اطلاعات عمومی

تفاوت بین کباب پز و باربیکیو چیست؟

برای دریافت اطلاعات در مورد تفاوت بین کباب پز و باربیکیو می توانید به سایت اینترنتی نالینو مراجعه فرمایید.

اشتراک گذاری

ظروف آشپزی وسایلی مهم و کاربردی هستند که جهت طبخ و سرو غذا مورد استفاده قرار می ‌گیرند. این وسایل که در حال حاضر در انواع مختلفی به بازار عرضه می ‌شوند می ‌توانند لذت سرو یک غذا را دو چندان کنند و طعم آن را تثبیت کنند. البته به شرط آن که از گزینه مناسبی برای طبخ غذا استفاده شود و این در حالی است تنوع زیاد میان محصولات بازار، در بسیاری از مواقع، قدرت انتخاب را از خریدار سلب می‌ کند.
 حال ما برای این بتوانیم در این پروسه شما را راهنمایی کنیم قصد داریم به صورت اختصاصی در مورد تفاوت بین کباب ‌پز و باربیکیو صحبت کنیم و کارایی آن ‌ها را به دقت مورد بررسی قرار بدهیم. به شما نیز پیشنهاد می ‎‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با این دو وسیله بهتر آشنا شوید و بتوانید از قابلیت‌ های آن‌ ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.  

در ادامه شما را به مطالعه مقاله مزایای استفاده از کباب پز دعوت می نماییم.


باربیکیو چیست؟

باربیکیو یک وسیله پخت غذا است که معمولاً برای پخت گوشت و دیگر مواد غذایی در فضای باز مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این ظرف که از موادی مانند فولاد یا آلومینیوم ساخته شده است، دارای یک شبکه‌ی مشبک است که به منظور قرار دادن مواد غذایی بر روی آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد. 

 

کباب پز چیست؟

کباب‌ پز یک ظرف پخت داخلی است که برای آماده ‌سازی غذا ها در داخل خانه یا رستوران ‌ها استفاده می‌ شود. این ظرف از فولاد ضدزنگ یا آلومینیوم ساخته شده است و یک سطح صاف با خطوط گریل دارد که به منظور پخت بهتر و کمتر چسبیدن غذاها طراحی شده‌اند. 

 

انواع باربیکو 

باربیکیو در مدل ‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌ شود که مهم ‌ترین آن‌ ها عبارتند از:

 

باربیکیو زغالی:

یکی از انواع باربیکیو، باربیکیو زغالی است که از زغال یا چوب به عنوان منبع حرارت برای پخت مواد غذایی استفاده می‌ کند. این نوع باربیکیو برای فضای باز و گردهمایی ‌های خانوادگی یا دوستانه مناسب است و طعم دودی و ویژه‌ای به غذا ها می ‌بخشد.

 

باربیکیو گازی:

مدل دیگری از باربیکیو های موجود در بازار، باربیکیو گازی است که کنترل دما و استفاده از آن راحت است و در هر فضایی می‌ توان از آن استفاده کرد.

 

باربیکیو برقی:

سومین نوع از باربیکو های موجود در بازار باربیکیو های برقی هستند که برای استفاده در محیط‌ های داخلی و کوچک طراحی شده‌اند. این نوع باربیکیو ها برای آشپزخانه ‌های شهری یا آپارتمان ‌ها که فضای محدودی دارند، بسیار مناسب‌اند.

 

انواع کباب‌پز

کباب‌پز نیز مانند باربیکیو، در انواع مختلفی به بازار عرضه می ‌شود که از مهم‌ ترین آن ‌ها به موارد زیر می ‌توان اشاره کرد:

 

کباب‌پز الکتریکی

یکی از جدید ترین انواع کباب‌پز، کباب‌پز های الکتریکی هستند. این نوع کباب‌ پز در حقیقت یک نوع دستگاه پخت داخلی است که با استفاده از برق کار می ‌کند. کباب‌پز الکتریکی دارای یک صفحه گریل مشبک است که برای پخت بهتر مواد غذایی طراحی شده است و بهترین گزینه‌ای است که برای استفاده در آشپزخانه‌ های شهری و فضای ‌های باز وجود دارد.

 

کباب‌پز گازی

از دیگر انواع کباب‌پز می ‌توان به کباب‌پز ‌های گازی اشاره کرد. سبک طراحی این مدل کباب ‌پزها به گونه‌ای است که با استفاده از شعله‌ی گاز، از زیر صفحه گریل گرمای مورد نیاز پخت غذا را فراهم می‌ کند. این نوع کباب ‌پز‌ها به عنوان یک وسیله پخت خانگی محبوب هستند و برای پخت مواد غذایی مختلف از جمله گوشت، مرغ، میگو و سبزیجات می‌ توان از آن ‌ها استفاده کرد.

 

کباب‌پز برقی قابل حمل

آخرین محصولی که می ‌خواهیم به شما معرفی کنیم کباب ‌پز برقی قابل حمل است که در ابعاد کوچک و استاندارد طراحی شده است و برای استفاده در سفر، کمپینگ یا در محیط ‌های بیرون از منزل مناسب است. این نوع کپاپ‌پزها که از برق باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌ کنند، گزینه مناسبی برای پیک نیک‌ های کوتاه مدت و چند روزه شما هستند و می ‌توانند خاطرات خوبی برای شما به یادگار بگذارند.
 

تفاوت‌ بین کباب‌ پز و باربیکیو

کباب‌پز و باربیکیو تفاوت ‌های زیادی با یکدیگر دارند که از مهم ‌ترین آن ‌ها به موارد زیر می ‌توان اشاره کرد: 

 

محیط پخت:

یکی از مهم ‌ترین تفاوت‌ بین کباب‌ پز و باربیکیو در مورد محیط پخت یا مکان مورد استفاده آن‌ ها است. 
 در حقیقت باربیکیو به گونه‌ای طراحی شده است که برای استفاده در فضای باز مناسب‌تر است و این در حالی است که کباب‌پز برای استفاده در داخل خانه طراحی شده است و برای محیط‌ های دیگر کارایی لازم را ندارد.

 

منبع حرارت: 

نکته دیگری که باعث تفاوت بین کباب ‌پز و باربیکیو، می‌شود منبع حرارت است چراکه باربیکیو از زغال یا گاز، به عنوان منبع حرارت استفاده می‌ کند و منبع حرارت کباب‌پز اجاق گاز یا برق است.

 

طعم و عطر:

 باربیکیو باعث ایجاد طعم دودی و عطری خاص در غذا می ‌شود که در کباب‌پز به این شکل ممکن نیست.
نکته: با توجه به این مقایسه، انتخاب بین باربیکیو و کباب‌پز بستگی به شرایط و ترجیحات شما دارد. اگر به دنبال تجربه‌ی طعم دودی و فضای باز هستید، باربیکیو گزینه‌ی مناسبی است، اما اگر به دنبال یک راه حل آسان و سریع در داخل خانه هستید، کباب‌پز مناسب‌تر خواهد بود.

راهنمای خرید کباب‌پز و باربیکیو 

از آن جایی که باربیکیو و کباب پز در انواع مختلفی به بازار عرضه می ‌شوند و تنوع زیادی دارند خرید گزینه مناسب کار چندان ساده‌ای نیست از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ما اینک در مورد این موضوع صحبت می‌ کنیم و نکاتی که در حین خرید این محصولات باید مورد توجه قرار بگیرند را به اطلاع شما می‌ رسانیم و این نکات به شرح ذیل است: 

برند 

زمانی که برای خرید محصولاتی مثل باربیکیو و کباب‌پز به بازار مراجعه می ‌کنید محصولات برند های معتبر را انتخاب کنید تا نسب به عملکرد و کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

 

نوع و مدل 

هر کدام از انواع باریکیو و کباب‌پز کارایی خاصی دارند و برای هدف مشخصی طراحی شده‌اند، از این رو در هنگام خرید حتماً حتماً به مدل آن‌ها دقت کنید و تا جایی که امکان دارد گزینه‌ای که با نوع استفاده شما همخوانی دارد، را انتخاب کنید. 

 

جنس بدنه

یکی دیگر از مؤلفه ‌هایی که در حین خرید وسایلی مثل کباب‌پز و باربیکیو باید مورد توجه قرار بگیرد جنس بدنه آن‌ها است. در مورد این موضوع به یاد داشته باشید که جنس کباب‌پزها معمولاً از استیل است اما برای ساخت باربیکیو فقط از ورق‌ های گالوانیزه استفاده می ‌شود.  

 

ابعاد

نکته دیگری که در هنگام خرید کباب‌پز و باربیکیو باید مورد توجه قرار بگیرد، ابعاد این محصولات است که خریدار باید بر اساس نوع استفاده خود در مورد آن تصمیم بگیرد. 

 

امکانات

زمانی که برای خرید باربیکیو و کباب‌پز به بازار مراجعه می ‌کنید، حتماً حتماً به امکانات آن ‌ها دقت کنید و محصولی که مطابق نیاز و نوع استفاده شما طراحی شده است را خریداری کنید. 

 

قیمت

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید محصولاتی مثل باربیکیو و کباب‌پز باید مورد توجه قرار بگیرد قیمت این محصولات است. نکته حائز اهمیتی که در مورد این مسأله وجود دارد این است که معمولاً باربیکیو به دلیل مدرن بودن و داشتن امکانات بیشتر، با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌شود و گران‌تر خواهد بود.  

بیشتر بخوانید: نکات مهم در مورد کباب پز

سخن پایانی 
ما امروز در مورد تفاوت بین کباب ‌پز و باربیکیو صحبت کردیم و برای درک بهتر تفاوت میان این محصول هر یک را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دادیم. هدف‌مان نیز از بررسی این موضوع روشن شدت تفاوت بین کباب ‌پز و باربیکیو و درک بهتر کارایی آن ‌ها بود. در آخر نیز امیدواریم مطالبی که در مورد این مسأله عنوان شد برای شما مفید بوده باشد و در استفاده بهتر از این محصولات به شما کمک کند.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه