگت میگو

چگونه ناگت میگو را به روش جنوبی در منزل تهیه کنیم؟

برای تهیه ناگت میگو در منزل، آن هم به سبک و شیوه ی جنوبی، در ابتدا بهتر است این مواد لازم را تهیه کنید.

(توجه نمایید که این مواد برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است.)

  • میگو: ۵۰۰گرم
  • گشنیز: ۱۰۰گرم
  • پیاز: ۱عدد
  • سیر: ۴حبه
  • فلفل تند: ۱-۲عدد
  • پنیر پیتزا: ۱پیمانه
  • پودر سوخاری: ۱لیوان
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه: به مقدار کافی
  • روغن: به مقدار کافی

مقاله پیشنهادی: تهیه پنینی مرغ

طرز تهیه ناگت میگو

تهیه ناگت میگو به روش جنوبی در منزل کار بسیار ساده ایست. فقط کافیست مرحله به مرحله با ما همراه شوید

مرحله اول

اولین کاری که برای تهیه ناگت میگوی جنوبی بایستی انجام دهیم این است که در ابتدا، میگوها را تمیز کرده و رگ سیاه پشت بدن‌شان را با یک چاقوی تیز جدا کنیم. پس از آن میگوها را بار دیگر با دقت میشوییم و داخل آبکش می ریزیم تا آب آن ها کاملا گرفته شود. در همین حین پیاز را پوست گرفته و می شوییم. سپس آن را 4 تکه کرده و داخل ظرفی می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله  نوبت به سیرها می رسد. سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و در کنار پیازها قرار می دهیم. پس از آن داخل ظرف، میگوها را به همراه گشنیز، سیر، پیاز، فلفل تند و پنیر پیتزا مخلوط کرده و سپس این مخلوط را داخل چرخ گوشت یا خورد کن برقی می ریزیم. حالا باید اجازه دهیم که موادمان به خوبی با هم ترکیب شده و یک دست شود. پس از آن که همه مواد به خوبی با هم ترکیب شد، همه آن ها را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. 

طرز تهیه ناگت میگو

مرحله سوم

در این مرحله، به مقدار ۲ قاشق از پودر سوخاری را به اضافه کمی نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و فلفل قرمز به مواد چرخ شده مان می افزاییم. سپس مواد را با یک قاشق بزرگ به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا بافتی یک دست و منسجم حاصل شود.

مرحله چهارم

وقتی همه مواد و ادویه ها با هم ترکیب شد، روی کاسه را با کیسه فریزر و یا سلفون می پوشانیم و برای مدت زمان یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم. این کار باعث می شود که طعم مواد غذایی و ادویه هایی که استفاده کرده ایم، به خوبی با هم تلفیق شود و ناگت میگوی خوش طعم تری را برای ما آماده کند. بعد از گذشت یک ساعت، کاسه پوشیده شده را از یخچال خارج می کنیم. حالا پودر سوخاری را داخل یک کاسه می ریزیم و به سراغ مرحله بعدی می رویم.

 مرحله پنجم

اکنون نوبت به آن می رسد که ناگت میگو را فرم داده و داخل روغن سرخ کنیم. پس نیاز به یک تابه گود داریم. توجه داشته باشید که اگر محدودیتی از نظر کالری ندارید می توانید یک لیوان روغن داخل تابه بریزید. اما بدون شک این میزان روغن برای گروه های سنی مختلف اصلا مناسب نیست. بنابراین پیشنهاد می کنیم که به کمک یکی از تابه های چدنی و گود نالینو، نظیر تابه آدرینا یا تابه تیام، به سراغ تهیه این غذا بروید. تابه های چدنی نالینو با استفاده از میزان بسیار اندک روغن و حتی بدون استفاده از روغن، می توانند انواع غذاهای کم کالری و رژیمی را برای شما آماده نمایند. بنابراین اگر تنها از دو یا سه قاشق روغن سرخ کردنی داخل تابه های چدنی نالینو استفاده کنید، می توانید یک ناگت میگوی لذیذ به روش جنوبی آماده کنید. حالا تابه چدنی تان را بر روی شعله متوسط اجاق گاز قرار دهید. اجازه دهید روغن قدری گرم شود. پس از آن که حرارت آن به مقدار کافی بالا رفت، حرارت ظرف را کاملا کم کنید. حالا به اندازه یک گردو از مواد داخل کاسه را بردارید و به هر شکلی که دوست دارید با دست به آن فرم دهید.

مرحله ششم

حالا ناگت فرم داده شده را داخل ظرف حاوی پودر سوخاری می غلطانیم تا پودر به همه جای آن برسد. سپس ناگت مان را داخل روغن داغ شده قرار می دهیم و اجازه می دهیم که هر دو طرف آن به خوبی سرخ شود. توجه داشته باشید که اگر ناگت ها را دائما زیر و رو کنید، هر دو طرف آن خوش رنگ و طلایی شده، مغز پخت می شود و از برشته شدن بیش از حد آن جلوگیری می شود. مایه ناگت را تماما به همین شکل سرخ می کنیم.

آموزش ناگت میگو

بیشتر بخوانید: تهیه کشک بادمجان

 مرحله هفتم

پس از اینکه ناگت ها به خوبی سرخ شدند، آن ها را به ترتیب از روغن خارج کرده و روغن اضافی آن ها را به کمک یک دستمال نخی یا دستمال کاغذی می گیریم. در انتها ناگت ها را داخل ظرف مورد نظرمان چیده و به همراه سس دلخواهمان سرو می کنیم. برای این که طعم ناگت میگو مطلوب تر و دلنشین تر شود، می توانیم یک سس مخصوص را هم برای آن آماده کنیم. در ادامه طرز تهیه سس مناسب برای ناگت میگو را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه سس تند میگو 

حالا که میگوهای شما آماده است، زمان آن رسیده که سس تندی را برای سرو کردن در کنار آن آماده کنید. مواد لازم برای تهیه سس تند عبارتند از:

مواد لازم

  • سس مایونز: ۲پیمانه
  • سس کچاپ: ۱پیمانه
  • شکر: ۲ق غذا خوری
  • پودر سیر: ۱ق چای خوری
  • پودر فلفل قرمز: ۱ق چای خوری
  • آویشن: ۱ق چای خوری
  • نمک: به مقدار لازم
  • آب: ۱ فنجان

سس تند میگو

 طرز تهیه:

برای تهیه این سس تند و خوشمزه ی جنوبی، کافیست که تمامی مواد اولیه را داخل یک کاسه گود ریخته و با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس روی ظرف را پوشانده و به مدت نیم تا 1 ساعت داخل یخچال قرار می دهیم. این کار باعث می شود که طعم تمامی مواد به خوبی با هم ترکیب شود. فراموش نکنید که میزان شیرینی و همچنین تندی سس، کاملا بستگی به ذائقه شخصی شما دارد. بنابراین می توانید به دلخواه، میزان شکر و فلفل قرمز آن را کم یا زیاد کنید. پس از این که سس را از یخچال خارج کردید، می توانید آن را داخل کاسه های کوچک ریخته و در کنار ظرف ناگت میگو قرار دهید.

غذای شما آماده است. نوش جان.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه